Äter korv stroganoff
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Äter korv stroganoff

    till lunch. Gott!

    Har dock gett J lektioner i hur man äter "peanutbutter and jelly sandwiches" - för det måste man kunna här... ;-)
    Mina små betraktelser från Californien: http://jacalica.blogspot.com/
  2. 1
    Äter korv stroganoff till lunch. Gott!

    Har dock gett J lektioner i hur man äter "peanutbutter and jelly sandwiches" - för det måste man kunna här... ;-)
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Det är gott... PBJ-sandwhiches alltså. Korvstroganoff är inte dumt de heller!
  4. 2
    Det är gott... PBJ-sandwhiches alltså. Korvstroganoff är inte dumt de heller!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Men gud så gott. Vad gör du den med?? För falukorv har ni väl inte ändå?? *undrar avundsjukt*
  6. 3
    Men gud så gott. Vad gör du den med?? För falukorv har ni väl inte ändå?? *undrar avundsjukt*
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Jag? Ha ha! Maken gör den med en korv vi har hittat som är 100% beef och blir helt ok. INTE som falukorv - men näst bäst. Jag tog bara ut en fryst låda ur frysen och körde i mikron och la upp på faten...
  8. 4
    Jag? Ha ha! Maken gör den med en korv vi har hittat som är 100% beef och blir helt ok. INTE som falukorv - men näst bäst. Jag tog bara ut en fryst låda ur frysen och körde i mikron och la upp på faten...
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Jag gör Korv stroganoff med Cervela, det smakar precis som falukorv.Kram
  10. 5
    Jag gör Korv stroganoff med Cervela, det smakar precis som falukorv.Kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    oh, vill oxa ha!!!

    *mums*
  12. 6
    oh, vill oxa ha!!!

    *mums*
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    *fniss* jag anade att det inte var du som lagat Fråga maken vad det är för korv!! Pleeeaaase!
  14. 7
    *fniss* jag anade att det inte var du som lagat Fråga maken vad det är för korv!! Pleeeaaase!
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8

    It's peanut butter and jelly

    time, butter and jelly time *nynnar*
    Tycker själv att peanut butter är bland det äckligaste som finns, men maken och ungarna äter glatt PB&J som de patriotiska små änglar de är.
    Tur att du fick i dig lite mat! =)
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  16. 8
    It's peanut butter and jelly time, butter and jelly time *nynnar*
    Tycker själv att peanut butter är bland det äckligaste som finns, men maken och ungarna äter glatt PB&J som de patriotiska små änglar de är.
    Tur att du fick i dig lite mat! =)
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Fniss - ja, vi försöker ju se till att J också få i sig en dos mer "amerikansk" mat - så hon inte svälter ihjäl när hon är på playdates och inte börjar yra om köttbullar.

    Måste lära mig att göra "grilled cheese" också...

    Peanut butter är urk...
  18. 9
    Fniss - ja, vi försöker ju se till att J också få i sig en dos mer "amerikansk" mat - så hon inte svälter ihjäl när hon är på playdates och inte börjar yra om köttbullar.

    Måste lära mig att göra "grilled cheese" också...

    Peanut butter är urk...
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10

    Grilled cheese är gott!!!

    Med velveeta!. Det kanske inte är riktigt riktig ost, men det smakar ruskigt bra ändå =D
    Med vlasic kocher dill spears och apple sauce. Vilken mysko kombination jag tyckte att det var när jag nyss flyttat hit *fnissar*
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  20. 10
    Grilled cheese är gott!!! Med velveeta!. Det kanske inte är riktigt riktig ost, men det smakar ruskigt bra ändå =D
    Med vlasic kocher dill spears och apple sauce. Vilken mysko kombination jag tyckte att det var när jag nyss flyttat hit *fnissar*
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Hm... tycker nog det låter rätt mysko fortfarande... *fniss*.

    Stod och kikade i smyg sist vi var på playdate hur de gjorde - men har inte gett mig på det ännu. Har dock osten hemma - men jackson ost eller vad det heter..
  22. 11
    Hm... tycker nog det låter rätt mysko fortfarande... *fniss*.

    Stod och kikade i smyg sist vi var på playdate hur de gjorde - men har inte gett mig på det ännu. Har dock osten hemma - men jackson ost eller vad det heter..
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Jag gjorde det med Bologna korv och familjen klagade inte.
  24. 12
    Jag gjorde det med Bologna korv och familjen klagade inte.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13
    W äälskar peanutbutter. Vi äter dock utan jelly och utan "ovanpåbrödet" så kanske inte helamerikanskt.
    Här är alla jordnötsinnehållande mat förbjuden i skolorna så undrar vad han ska ta med sig till JK i höst. Han som tror han ska ta med sig peanutbutter smörgåsar...
  26. 13
    W äälskar peanutbutter. Vi äter dock utan jelly och utan "ovanpåbrödet" så kanske inte helamerikanskt.
    Här är alla jordnötsinnehållande mat förbjuden i skolorna så undrar vad han ska ta med sig till JK i höst. Han som tror han ska ta med sig peanutbutter smörgåsar...
  27. Medlem sedan
    Sep 2004
    #14
    Gud vad gott! Vill också veta vad ni använder för korv, pliiise!!!! Älskar korv stroganoff. #fy vad jag längtar nu - fastän jag är lasagnemätt#
  28. 14
    Gud vad gott! Vill också veta vad ni använder för korv, pliiise!!!! Älskar korv stroganoff. #fy vad jag längtar nu - fastän jag är lasagnemätt#
  29. Medlem sedan
    Jul 2004
    #15
    Det är så min man också alltid ätit jordnötssmör på mackor. Jag gillar det inte så mina barn kommer nog blir PBJ-lösa . Däremot gillar jag Nutella men inte på bröd! Om jag ibland blir jättejättesugen köper jag en liten burk och äter med sked .
  30. 15
    Det är så min man också alltid ätit jordnötssmör på mackor. Jag gillar det inte så mina barn kommer nog blir PBJ-lösa . Däremot gillar jag Nutella men inte på bröd! Om jag ibland blir jättejättesugen köper jag en liten burk och äter med sked .

Liknande trådar

  1. Korv stroganoff på påse??
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 22:01
  2. Frysa korv stroganoff?
    By euxmix in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 18:08
  3. Korv Stroganoff
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 18:30
  4. Tål inte korv stroganoff?????
    By Anna m Ida o Gustav in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 08:02
  5. Korv stroganoff
    By gladgravid in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar