Egen företagare?
Efter Svårt att bli gravid/IVF
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Egen företagare?

    Hej svejs!

    Är det någon här inne som är egen företagare, ensam i sitt företag och gravid?
    Hur ska ni göra? Jag är väldigt fundersam och undrar så hur jag ska lösa det...
    Man vill ju vara hemma och kunna fokusera på lilla bebisen, men hemma kan jag
    vara ändå för det är där jag jobbar... Men kan man verkligen fokusera då
    och vara en BRA mamma???
    Samtidigt känner man naturligtvis ansvar för sitt företag och sina kunder, man kan ju inte
    bara släppa allt väl? Det tar ett antal år att bygga upp en liknanade verksamhet som jag har...
    Någon som har erfarenhet av detta? Jag tar tacksamt emot svar! Hoppas många skriver!!
    Jag brukar hålla till på ankomst 2007.08 men är här inne ibland och kikar lite
    då vi blivit gravida efter försök i tre år.

    kramar från Skåne
  2. 1
    Egen företagare? Hej svejs!

    Är det någon här inne som är egen företagare, ensam i sitt företag och gravid?
    Hur ska ni göra? Jag är väldigt fundersam och undrar så hur jag ska lösa det...
    Man vill ju vara hemma och kunna fokusera på lilla bebisen, men hemma kan jag
    vara ändå för det är där jag jobbar... Men kan man verkligen fokusera då
    och vara en BRA mamma???
    Samtidigt känner man naturligtvis ansvar för sitt företag och sina kunder, man kan ju inte
    bara släppa allt väl? Det tar ett antal år att bygga upp en liknanade verksamhet som jag har...
    Någon som har erfarenhet av detta? Jag tar tacksamt emot svar! Hoppas många skriver!!
    Jag brukar hålla till på ankomst 2007.08 men är här inne ibland och kikar lite
    då vi blivit gravida efter försök i tre år.

    kramar från Skåne
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    kommer du vara ensam förälder?

    annars kan du ju låta pappan ta ut föräldraledigheten och sköta allt utom ammningen - eftersom du jobbar hemma så kommer du ju träffa barnet hela tiden ändå... så gjorde jag och min man...
  4. 2
    kommer du vara ensam förälder?

    annars kan du ju låta pappan ta ut föräldraledigheten och sköta allt utom ammningen - eftersom du jobbar hemma så kommer du ju träffa barnet hela tiden ändå... så gjorde jag och min man...
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Ahhhha! Ja just det! Nej jag är inte ensam utan har min älskling som kan ta hand lite om bebisen, absolut! Ja just det... har inte tänkt så mycket på det. Men vill man verkligen det då?... Det är kanske lite mer känslomässigt egentligen som det är problem. Man vill ju fokusera 100% på bebisen, kände inte du det? Kunde du det fast du jobbade?
  6. 3
    Ahhhha! Ja just det! Nej jag är inte ensam utan har min älskling som kan ta hand lite om bebisen, absolut! Ja just det... har inte tänkt så mycket på det. Men vill man verkligen det då?... Det är kanske lite mer känslomässigt egentligen som det är problem. Man vill ju fokusera 100% på bebisen, kände inte du det? Kunde du det fast du jobbade?
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Hejsan!
    Är egen företagare och jobbar ensam.. var tillbka på jobbet efter 1 vecka efter snitt.. och jobbar sedan 3 veckor efter förlossningen halvtid.. kämpigt men det går bra!
    Lite knackigt med inkomster,då vissa av men kunder inte litade på att jag skulle komma tillbaka men det går..
    All buffer gick åt till akupunktur och alla lediga dagar för ifv försköken..
    Men hon är värd allt....

    Vill du veta mer så hör av dig!!!
  8. 4
    Hejsan!
    Är egen företagare och jobbar ensam.. var tillbka på jobbet efter 1 vecka efter snitt.. och jobbar sedan 3 veckor efter förlossningen halvtid.. kämpigt men det går bra!
    Lite knackigt med inkomster,då vissa av men kunder inte litade på att jag skulle komma tillbaka men det går..
    All buffer gick åt till akupunktur och alla lediga dagar för ifv försköken..
    Men hon är värd allt....

    Vill du veta mer så hör av dig!!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Hej Akkis!

    Vad härligt med svar från någon i en liknanade situation! Okej så du är redan igång och jobbar igen ja... Är du ensam i ditt föräldraskap eller är pappa med? Hur mycket av tiden med snäckan tar han? Känns det inte tungt att behöva tänka på företaget och inte kunna fokusera på bebisen?
    Anledningen till att jag är så fundersam är att jag så gärna vill ägna ALL vaken tid åt vår bebis för vi har längtat så och jag är verkligen så förtjust i barn och älskar bebisar!...
    Men du orkar alltså jobba? Är hon lugn och fin då? Inte gnällig?

    kram från Skåne
  10. 5
    Hej Akkis!

    Vad härligt med svar från någon i en liknanade situation! Okej så du är redan igång och jobbar igen ja... Är du ensam i ditt föräldraskap eller är pappa med? Hur mycket av tiden med snäckan tar han? Känns det inte tungt att behöva tänka på företaget och inte kunna fokusera på bebisen?
    Anledningen till att jag är så fundersam är att jag så gärna vill ägna ALL vaken tid åt vår bebis för vi har längtat så och jag är verkligen så förtjust i barn och älskar bebisar!...
    Men du orkar alltså jobba? Är hon lugn och fin då? Inte gnällig?

    kram från Skåne
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Min man och jag dela 50/50 det funkar lite knackigt ekonomisk är det därför jag har bara lägsta nivån och tar inte ut några dagar alls nästan,så vi kan spara dagar..
    En del av mina kunder tyvärr trodde in på mig när jag sa att jag skulle komma tillbaka så snart.. mest kmän...

    Det funkar bra att fokusera på lillan till 100%
    Jag ammar dock inte pga vissa problem...
    Så Min man har varit med från dag 1, han bra älskar det...
    Dessutom är vår lilla lugn.. sover natteid mel 06.00-06.00 inget natt mål hon är nu 5 månader.. det gjorde hon redan från 3.5 månd...

    Så det kommer att gå bra...
    Kramiz
  12. 6
    Min man och jag dela 50/50 det funkar lite knackigt ekonomisk är det därför jag har bara lägsta nivån och tar inte ut några dagar alls nästan,så vi kan spara dagar..
    En del av mina kunder tyvärr trodde in på mig när jag sa att jag skulle komma tillbaka så snart.. mest kmän...

    Det funkar bra att fokusera på lillan till 100%
    Jag ammar dock inte pga vissa problem...
    Så Min man har varit med från dag 1, han bra älskar det...
    Dessutom är vår lilla lugn.. sover natteid mel 06.00-06.00 inget natt mål hon är nu 5 månader.. det gjorde hon redan från 3.5 månd...

    Så det kommer att gå bra...
    Kramiz
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Ja jag hoppas det! Alltså behöver jag nog inte ta in någon i företaget för att driva det vidare under min ledighet utan det bästa är nog att göra så gott man kan alltså! :-)
    Ja det blir nog bäst så, det är ju alltid farligt att ta in någon som kanske inte är på samma nivå, inte gör lika bra jobb osv... Dessutom finns ju risken för att kunderna går över till den andra personen när jag kommer tillbaka... Ja det är svårt detta.
    Med eget företag där man är helt ensam...
    Jag får hoppas hoppas och fokusera på att vi får en snäll och frisk liten bebis.

    Tack! kram
  14. 7
    Ja jag hoppas det! Alltså behöver jag nog inte ta in någon i företaget för att driva det vidare under min ledighet utan det bästa är nog att göra så gott man kan alltså! :-)
    Ja det blir nog bäst så, det är ju alltid farligt att ta in någon som kanske inte är på samma nivå, inte gör lika bra jobb osv... Dessutom finns ju risken för att kunderna går över till den andra personen när jag kommer tillbaka... Ja det är svårt detta.
    Med eget företag där man är helt ensam...
    Jag får hoppas hoppas och fokusera på att vi får en snäll och frisk liten bebis.

    Tack! kram

Liknande trådar

  1. Egen företagare
    By ronjas_matte in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 18:38
  2. egen företagare
    By willermo in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 17:03
  3. Egen företagare?
    By asjoli in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 09:54
  4. Egen företagare
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 12:17
  5. Ta lån som egen företagare!?
    By Anno in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar