ca 25kg älgkött
_0704 Aprilbarn
  1. fröet
    #1

    ca 25kg älgkött

    Ikväll får vi hem ca 25kg älgkött att ta rätt på, hoppas verkligen inte att det blir mer. jag är överlycklig att vi fick för vi skulle inte få så precis innan jul köpte vi drygt 20kg nöt. Tur att vi har en extra box. men som jag känner mig blir det nog min man som får göra jobbet.
  2. 1
    ca 25kg älgkött Ikväll får vi hem ca 25kg älgkött att ta rätt på, hoppas verkligen inte att det blir mer. jag är överlycklig att vi fick för vi skulle inte få så precis innan jul köpte vi drygt 20kg nöt. Tur att vi har en extra box. men som jag känner mig blir det nog min man som får göra jobbet.
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Åh gud, vad gott och vilken tur ni har som kan få köpa kött så! Jag gjorde det när sonen var nyfödd och jag bodde i närheten av hans farmor (jag har ju sonen sedan ett tidigare förhållande) och det var så prisvärt och man hade fint och bra kött i frysen... Och älg är ju riktigt riktigt gott! *drömmer mig bort*
  4. 2
    Åh gud, vad gott och vilken tur ni har som kan få köpa kött så! Jag gjorde det när sonen var nyfödd och jag bodde i närheten av hans farmor (jag har ju sonen sedan ett tidigare förhållande) och det var så prisvärt och man hade fint och bra kött i frysen... Och älg är ju riktigt riktigt gott! *drömmer mig bort*
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Åh vilken lyx! Här kan man köpa vilt fårn online siter i Canada men det är väldigt ovanligt. Växte upp på (bl.a.!) älg och ren så saknar det ibland!
  6. 3
    Åh vilken lyx! Här kan man köpa vilt fårn online siter i Canada men det är väldigt ovanligt. Växte upp på (bl.a.!) älg och ren så saknar det ibland!
  7. fröet
    #4
    men då kan du äta god buffel. MMMMMMM det köpte pappa ofta från någon ranch när han bodde i Canada. Vart i Canada bor du?
  8. 4
    men då kan du äta god buffel. MMMMMMM det köpte pappa ofta från någon ranch när han bodde i Canada. Vart i Canada bor du?
  9. Medlem sedan
    Jul 2004
    #5
    Jag bor i Seattle i USA. Det ligger ju på gränsen till Canada (två-tre timmar till Vancouver) och tydligen har canadensiskt-vilt färre importrestriktioner (till USA) än viltkött från andra länder.
  10. 5
    Jag bor i Seattle i USA. Det ligger ju på gränsen till Canada (två-tre timmar till Vancouver) och tydligen har canadensiskt-vilt färre importrestriktioner (till USA) än viltkött från andra länder.

Liknande trådar

  1. J-a älgkött
    By allimaca in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 10:23
  2. älgkött
    By jeane in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 11:52
  3. Älgkött
    By lena m 3 barn in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 22:51
  4. Priser på Älgkött?
    By myskoxen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 10:28
  5. rulader av älgkött??????
    By rulle in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar