Vilka valmöjligheter
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Vilka valmöjligheter

    Prenumererar på Pampers babynytt och idag kom detta mail till mig vilket beskriver vår 1½ åring hur tydligt som helst är säkert inte ensam om detta.
    Men det står att man ska ge barn olika valmöjligheter. Va menas. Är jag trög eller.
    Tilläggas ska att det finns ett barn på 6 år och en på 4½ månader med i bilden och känner så väl till det där med att sitta i vagnen då det bråskar.


    HEJ DÅ BABYTIDEN Ditt barn har blivit mycket mer självständigt de senaste sex månaderna. Numera är hon eller han mycket angelägen om att klara allting själv. Allting tar väldigt lång tid på grund av ditt barns klumpiga men envisa försök att äta själv eller vägran att sitta i vagnen när du har bråttom. Det är svårt att hitta rätt balans mellan att uppmuntra självständigheten och ge det stöd ditt barn fortfarande behöver, när hon eller han är så envis! Att hålla humöret på topp är viktigt just nu när det är lätt att bli frustrerad. Om det är möjligt kan det vara bra att erbjuda ditt barn olika valmöjligheter som ger henne eller honom intryck av att verkligen få ta del av beslutsprocessen. Om ditt barn tycker sig ha en viss grad av kontroll över sitt liv, kommer hon eller hand troligen att ha mindre behov av att eftersträva det hela tiden.

    Ge mig lite råd. TACK
  2. 1
    Vilka valmöjligheter Prenumererar på Pampers babynytt och idag kom detta mail till mig vilket beskriver vår 1½ åring hur tydligt som helst är säkert inte ensam om detta.
    Men det står att man ska ge barn olika valmöjligheter. Va menas. Är jag trög eller.
    Tilläggas ska att det finns ett barn på 6 år och en på 4½ månader med i bilden och känner så väl till det där med att sitta i vagnen då det bråskar.


    HEJ DÅ BABYTIDEN Ditt barn har blivit mycket mer självständigt de senaste sex månaderna. Numera är hon eller han mycket angelägen om att klara allting själv. Allting tar väldigt lång tid på grund av ditt barns klumpiga men envisa försök att äta själv eller vägran att sitta i vagnen när du har bråttom. Det är svårt att hitta rätt balans mellan att uppmuntra självständigheten och ge det stöd ditt barn fortfarande behöver, när hon eller han är så envis! Att hålla humöret på topp är viktigt just nu när det är lätt att bli frustrerad. Om det är möjligt kan det vara bra att erbjuda ditt barn olika valmöjligheter som ger henne eller honom intryck av att verkligen få ta del av beslutsprocessen. Om ditt barn tycker sig ha en viss grad av kontroll över sitt liv, kommer hon eller hand troligen att ha mindre behov av att eftersträva det hela tiden.

    Ge mig lite råd. TACK
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Det handlar väl om att kunna få chans att välja inom rimliga gränser.

    Mellis - vill du ha banan eller äpple.
    Smörgås - vill du ha ost eller skinka som pålägg.

    Kläder - vill du ha den röda eller den blå tröjan.
  4. 2
    Det handlar väl om att kunna få chans att välja inom rimliga gränser.

    Mellis - vill du ha banan eller äpple.
    Smörgås - vill du ha ost eller skinka som pålägg.

    Kläder - vill du ha den röda eller den blå tröjan.
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    håller med kmcb, att ge små enkla val i början som äpple eller banan.. Min nu 2-åring e bra på att välja o de e skönt att kunna ge val o hon känner att HON får välja även om valen inte spelar mig nån roll. De dagar ja har ont i ryggen får hon välja mellan vagn o gå o bättre dagar så kan hon få välja mellan att bli buren eller gå.

    Sen vill ja bara säga att de där pampersbreven e ja helt allergisk mot, vissa har säkert jättehjälp av dem men ja vart bara förvirrad o orolig i början för mitt barn var inte alls som det beskrevs o då inte bara av pampers. Libero o föräldratidningar o gud vet vad, även bvc... Hon har aldrig varit det typiska barnet..
  6. 3
    håller med kmcb, att ge små enkla val i början som äpple eller banan.. Min nu 2-åring e bra på att välja o de e skönt att kunna ge val o hon känner att HON får välja även om valen inte spelar mig nån roll. De dagar ja har ont i ryggen får hon välja mellan vagn o gå o bättre dagar så kan hon få välja mellan att bli buren eller gå.

    Sen vill ja bara säga att de där pampersbreven e ja helt allergisk mot, vissa har säkert jättehjälp av dem men ja vart bara förvirrad o orolig i början för mitt barn var inte alls som det beskrevs o då inte bara av pampers. Libero o föräldratidningar o gud vet vad, även bvc... Hon har aldrig varit det typiska barnet..

Liknande trådar

  1. Valmöjligheter på förlossningen?
    By Snuffsetuffsan in forum Förlossning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 13:53
  2. VIlka vet kon?
    By Cmamma in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 12:51
  3. För många valmöjligheter idag.
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 21:42
  4. Vilka är vi????
    By compax in forum Vikt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 10:47
  5. vilka är vi och vilka har plussat?
    By joliegirl in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 17:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar