på händerna?
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    på händerna?

    vad har era barn på händena nu?

    Astrid har några vantar från kappahl som var de enda små med tummar jag hittade men idag i +2 grader efter en halvtimme i lekparken var hon iskall.
    Hade helst velat ha hestra (som är de enda jag hittat som är varma) till henne med den minsta storleken är lagom på min 2,5åring.
  2. 1
    på händerna? vad har era barn på händena nu?

    Astrid har några vantar från kappahl som var de enda små med tummar jag hittade men idag i +2 grader efter en halvtimme i lekparken var hon iskall.
    Hade helst velat ha hestra (som är de enda jag hittat som är varma) till henne med den minsta storleken är lagom på min 2,5åring.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Victor har fleecevantar som vi har köpt på Åhléns! Själva vantarna är jättebra, problemet är bara att Victor drar av sig dom direkt Vi har även ett par fodrade täckvantar som jag tror är från Lindex.
  4. 2
    Victor har fleecevantar som vi har köpt på Åhléns! Själva vantarna är jättebra, problemet är bara att Victor drar av sig dom direkt Vi har även ett par fodrade täckvantar som jag tror är från Lindex.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    jackie...

    har flecce tumvantar som jag köpt på cubus! jätte bra!
    ♥Par i prinsessor♥
  6. 3
    jackie... har flecce tumvantar som jag köpt på cubus! jätte bra!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Fick ett tips av en förskolepersonal: Jag sätter på henne vantarna före overallen, så dem får hon absolut inte av sig hur hon än drar. Vi har köpt ett par HM vantar som fanns i tvåpack, såna långa som går upp till armvecket, samt ett par reimavantar som är liknande, de är bägge mycket varma och sköna.
  8. 4
    Fick ett tips av en förskolepersonal: Jag sätter på henne vantarna före overallen, så dem får hon absolut inte av sig hur hon än drar. Vi har köpt ett par HM vantar som fanns i tvåpack, såna långa som går upp till armvecket, samt ett par reimavantar som är liknande, de är bägge mycket varma och sköna.
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Vilme har..

    ..ett par vattentäta med fleecefoder. de är inte så tjocka, men än så länge har han varit varm och go om händerna. de är köpta på GeKås för typ 29 kronor..
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  10. 5
    Vilme har.. ..ett par vattentäta med fleecefoder. de är inte så tjocka, men än så länge har han varit varm och go om händerna. de är köpta på GeKås för typ 29 kronor..
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Mitt tips

    Jag har köpt billiga vantar med krage på på Ica Maxi. Jag sätter på vantarna först och de går alltså nästan ända upp till armbågarna på Tim. Sen overallen. Inte en chans att han får dem av sig. Och de är fodrade med fleece så han är varm och go om händerna!
    Kampen mot vikten fortsätter:
    79,3 kg -> 76,3 kg -> 67 kg
    http://www.metrobloggen.se/beslutsam
  12. 6
    Mitt tips Jag har köpt billiga vantar med krage på på Ica Maxi. Jag sätter på vantarna först och de går alltså nästan ända upp till armbågarna på Tim. Sen overallen. Inte en chans att han får dem av sig. Och de är fodrade med fleece så han är varm och go om händerna!
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    tack för alla svar

    problemet är inte att hon tar av sig vantarna utan att inga jag hittar är varma OCH har tummar, dessa två verkar omöjliga att kombinera.
    Mina stora tjejer har hestra och de är super men då mellantjejen har minsta storleken så är ju de för stora för astrid. Blir det snuskigt kallt får jag kanske gå och köpa ett par ullfodrade hestra iaf... *funderar*
  14. 7
    tack för alla svar problemet är inte att hon tar av sig vantarna utan att inga jag hittar är varma OCH har tummar, dessa två verkar omöjliga att kombinera.
    Mina stora tjejer har hestra och de är super men då mellantjejen har minsta storleken så är ju de för stora för astrid. Blir det snuskigt kallt får jag kanske gå och köpa ett par ullfodrade hestra iaf... *funderar*
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8
    PoPs vinterhandskar som tyvärr inte är så bra då de åker av hela tiden. Sen har vi fleecevantar från Kik*kid som är bra men inte tillräckligt varma när det blir minusgrader!
  16. 8
    PoPs vinterhandskar som tyvärr inte är så bra då de åker av hela tiden. Sen har vi fleecevantar från Kik*kid som är bra men inte tillräckligt varma när det blir minusgrader!
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #9
    Nu när jag läst alla svar så måste jag lägga till att jag alltid sätter på vantarna först... men det hjälper INTE om August bestämt sig för att kasta av sig vantarna! Finns ju både tänder och händer som kan fixa det
  18. 9
    Nu när jag läst alla svar så måste jag lägga till att jag alltid sätter på vantarna först... men det hjälper INTE om August bestämt sig för att kasta av sig vantarna! Finns ju både tänder och händer som kan fixa det
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Fast alltså, jag sätter också alltid på vantarna innan overallen men det har aldrig hindrat Victor från att ta av sig dem ändå:/ Han använder helt enkelt både händer och tänder och vips så är dom av
  20. 10
    Fast alltså, jag sätter också alltid på vantarna innan overallen men det har aldrig hindrat Victor från att ta av sig dem ändå:/ Han använder helt enkelt både händer och tänder och vips så är dom av

Liknande trådar

  1. Ont i händerna...
    By Katja_73 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 18:39
  2. Ont i händerna
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 20:04
  3. ont i händerna
    By trion in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 14:37
  4. Ont i händerna
    By Jojjo v38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 21:32
  5. Ont i händerna???
    By anne med 2an -1 vecka in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar