Veg cream cheese?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Veg cream cheese?

    Visst finns det? Är det nån som har provat att göra cheesecake på den?
  2. 1
    Veg cream cheese? Visst finns det? Är det nån som har provat att göra cheesecake på den?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    hejsan,
    det bästa att göra cheesecake på är faktiskt inte den veganska cremefrechen som finns att köpa på välsorterade hälskokoster, stora hemköp, ica, konstum etc utan den veganska filiadelpiaosten (men det är kanske den du menar, har inte så stor koll vad som är creamcheese...)
    Den utan smak så klart, finns med örter, vitlök osv. Den blir supergod att göra smet till kakan på den, jag brukar blanda den med florsocker och det brukar inte kännas någon skillnad på "vanlig". Den osten finns inte på samma som ovan...

    lycka till
    Charlotta
  4. 2
    hejsan,
    det bästa att göra cheesecake på är faktiskt inte den veganska cremefrechen som finns att köpa på välsorterade hälskokoster, stora hemköp, ica, konstum etc utan den veganska filiadelpiaosten (men det är kanske den du menar, har inte så stor koll vad som är creamcheese...)
    Den utan smak så klart, finns med örter, vitlök osv. Den blir supergod att göra smet till kakan på den, jag brukar blanda den med florsocker och det brukar inte kännas någon skillnad på "vanlig". Den osten finns inte på samma som ovan...

    lycka till
    Charlotta
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Ja, det är ju sån jag menar. Var finns den då?
  6. 3
    Ja, det är ju sån jag menar. Var finns den då?
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Finns det en vegansk creme fraiche? Mina mjölkallergiker skulle ha stor nytta av den. Får försöka ta mig till en större stad än min håla...
  8. 4
    Finns det en vegansk creme fraiche? Mina mjölkallergiker skulle ha stor nytta av den. Får försöka ta mig till en större stad än min håla...
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Ja, tofutti tillverkar den. Heter Sour supreme, är hutlöst dyr men ganska god :-) Oftast fungerar det att använda alpros naturella yoghurt (ev. blandad med lite sojagrädde) som creme fraiche, tycker jag. Ica, Coop, Hemköp, Vi, brukar ha den. Om inte annat kan de ta hem.
  10. 5
    Ja, tofutti tillverkar den. Heter Sour supreme, är hutlöst dyr men ganska god :-) Oftast fungerar det att använda alpros naturella yoghurt (ev. blandad med lite sojagrädde) som creme fraiche, tycker jag. Ica, Coop, Hemköp, Vi, brukar ha den. Om inte annat kan de ta hem.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Ica, Coop, Hemköp, Vi, hälsokostaffärer. Osten heter Toutti creamy smooth natural.
  12. 6
    Ica, Coop, Hemköp, Vi, hälsokostaffärer. Osten heter Toutti creamy smooth natural.

Liknande trådar

  1. Cream cheese frosting
    By Linnsan1986 in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-19, 11:43
  2. cream cheese frosting 1 dag i förväg
    By singoalla in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 09:46
  3. bagel, lox and cream cheese
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 18:48
  4. Cream Cheese??
    By Innerjoin in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 14:45
  5. Minibagles med cream cheese
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 21:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar