SO -är du här? (Aiskylos)
Kropp & hälsa
  1. flerbarnsmamma
    #1

    SO -är du här? (Aiskylos)

    Hej,chansar jag med ,på att fråga dig om en sak . Min ena dotter,snart 19 år,säger att hon har en knöl i bakhuvudet.Det känns som en förstorad lymfkörtel tycker jag,den ömmar lite säger hon.

    Jag hade ont för länge sedan i bägge dom två lymfkörtlarna i bakhuvudet,då jag var mkt förkyld m feber.Men detta försvann ju. Nu har dottern känt denna knöl,vad det nu är,i ca 2 månader.

    Jag har själv diverse mjuka bulor o knölar lite vartans så jag är inte så oroad över knölar,men man ska ju inte nonchalera dem heller.
    Klart man undrar.

    Dottern är frisk men har mer eller mindre besvär av sin pälsdjurallergi då alla hennes kompisar har katt eller hund. Clarityn hjälper delvis.

    Just nu är hon lite snorig o täppt pga allergin.Vi har själva förstås inga pälsdjur-däremot tyvärr ett mögelskadat duschrum.Nu har jag börjat fundera om detta mögel kan påverka oss i familjen.Möglet finns i taket,kring golvet,mm.

    Vi har ytterligare 3 allergiska barn,det handlar om pälsdjur ,träd,gräs,pollen.

    Hoppas du har tid att svara-är medveten om att inlägget blev långt. Tack ,hur du än gör!
  2. 1
    SO -är du här? (Aiskylos) Hej,chansar jag med ,på att fråga dig om en sak . Min ena dotter,snart 19 år,säger att hon har en knöl i bakhuvudet.Det känns som en förstorad lymfkörtel tycker jag,den ömmar lite säger hon.

    Jag hade ont för länge sedan i bägge dom två lymfkörtlarna i bakhuvudet,då jag var mkt förkyld m feber.Men detta försvann ju. Nu har dottern känt denna knöl,vad det nu är,i ca 2 månader.

    Jag har själv diverse mjuka bulor o knölar lite vartans så jag är inte så oroad över knölar,men man ska ju inte nonchalera dem heller.
    Klart man undrar.

    Dottern är frisk men har mer eller mindre besvär av sin pälsdjurallergi då alla hennes kompisar har katt eller hund. Clarityn hjälper delvis.

    Just nu är hon lite snorig o täppt pga allergin.Vi har själva förstås inga pälsdjur-däremot tyvärr ett mögelskadat duschrum.Nu har jag börjat fundera om detta mögel kan påverka oss i familjen.Möglet finns i taket,kring golvet,mm.

    Vi har ytterligare 3 allergiska barn,det handlar om pälsdjur ,träd,gräs,pollen.

    Hoppas du har tid att svara-är medveten om att inlägget blev långt. Tack ,hur du än gör!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Allergier kan i viss mån göra att lymfkörtlar förstoras, men det är vanligare att det beror på olika former av infektioner. Otroligt sällan beror det på mer allvarliga sjukdomar - kvarstår det under månader bör man nog be en dr känna på dem, ffa om hon har andra symtom.
  4. 2
    Allergier kan i viss mån göra att lymfkörtlar förstoras, men det är vanligare att det beror på olika former av infektioner. Otroligt sällan beror det på mer allvarliga sjukdomar - kvarstår det under månader bör man nog be en dr känna på dem, ffa om hon har andra symtom.

Liknande trådar

  1. Aiskylos!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 18:15
  2. aiskylos!!!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 20:40
  3. Aiskylos/so
    By Lille Skutt in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 14:28
  4. Aiskylos//So
    By Lille Skutt in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 17:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar