En fråga om mens
Vikt
  1. Anonym just nu
    #1

    En fråga om mens

    Är det någon annan av er som har tappat mensen under er viktresa? Hur mycket hade ni gått ner och på vilken tid och hur länge dröjde det innan den kom tillbaks.

    Skulle ha haft mens i fredags men har bara haft några små, små droppar. Risken/möjligheten att jag är gravid finns men jag tror nog mest på att det beror på att jag har gått ner ca 15 kg på ett halvår.

    Har den inte kommit imorgon så får jag lov att köpa ett gravtest.
  2. 1
    En fråga om mens Är det någon annan av er som har tappat mensen under er viktresa? Hur mycket hade ni gått ner och på vilken tid och hur länge dröjde det innan den kom tillbaks.

    Skulle ha haft mens i fredags men har bara haft några små, små droppar. Risken/möjligheten att jag är gravid finns men jag tror nog mest på att det beror på att jag har gått ner ca 15 kg på ett halvår.

    Har den inte kommit imorgon så får jag lov att köpa ett gravtest.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Jag gick ned 18 kilo på fem månader men min mens kom som vanligt hela tiden. Kanske är säkrast att gravtesta, det skulle nog jag ha gjort.
  4. 2
    Jag gick ned 18 kilo på fem månader men min mens kom som vanligt hela tiden. Kanske är säkrast att gravtesta, det skulle nog jag ha gjort.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    15 kg på ett halvår är inte jättemycket, det är ju inte ens ett kilo i veckan.... om du inte tränar stenhårt så låter det i mina öron inte jättetroligt att det har med viktminskningen att göra.

    Jag tycker det är lägre odds på att du är gravid :-)
  6. 3
    15 kg på ett halvår är inte jättemycket, det är ju inte ens ett kilo i veckan.... om du inte tränar stenhårt så låter det i mina öron inte jättetroligt att det har med viktminskningen att göra.

    Jag tycker det är lägre odds på att du är gravid :-)
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Jag tycker inte heller att det låter som om det har med viktnedgången att göra..

    Så gravtesta och håll tummarna.. (på att det visar som du vill)
  8. 4
    Jag tycker inte heller att det låter som om det har med viktnedgången att göra..

    Så gravtesta och håll tummarna.. (på att det visar som du vill)
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Det beror ju på hur mycket du vägde från början, och hur din vikt ser ut efter de tappade kilona. Om du blivit underviktig finns väl risken att mensen försvunnit av den anledningen, om du har en bit kvar till målvikt är det nog inte så troligt att det beror på viktminskningen.

    Hoppas testet visar det du önskar!
  10. 5
    Det beror ju på hur mycket du vägde från början, och hur din vikt ser ut efter de tappade kilona. Om du blivit underviktig finns väl risken att mensen försvunnit av den anledningen, om du har en bit kvar till målvikt är det nog inte så troligt att det beror på viktminskningen.

    Hoppas testet visar det du önskar!
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6
    Hur mycket vägde du från början? Om man går ner så att man blir underviktig kan man tappa mensen. Det gjorde jag för åtta år sen. Jag var smal från början, gick bara ner några kg (ofrivilligt), men blev för smal då. Så visst kan det hända. När jag gick upp några kg igen kom mensen tillbaka direkt och dessutom blev jag omedelbart gravid.
  12. 6
    Hur mycket vägde du från början? Om man går ner så att man blir underviktig kan man tappa mensen. Det gjorde jag för åtta år sen. Jag var smal från början, gick bara ner några kg (ofrivilligt), men blev för smal då. Så visst kan det hända. När jag gick upp några kg igen kom mensen tillbaka direkt och dessutom blev jag omedelbart gravid.

Liknande trådar

  1. Mens fråga!
    By Hannabruno in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 12:43
  2. En fråga om mens
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 15:12
  3. Fråga mens, ngn som vet??
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 16:02
  4. Mens fråga!
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 20:18
  5. Mens-fråga...
    By kajsanlo in forum _0406 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 13:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar