Herpes:(
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Herpes:(

    Jag har fått det på överläppen, känns som en stor fet fläskläpp.

    Jag läste i barnläkarboken där står det att om man får det så ska man be läkaren kolla tur att jag har läkartid imorgon (på min födelsedag)

    Jag svalkar av med iskalltvatten och Xylocain 5% det hjälper lite men kul om det är kvar på JULAFTON!!

    Hjälp vad finns det för fler tips mot herpes/munsår??

    Jag har varit vaken sedan 5.30 Benjamin låg bredvid mig och körde in sina fötter under ryggen, hur skönt är det?

    Ha en trevlig tredje advent

    //Kicki
  2. 1
    Herpes:( Jag har fått det på överläppen, känns som en stor fet fläskläpp.

    Jag läste i barnläkarboken där står det att om man får det så ska man be läkaren kolla tur att jag har läkartid imorgon (på min födelsedag)

    Jag svalkar av med iskalltvatten och Xylocain 5% det hjälper lite men kul om det är kvar på JULAFTON!!

    Hjälp vad finns det för fler tips mot herpes/munsår??

    Jag har varit vaken sedan 5.30 Benjamin låg bredvid mig och körde in sina fötter under ryggen, hur skönt är det?

    Ha en trevlig tredje advent

    //Kicki
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Vilken otur! Det är inget vidare, men ganska typiskt nu inför jul... Stress är ju en av de bidragande faktorerna till att ett herpesvirus poppar upp.

    Det finns receptfri salva på apoteket som ska tas så tidigt som möjligt, har inte namnet i huvudet men de vet ju på apoteket. Vectavir kan den nog heta förresten! Men det finns nog fler än en sort. Hör på apoteket!

    Lycka till! O trevlig advent till dig oxå!
  4. 2
    Vilken otur! Det är inget vidare, men ganska typiskt nu inför jul... Stress är ju en av de bidragande faktorerna till att ett herpesvirus poppar upp.

    Det finns receptfri salva på apoteket som ska tas så tidigt som möjligt, har inte namnet i huvudet men de vet ju på apoteket. Vectavir kan den nog heta förresten! Men det finns nog fler än en sort. Hör på apoteket!

    Lycka till! O trevlig advent till dig oxå!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Healip använder jag. Funkar som Vectavir. Tror inte det har ngn betydelse vilkan man använder. Finns nån till variant. Förmodligen i stort sett samma receptur - bara från olika läkemedelstillverkare.
  6. 3
    Healip använder jag. Funkar som Vectavir. Tror inte det har ngn betydelse vilkan man använder. Finns nån till variant. Förmodligen i stort sett samma receptur - bara från olika läkemedelstillverkare.

Liknande trådar

  1. Herpes
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 09:26
  2. Herpes
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 21:24
  3. Herpes
    By Annamed5 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 14:25
  4. aj aj. herpes:(
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 13:08
  5. Herpes...
    By Nilla in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 10:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar