Emil?
Namn, dop & namngivning
  1. Anna m bebben
    #1

    Emil?

    Vad har ni för associationer till Emil, förutom Emil i Lönneberga?
  2. 1
    Emil? Vad har ni för associationer till Emil, förutom Emil i Lönneberga?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Emil är Emil i Lönneberga för mig och kommer alltid att vara det. Plus min hund förstås.
  4. 2
    Emil är Emil i Lönneberga för mig och kommer alltid att vara det. Plus min hund förstås.
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Vanligt. Trist.
  6. 3
    Vanligt. Trist.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Jag tycker det är ett jättefint namn som jag själv funderar på till kommande bebis. Tycker inte att det gör ngt att det är vanligt, är det fint så är det.
  8. 4
    Jag tycker det är ett jättefint namn som jag själv funderar på till kommande bebis. Tycker inte att det gör ngt att det är vanligt, är det fint så är det.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Den enda associationen jag gör är just den till Emil i Lönneberga. Känner till ett par små Emil men har ingen speciell relation till namnet.
  10. 5
    Den enda associationen jag gör är just den till Emil i Lönneberga. Känner till ett par små Emil men har ingen speciell relation till namnet.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Det säger inte mig något förutoma att det är extremt tråkigt namn...tänker ananrs bara på Emil i Lönneberga,
  12. 6
    Det säger inte mig något förutoma att det är extremt tråkigt namn...tänker ananrs bara på Emil i Lönneberga,
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Fint!

    Rent ljudmässigt är det ju ett underbart namn - så mjukt och vackert! Kanske är det vanligt, men jag har faktiskt ALDRIG träffat någon Emil så för mig känns det verkligen inte som ett trist namn. Tycker att det är både starkt och manligt - och mjukt och busigt på samma gång.
  14. 7
    Fint! Rent ljudmässigt är det ju ett underbart namn - så mjukt och vackert! Kanske är det vanligt, men jag har faktiskt ALDRIG träffat någon Emil så för mig känns det verkligen inte som ett trist namn. Tycker att det är både starkt och manligt - och mjukt och busigt på samma gång.

Liknande trådar

  1. Emil?
    By +++++ in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 19:46
  2. Emil!
    By Anniz_w in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 08:48
  3. Emil är här!
    By LiZ. in forum _99 Alla barn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 19:21
  4. Emil!
    By LiZ. in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 18:52
  5. Emil är här!
    By LiZ. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 17:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar