barnskötare lön
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    barnskötare lön

    Vad tycker ni en barnskötare ska ha i lön, när barnskötaren arbetat 1 år?
  2. 1
    barnskötare lön Vad tycker ni en barnskötare ska ha i lön, när barnskötaren arbetat 1 år?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    17-18' kanske?
  4. 2
    17-18' kanske?
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Beror på kommun. Jag tycker det ska vara en tydlig skillnad mellan bsk's lön och förskollärares lön. 3,5 års utbildning måste löna sig!
  6. 3
    Beror på kommun. Jag tycker det ska vara en tydlig skillnad mellan bsk's lön och förskollärares lön. 3,5 års utbildning måste löna sig!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Barnskötare, är det när man bara gått gymnasiet? I sånna fall kanske 16-17 000 kr. Man kan nog inte räkna med så mycket löneutveckling om man inte har någon högre utbildning, tyvärr
  8. 4
    Barnskötare, är det när man bara gått gymnasiet? I sånna fall kanske 16-17 000 kr. Man kan nog inte räkna med så mycket löneutveckling om man inte har någon högre utbildning, tyvärr
  9. Förskollärare
    #5

    Jag som förskollärare

    anser att barnskötare som har jobbat lika länge som en förskollärare bör ha iaf 2-3000kr lägre i lön. Det måste löna sig på ngt sätt att ha läst 3½ år på högskolan.
    Sedan går det ju inte att säga en exakt siffra eftersom lönerna skiljer sig så enormt mycket. Jag ligger nu på 18 000, har jobbat några år, varit mammaledig 2 år, fast anställd.
  10. 5
    Jag som förskollärare anser att barnskötare som har jobbat lika länge som en förskollärare bör ha iaf 2-3000kr lägre i lön. Det måste löna sig på ngt sätt att ha läst 3½ år på högskolan.
    Sedan går det ju inte att säga en exakt siffra eftersom lönerna skiljer sig så enormt mycket. Jag ligger nu på 18 000, har jobbat några år, varit mammaledig 2 år, fast anställd.
  11. ssk (anonymidag)
    #6

    Håller med

    Tycker kanske att din lön vore rimlig för en barnskötare och några tusenlappar mera för en förskollärare. är själv sjuksköterska och hos oss skiljer det bara några hundralappar mellan usk och ssk. trots att många sskr har studielån och har mera ansvar.
  12. 6
    Håller med Tycker kanske att din lön vore rimlig för en barnskötare och några tusenlappar mera för en förskollärare. är själv sjuksköterska och hos oss skiljer det bara några hundralappar mellan usk och ssk. trots att många sskr har studielån och har mera ansvar.
  13. barnskötare
    #7

    Min lön....

    Jag har 17400 och jobbar som barnskötare jobbat några år och har nu varit mammaledig i tre år. Jag är nöjd!
  14. 7
    Min lön.... Jag har 17400 och jobbar som barnskötare jobbat några år och har nu varit mammaledig i tre år. Jag är nöjd!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Ingångslönen ligger enligt Kommunal på 15000, har jag för mig.(för en utbildad bsk)
    Sen brukar väl löneförhöjn. ligga på allt från 175kr och uppåt. Tror att snittet brukar vara ca 500kr. 15500-16000,kanske? Sen tycker man ju att lönerna inom barnomsorgen och vården bör ligga mycket högre än vad de gör.
  16. 8
    Ingångslönen ligger enligt Kommunal på 15000, har jag för mig.(för en utbildad bsk)
    Sen brukar väl löneförhöjn. ligga på allt från 175kr och uppåt. Tror att snittet brukar vara ca 500kr. 15500-16000,kanske? Sen tycker man ju att lönerna inom barnomsorgen och vården bör ligga mycket högre än vad de gör.
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9
    Oj, skiljer det bara några hundralappar hos er mellan usk å ssk? Hos oss så är skillnaden allt mellan 4000-10000! Är det ssk som har väldigt dålig lön eller usk som har väldigt "bra" lön??

    Hälsningar
    lisAn
  18. 9
    Oj, skiljer det bara några hundralappar hos er mellan usk å ssk? Hos oss så är skillnaden allt mellan 4000-10000! Är det ssk som har väldigt dålig lön eller usk som har väldigt "bra" lön??

    Hälsningar
    lisAn

Liknande trådar

  1. Ny barnskötare
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 17:42
  2. Ny barnskötare
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 18:57
  3. Barnskötare?
    By Anonym idag in forum Barn som yrke
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 10:09
  4. Barnskötare lön
    By spider-woman in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 17:12
  5. Barnskötare?
    By Maria.E in forum Barn som yrke
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 08:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar