Kan ADHD
Funktionshinder - vuxna
  1. HJÄLP
    #1

    Kan ADHD

    orsaka minskad sexuell lust? Vad kan man göra åt det?
  2. 1
    Kan ADHD orsaka minskad sexuell lust? Vad kan man göra åt det?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Jag kan inte säga att jag har hört det. Jag är själv diagnostiserad och har har haft både medicinering och inte under perioder (pga graviditet och amning). Och jag kan inte säga att det är någon skillnad där under perioder när jag medicinerar mot när jag inte gör det.

    Men om ADHD skulle orsaka minskad lust skulle det ju ändå vara svårmätt eftersom diagnosen följer en hela livet. Då skulle man alltså mäta lusten hos ADHD-personen mot "normal"-individen i samhället? För tillfällig minskad lust torde ju inte bero på diagnosen iaf. Där får man nog leta efter andra orsaker.
  4. 2
    Jag kan inte säga att jag har hört det. Jag är själv diagnostiserad och har har haft både medicinering och inte under perioder (pga graviditet och amning). Och jag kan inte säga att det är någon skillnad där under perioder när jag medicinerar mot när jag inte gör det.

    Men om ADHD skulle orsaka minskad lust skulle det ju ändå vara svårmätt eftersom diagnosen följer en hela livet. Då skulle man alltså mäta lusten hos ADHD-personen mot "normal"-individen i samhället? För tillfällig minskad lust torde ju inte bero på diagnosen iaf. Där får man nog leta efter andra orsaker.

Liknande trådar

  1. Bara ADHD eller ADHD+AS?
    By Hallonmamman in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 22:18
  2. Vad är skillnaden på ADHD och ADHD
    By Pappa Pelle in forum Bokstavsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 08:27
  3. ADHD?
    By Cherry Ames in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 10:53
  4. ADHD
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 13:24
  5. ADHD
    By bizzen in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 05:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar