Brännande känsla i benet!
Kropp & hälsa
  1. DaniellaB
    #1

    Brännande känsla i benet!

    Vid tidigare graviditeter samt i vissa arbetspositioner på mitt arbete har jag haft problem med ischias. Nu är problemet ett annat, har inte den typiska skarpa ischiassmärtan utan det bränner längs med ena benet, som om man sitter i en bil med värmen på i sätet liksom. Känner den här brännande/värmekänslan hela vägen ner i vaden mot foten mer eller mindre hela tiden och hur jag står/sitter/ligger verkar spela mindre roll.
    Vad kan det vara?
    Tacksam för svar!
  2. 1
    Brännande känsla i benet! Vid tidigare graviditeter samt i vissa arbetspositioner på mitt arbete har jag haft problem med ischias. Nu är problemet ett annat, har inte den typiska skarpa ischiassmärtan utan det bränner längs med ena benet, som om man sitter i en bil med värmen på i sätet liksom. Känner den här brännande/värmekänslan hela vägen ner i vaden mot foten mer eller mindre hela tiden och hur jag står/sitter/ligger verkar spela mindre roll.
    Vad kan det vara?
    Tacksam för svar!
  3. EnglaMarie
    #2
    Om du är gravid, så kan du ställa frågan på Graviditetskomplikationer- Snacket. Här verkar ingen veta riktigt. Kanske du kan gå till en kiropraktor/naprapat och se så ingen nerv sitter i kläm av en kota som förflyttats eller så.
  4. 2
    Om du är gravid, så kan du ställa frågan på Graviditetskomplikationer- Snacket. Här verkar ingen veta riktigt. Kanske du kan gå till en kiropraktor/naprapat och se så ingen nerv sitter i kläm av en kota som förflyttats eller så.
  5. ont gör det
    #3
    Det låter som nervsmärta, det typiska är då en brännande smärta. Har själv en ischiasnerv som är/varit påverkad i flera år och har brännsmärta i vad och fot. Sök läkare och få det undersökt och ev få hjälp med medicinering.
  6. 3
    Det låter som nervsmärta, det typiska är då en brännande smärta. Har själv en ischiasnerv som är/varit påverkad i flera år och har brännsmärta i vad och fot. Sök läkare och få det undersökt och ev få hjälp med medicinering.
  7. DaniellaB
    #4
    Nej, är inte gravid...


    Jag menade nog mer att jag haft problem då jag varit gravid tidigare, fast jag uttryckte mig nog lite slarvigt.
    Ska absolut kolla upp om det är någon nerv som är klämd, tack för svaret!
  8. 4
    Nej, är inte gravid...


    Jag menade nog mer att jag haft problem då jag varit gravid tidigare, fast jag uttryckte mig nog lite slarvigt.
    Ska absolut kolla upp om det är någon nerv som är klämd, tack för svaret!
  9. DaniellaB
    #5
    Hej!


    Jag blev bara så fundersam eftersom jag tolkat den skarpa smärta jag haft tidigare för ischias och nu är det mer värme/brännande känsla än den där totala låsningen. Jag ska söka läkare för det och kolla upp det. Har sedan tidigare problem med liknande smärta i en arm fast där är det troligtvis armbågens nerv som kläms.
    Tack för svar!
  10. 5
    Hej!


    Jag blev bara så fundersam eftersom jag tolkat den skarpa smärta jag haft tidigare för ischias och nu är det mer värme/brännande känsla än den där totala låsningen. Jag ska söka läkare för det och kolla upp det. Har sedan tidigare problem med liknande smärta i en arm fast där är det troligtvis armbågens nerv som kläms.
    Tack för svar!

Liknande trådar

  1. Brännande känsla i huden?
    By PetuniaII in forum _1206 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 10:20
  2. Konstig brännande känsla
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 20:29
  3. Brännande känsla i fingertopparna?
    By Linda bf. 30 okt. in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 21:13
  4. Brännande känsla...
    By anspencer in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 13:07
  5. brännande, svidande, tung känsla
    By Anna in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 16:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar