Råd,kramar,tips stöttning tack
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Råd,kramar,tips stöttning tack

    Nu kan jag inte låta bli att oroa mig. och jag vill bara gråta hela tiden..
    Vad skall jag göra?
    Var på tillväxt-ul idag,har haft olika läkare varje gång och de mäter olika.Idag träffade jag en läkare som jag inte tyckte om, han förklara ingenting,helt okänslig..sa att ja,det här barnet har ju inte vuxit så jättemkt men okej efter sin kurva...det går ju inte se så bra när man mäter så ofta (går varannan vecka) men det är ju bra att kontrollera ofta för att lugna din oro.

    hela tiden har lillfisen legat på 5-9 +%, idag låg han på 1+%, de andra gångerna har han vuxit ca 400-500g mellan gångerna,denna gången hade han bara vuxit 200g, alltid varit två veckor mellan mätningarna. Han sa att jag mer skall lita på bm:s sf-mått än på ul..de är mer pålitliga nu i slutet.

    Idag är jag i v 35 (34+1), Hur tidigt kan man "plocka" ut barnet utan större risker, ska jag åka till förlossningen,kräva att de tar ut lillfisen nu..klarar inte denna oro i fyra veckor till. Till råga på allt så känns det som rörelserna är lite färre idag..kanske jag inbillar mig bara för att jag e orolig.

    Det är just denna vecka man upptäckte att Joseephine var lite liten,fick återkomma erter 2 veckor,då var hon ff lite liten men hade vuxit lite grand - 10 dgr senare dör hon...tänk om det är så att min moderkaka lägger av vid denna tidpunkten?
    Min sambo hade ingen möjlighet att vara med på ul:et idag och nu e han påväg hem så jag har inte hunnit prata med honom än...usch,jag klarar verkligen inte pressen,oron mera känns det som..Jag vill absolut inte förlora ett barn till.

    snälla en kram å lite tips..../sarah m *Josephine* + lillfis v 35
    *Josephine* f/d 060131 Gabriel 070206 och Ida 090525
  2. 1
    Råd,kramar,tips stöttning tack Nu kan jag inte låta bli att oroa mig. och jag vill bara gråta hela tiden..
    Vad skall jag göra?
    Var på tillväxt-ul idag,har haft olika läkare varje gång och de mäter olika.Idag träffade jag en läkare som jag inte tyckte om, han förklara ingenting,helt okänslig..sa att ja,det här barnet har ju inte vuxit så jättemkt men okej efter sin kurva...det går ju inte se så bra när man mäter så ofta (går varannan vecka) men det är ju bra att kontrollera ofta för att lugna din oro.

    hela tiden har lillfisen legat på 5-9 +%, idag låg han på 1+%, de andra gångerna har han vuxit ca 400-500g mellan gångerna,denna gången hade han bara vuxit 200g, alltid varit två veckor mellan mätningarna. Han sa att jag mer skall lita på bm:s sf-mått än på ul..de är mer pålitliga nu i slutet.

    Idag är jag i v 35 (34+1), Hur tidigt kan man "plocka" ut barnet utan större risker, ska jag åka till förlossningen,kräva att de tar ut lillfisen nu..klarar inte denna oro i fyra veckor till. Till råga på allt så känns det som rörelserna är lite färre idag..kanske jag inbillar mig bara för att jag e orolig.

    Det är just denna vecka man upptäckte att Joseephine var lite liten,fick återkomma erter 2 veckor,då var hon ff lite liten men hade vuxit lite grand - 10 dgr senare dör hon...tänk om det är så att min moderkaka lägger av vid denna tidpunkten?
    Min sambo hade ingen möjlighet att vara med på ul:et idag och nu e han påväg hem så jag har inte hunnit prata med honom än...usch,jag klarar verkligen inte pressen,oron mera känns det som..Jag vill absolut inte förlora ett barn till.

    snälla en kram å lite tips..../sarah m *Josephine* + lillfis v 35
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    Åh vad jobbigt

    Jag förstår att du funderar. Men + 1 är väl ändå jättebra. Läkaren uttrykte sig säkert bara klumpigt. Jobbigt att byta läkare hela tiden. Men jag tycker att du ska ringa förlossningen och få komma dit så dom får köra en kurva. Dom förstår säkert att du är orolig, speciellt nu när det närmar sig veckan då Josephines tillväxt minskade.

    Min bm säger tvärtom vad din läkare sa. Att hennes sf-mått är ju bara ett mått på magen utanför. Medan tillväxtULet visar lite mer exakt. Och som sagt, nu ligger väl bebisen exakt på kurvan. Tycker det är konstigt att han inte sa att det var bra.

    *kramar om*

    Skickar massor med styrkekramar.
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  4. 2
    Åh vad jobbigt Jag förstår att du funderar. Men + 1 är väl ändå jättebra. Läkaren uttrykte sig säkert bara klumpigt. Jobbigt att byta läkare hela tiden. Men jag tycker att du ska ringa förlossningen och få komma dit så dom får köra en kurva. Dom förstår säkert att du är orolig, speciellt nu när det närmar sig veckan då Josephines tillväxt minskade.

    Min bm säger tvärtom vad din läkare sa. Att hennes sf-mått är ju bara ett mått på magen utanför. Medan tillväxtULet visar lite mer exakt. Och som sagt, nu ligger väl bebisen exakt på kurvan. Tycker det är konstigt att han inte sa att det var bra.

    *kramar om*

    Skickar massor med styrkekramar.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Jo, +1 är väl ff bra,men eftersom han inte vuxit lika mkt som de andra gångerna så väcks oron ordentligt.
    Tack för dina kramar, de behövs verkligen.
    Jag vet varken ut eller in just nu...vill ha min bebis NU...
    kram tillbax
  6. 3
    Jo, +1 är väl ff bra,men eftersom han inte vuxit lika mkt som de andra gångerna så väcks oron ordentligt.
    Tack för dina kramar, de behövs verkligen.
    Jag vet varken ut eller in just nu...vill ha min bebis NU...
    kram tillbax
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    Jag förstår

    Det måste vara jättejobbigt nu när det närmar sig så också. Jag förstår att det inte spelar någon som helst roll vad jag säger, du kommer vara lika orolig ändå.

    Egon hade inte heller växt så mycket. Han ligger på -10 nu, men min läkare sa att det var helt normalt, och jag tycker det är jättekonstigt att inte din tyckte det. Men jag tror att Egon växt 500 gram på fyra veckor. Du tror inte det är så att det blir lite mindre ju närmre förlossningen man kommer? Planar inte kurvan ut lite upp till?

    Många kramar
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  8. 4
    Jag förstår Det måste vara jättejobbigt nu när det närmar sig så också. Jag förstår att det inte spelar någon som helst roll vad jag säger, du kommer vara lika orolig ändå.

    Egon hade inte heller växt så mycket. Han ligger på -10 nu, men min läkare sa att det var helt normalt, och jag tycker det är jättekonstigt att inte din tyckte det. Men jag tror att Egon växt 500 gram på fyra veckor. Du tror inte det är så att det blir lite mindre ju närmre förlossningen man kommer? Planar inte kurvan ut lite upp till?

    Många kramar
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Å va svårt, vet inte om jag har några bra råd å komma med, förstår hur du känner. Denna oro, när ul visar nåt man inte förväntat sig.
    Tycker du ska ringa förlossningen och be att få komma in och göra ett till ul och ett ctg med en läkare som har lite mer tid med dig och kan svara på dina frågor och som du trivs med! Och som förhoppningsvis kan lugna dig lite.

    Det är ju säkert inget som är fel, bebisen mår säkert prima därinne men ibland tar oron över alla andra tankar och det enda man kan tänka på är alla fel som bli och rädslan att förlora ett till barn...

    35 är lite tidigt att ta ut bebisen tror jag, lungorna är nog inte färigutvecklade förrän v37. Men jag förstår, vill också ha bebisen NU!

    *kramar*
  10. 5
    Å va svårt, vet inte om jag har några bra råd å komma med, förstår hur du känner. Denna oro, när ul visar nåt man inte förväntat sig.
    Tycker du ska ringa förlossningen och be att få komma in och göra ett till ul och ett ctg med en läkare som har lite mer tid med dig och kan svara på dina frågor och som du trivs med! Och som förhoppningsvis kan lugna dig lite.

    Det är ju säkert inget som är fel, bebisen mår säkert prima därinne men ibland tar oron över alla andra tankar och det enda man kan tänka på är alla fel som bli och rädslan att förlora ett till barn...

    35 är lite tidigt att ta ut bebisen tror jag, lungorna är nog inte färigutvecklade förrän v37. Men jag förstår, vill också ha bebisen NU!

    *kramar*
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    Förstår

    verkligen att du blir orolig,man har ju liksom känslorna utanpå.Speciellt ju närmre slutet man kommer.Vad jag rent spontant tänker på är om de inte mätte flödet i navelsträngen.Det gör de alltid på mig,då vet jag ju att moderkakan ger den näring den ska.Det kan ju ofta vara lite knöligt att mäta flödet men läkarna är ju där för vår skull.Sen är ju din lillfis inte liten,min brorsson mätte minus 20% strax innan förlossningen och han är nu en högst levande kille som precis fyllt ett år,hans lillebror som ska födas 19 jan. mäter 17% minus.Det går oftast bra,tomma ord,jag vet.Men så är det ju.Jag tycker att du ska begära att alltid få komma till samma läkare,det gör jag.Hon vet vilket bemötande jag behöver och hur jobbigt ett par felsagdag ord kan bli.Sen är det ju även som du skriver att olika läkare mäter olika.Lägg ingen energi på att oroa dig,ring förlossningen de är där för oss.Kramar!
  12. 6
    Förstår verkligen att du blir orolig,man har ju liksom känslorna utanpå.Speciellt ju närmre slutet man kommer.Vad jag rent spontant tänker på är om de inte mätte flödet i navelsträngen.Det gör de alltid på mig,då vet jag ju att moderkakan ger den näring den ska.Det kan ju ofta vara lite knöligt att mäta flödet men läkarna är ju där för vår skull.Sen är ju din lillfis inte liten,min brorsson mätte minus 20% strax innan förlossningen och han är nu en högst levande kille som precis fyllt ett år,hans lillebror som ska födas 19 jan. mäter 17% minus.Det går oftast bra,tomma ord,jag vet.Men så är det ju.Jag tycker att du ska begära att alltid få komma till samma läkare,det gör jag.Hon vet vilket bemötande jag behöver och hur jobbigt ett par felsagdag ord kan bli.Sen är det ju även som du skriver att olika läkare mäter olika.Lägg ingen energi på att oroa dig,ring förlossningen de är där för oss.Kramar!

Liknande trådar

  1. Tack för stöttning!
    By Algot070308 in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 17:22
  2. Tack för all stöttning igår!
    By Effy in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 16:00
  3. Tack hörrni för stöttning! :D
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 18:52
  4. Tack för stöttning!!
    By Spirella in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 05:55
  5. Tack för era svar och stöttning!
    By _MinimE_ in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 12:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar