Utslag efter feber
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Utslag efter feber

    Någon som har erfarenhet om detta?
    Oskar har varit feberfri idag efter att ha legat på omkring 38,5 i två dygn. Istället har han fått massa utslag, små som nålstick, främst på händer och fötter men också armar, ben och lite på kroppen. Inga utslag i ansiktet.
    Utslagen är inte upphöjda, men klarröda och många. Någon klok som vet vad det kan vara?
    Jag vet att man får utslag efter tredagarsfeber, men när dottern hade det som yngre så minns jag att utslagen såg annorlunda ut och främst satt på rygg och bål.
    Han verkar inte lida av dem, men det ser lite mysko ut.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  2. 1
    Utslag efter feber Någon som har erfarenhet om detta?
    Oskar har varit feberfri idag efter att ha legat på omkring 38,5 i två dygn. Istället har han fått massa utslag, små som nålstick, främst på händer och fötter men också armar, ben och lite på kroppen. Inga utslag i ansiktet.
    Utslagen är inte upphöjda, men klarröda och många. Någon klok som vet vad det kan vara?
    Jag vet att man får utslag efter tredagarsfeber, men när dottern hade det som yngre så minns jag att utslagen såg annorlunda ut och främst satt på rygg och bål.
    Han verkar inte lida av dem, men det ser lite mysko ut.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Det låter som tredagarsfeber ändå tycker jag. Kan inte utslagaen se olika ut på olika barn helt enkelt? Annars vet jag inte alls vad det skulle kunna vara...
  4. 2
    Det låter som tredagarsfeber ändå tycker jag. Kan inte utslagaen se olika ut på olika barn helt enkelt? Annars vet jag inte alls vad det skulle kunna vara...
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3
    Fast jag har fått intrycket att utslag efter virusfebrar som tredagarsfeber just sitter på bålen och att de är mer som "blammor" inte separata prickar...?
  6. 3
    Fast jag har fått intrycket att utslag efter virusfebrar som tredagarsfeber just sitter på bålen och att de är mer som "blammor" inte separata prickar...?
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Hur verkar det idag? Jag skulle nog ringa bvc o rådgöra i alla fall. Utslag efter virusfebrar brukar sitta på bålen. Och så har de ju feber i _tre_ dagar då. Det brukar faktiskt vara just tre dagar.

    Krya på dig, Oskar!
  8. 4
    Hur verkar det idag? Jag skulle nog ringa bvc o rådgöra i alla fall. Utslag efter virusfebrar brukar sitta på bålen. Och så har de ju feber i _tre_ dagar då. Det brukar faktiskt vara just tre dagar.

    Krya på dig, Oskar!
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Så var det inte på Elsa. Hon hade verkligen små tydliga prickar på nästan hela kroppen, utom i ansiktet. Däremot läste jag just att tredagarsfeber drabbar barn mellan 6 månader och 2 år, så då borde det ju ändå inte vara det.

    Gunilla, hur mår han idag?
  10. 5
    Så var det inte på Elsa. Hon hade verkligen små tydliga prickar på nästan hela kroppen, utom i ansiktet. Däremot läste jag just att tredagarsfeber drabbar barn mellan 6 månader och 2 år, så då borde det ju ändå inte vara det.

    Gunilla, hur mår han idag?

Liknande trådar

  1. Feber och utslag?
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 12:34
  2. utslag efter feber??
    By zandra85 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 07:05
  3. Feber, förkyld & utslag?
    By ElinNils in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 23:10
  4. Utslag efter feber?
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 19:34
  5. Utslag i & runt mun + feber (barn)
    By Linda med 5 solar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar