Jä****la micro!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Jä****la micro!

    Jag har en ny micro, nåja, iallafall har jag inte gjort ngt julgodis i den innan..

    Den brände min choklad häromdagen och idag så gjode den min microknäck oätlig!! Trots att jag ändå hande bra mkt mindre tid än det stod i receptet..

    Så jag får väl stå och göra min knäck för hand, men hur gör jag då? Tar inte det en hel massa tid?

    *SUCK* Får väl låta bli knäcken helt i år..
  2. 1
    Jä****la micro! Jag har en ny micro, nåja, iallafall har jag inte gjort ngt julgodis i den innan..

    Den brände min choklad häromdagen och idag så gjode den min microknäck oätlig!! Trots att jag ändå hande bra mkt mindre tid än det stod i receptet..

    Så jag får väl stå och göra min knäck för hand, men hur gör jag då? Tar inte det en hel massa tid?

    *SUCK* Får väl låta bli knäcken helt i år..
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    men du,

    vad har du för styrka på micron? Det är HELT avgörande! Jag hittade ett recept på brända mandlar och det sket sig gång på gång tills jag insåg att jag hade 900W men att receptet var gjort för micro på 750W. Förmodligen är din på ännu mer än 900 eftersom den är ny, du behöver sänka effekten. Slå i manualen och sen är det bara att räkna neråt. Skyll inte på micron, det är bra med en med hög effekt, man måste bara lära sig att hantera den.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    men du, vad har du för styrka på micron? Det är HELT avgörande! Jag hittade ett recept på brända mandlar och det sket sig gång på gång tills jag insåg att jag hade 900W men att receptet var gjort för micro på 750W. Förmodligen är din på ännu mer än 900 eftersom den är ny, du behöver sänka effekten. Slå i manualen och sen är det bara att räkna neråt. Skyll inte på micron, det är bra med en med hög effekt, man måste bara lära sig att hantera den.
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Vår micro la av helt i julstöket förra året. Katastrof med all julmat o alla gäster etc. Inte hann vi köpa nån ny heller mitt i julstöket.
    Och nu... har vi levt utan micro ett helt år. Trodde inte det var möjligt. Men det är det! Faktiskt så saknar jag den inte en sekund. Det ni!
  6. 3
    Vår micro la av helt i julstöket förra året. Katastrof med all julmat o alla gäster etc. Inte hann vi köpa nån ny heller mitt i julstöket.
    Och nu... har vi levt utan micro ett helt år. Trodde inte det var möjligt. Men det är det! Faktiskt så saknar jag den inte en sekund. Det ni!

Liknande trådar

  1. Micro
    By AnniAu in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 11:03
  2. Micro
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 22:41
  3. Är det så fel med en micro??
    By * Jocke * in forum Mammasnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 10:00
  4. Har ni micro?
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 18:25
  5. ung vs micro
    By toktroll in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 12:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar