Semesterdagar?
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    Semesterdagar?

    Är det nån som vet hur det fungerar med semesterdagar nästa år? Jag får 25 nya dagar i årsskiftet men kommer ju att var föräldraledig mer än halva året. Hur många semesterdagar får jag ta ut? Man vet ju inte exakt när man kommer gå på tjänstledigheten och vill kanske ta ut semsetern innan beräknad förlossning.
  2. 1
    Semesterdagar? Är det nån som vet hur det fungerar med semesterdagar nästa år? Jag får 25 nya dagar i årsskiftet men kommer ju att var föräldraledig mer än halva året. Hur många semesterdagar får jag ta ut? Man vet ju inte exakt när man kommer gå på tjänstledigheten och vill kanske ta ut semsetern innan beräknad förlossning.
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    är det förskottssemester?

    eller är det som du tjänat in 2006?
    Är det redan intjänad semester så kan du ju i princip ta ut alla dagarna (men då har du ju bara de 12-13 dagarna nästa år som genereras av dina första 120 FL-dagar). men är det förskottssemester så skulle jag inte ta ut alla.

    Med första barnet planerade jag att jobba ända fram (skulle haft midsommar men han kom 28/5), men med andra barnet (beräknad 25/8) tog jag semester fr o m sista veckan i juli.

    Jag kommer nog inte ta semester före ankomst denna gång, de dagarna är mycket trevligare att ha till sommarsemester så jag brukar spara och ta så många jag kan med barn o gubbe nästa sommar istället!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  4. 2
    är det förskottssemester? eller är det som du tjänat in 2006?
    Är det redan intjänad semester så kan du ju i princip ta ut alla dagarna (men då har du ju bara de 12-13 dagarna nästa år som genereras av dina första 120 FL-dagar). men är det förskottssemester så skulle jag inte ta ut alla.

    Med första barnet planerade jag att jobba ända fram (skulle haft midsommar men han kom 28/5), men med andra barnet (beräknad 25/8) tog jag semester fr o m sista veckan i juli.

    Jag kommer nog inte ta semester före ankomst denna gång, de dagarna är mycket trevligare att ha till sommarsemester så jag brukar spara och ta så många jag kan med barn o gubbe nästa sommar istället!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Det är förskottssemester, alltså semester för 2007.
  6. 3
    Det är förskottssemester, alltså semester för 2007.

Liknande trådar

  1. Semesterdagar ?
    By fredde39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 19:03
  2. vet ej om semesterdagar under
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 12:12
  3. Semesterdagar?
    By helene7611 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 14:12
  4. Semesterdagar
    By Lillyflower in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 17:54
  5. semesterdagar...
    By Åsa m F-04+bf2/3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 21:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar