nån mer som är förstoppad?
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    nån mer som är förstoppad?

    Min mage har varit helt paj sen förlossningen, det är 18 dagar sen nu och jag är helt tokigt förstoppad och gasig i magen...
    Har testat alla knep man brukar ta till men börjar fundera på att köpa nåt milt laxermedel eller nåt, men det känns inte så lockande.
    Är det någon som vet om magen tar stryk av laxermedel vid förlossningen? Funderar på om det är boven...
    nu med två barn, elvin och bruno
  2. 1
    nån mer som är förstoppad? Min mage har varit helt paj sen förlossningen, det är 18 dagar sen nu och jag är helt tokigt förstoppad och gasig i magen...
    Har testat alla knep man brukar ta till men börjar fundera på att köpa nåt milt laxermedel eller nåt, men det känns inte så lockande.
    Är det någon som vet om magen tar stryk av laxermedel vid förlossningen? Funderar på om det är boven...
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Samma här...fick nåt jättebra laxerande på förlossningen som man drack, det smakade precis som sirap (asäckligt att dricka sirap, jag vet), vet tyvärr inte var det var....men det var så himla bra så jag funderar på att ringa dit i morgon och fråga....kan återkomma till dig här om det sen. Vill ju inte hålla på med lavemang o grejer...uäääk
  4. 2
    Samma här...fick nåt jättebra laxerande på förlossningen som man drack, det smakade precis som sirap (asäckligt att dricka sirap, jag vet), vet tyvärr inte var det var....men det var så himla bra så jag funderar på att ringa dit i morgon och fråga....kan återkomma till dig här om det sen. Vill ju inte hålla på med lavemang o grejer...uäääk
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    direkt efter förlossningen var jag tja förstoppad vet jagi nte men det tog 3 dagar innan jag gjorde nr2.
    sen kom det varje dag
    sen efter en vecka fick jag väldig fart på magen ont ont ont och med diaree som följd käranån tänkte jag då
    sen 3 dagar utan..
    Men nu har det kommit igång igen.
    vart vill jag komma med detta svammel då

    Jo att magen nog kan krångla lite efter förlossningen med.
    jag har inte tagit laxeringsmedel vid förlossningen så för min del är det inte den som är boven.
  6. 3
    direkt efter förlossningen var jag tja förstoppad vet jagi nte men det tog 3 dagar innan jag gjorde nr2.
    sen kom det varje dag
    sen efter en vecka fick jag väldig fart på magen ont ont ont och med diaree som följd käranån tänkte jag då
    sen 3 dagar utan..
    Men nu har det kommit igång igen.
    vart vill jag komma med detta svammel då

    Jo att magen nog kan krångla lite efter förlossningen med.
    jag har inte tagit laxeringsmedel vid förlossningen så för min del är det inte den som är boven.
  7. fantasymoon
    #4
    Nej.. jag lärde mig från förra gången.. Jag åt frukt nästan nonstop tills jag hade klarat att gå på toaletten ordentligt. Frukt är ju lite lösande och mänder av frukt hjälper. :P
    Päron.. mandariner.. apelsiner osv.. Födde ju dagarna före jul och då kommer min farfar med en hel matkasse fylld av diverse frukter.. Perfekt gej att ge nyförlöst tycker jag. Nu är jag tillbak aosm vanligt.. tänker ordet kaffe och kan gå på muggen.. Och jag skojjar inte ens..
  8. 4
    Nej.. jag lärde mig från förra gången.. Jag åt frukt nästan nonstop tills jag hade klarat att gå på toaletten ordentligt. Frukt är ju lite lösande och mänder av frukt hjälper. :P
    Päron.. mandariner.. apelsiner osv.. Födde ju dagarna före jul och då kommer min farfar med en hel matkasse fylld av diverse frukter.. Perfekt gej att ge nyförlöst tycker jag. Nu är jag tillbak aosm vanligt.. tänker ordet kaffe och kan gå på muggen.. Och jag skojjar inte ens..
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Kan det ha varit Laktulos du fick?
    Krossade linfrö är ett bra tips annars.

    Kram
  10. 5
    Kan det ha varit Laktulos du fick?
    Krossade linfrö är ett bra tips annars.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Krossade linfrö funkade inte alls för mig----men laktulos? Är det receptfritt?
  12. 6
    Krossade linfrö funkade inte alls för mig----men laktulos? Är det receptfritt?
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Jepp... men det är nån krona billigare på recept. Det tar någon dag innan man har full effekt, men sen kan man ta det hur länge som helst utan att tarmen blir beroende, som den kan bli av en massa andra laxerande medel.

    Kram
  14. 7
    Jepp... men det är nån krona billigare på recept. Det tar någon dag innan man har full effekt, men sen kan man ta det hur länge som helst utan att tarmen blir beroende, som den kan bli av en massa andra laxerande medel.

    Kram
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8
    nä men det kanske är det som är lösningen () får gå till apoteket och sondera terrängen...tack!
  16. 8
    nä men det kanske är det som är lösningen () får gå till apoteket och sondera terrängen...tack!
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9
    frukt äter jan heeela tiden och det hjälper inte tyvärr..
  18. 9
    frukt äter jan heeela tiden och det hjälper inte tyvärr..
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10
    skönt att det finns fler även om det är trist för dig! Är såååå trött på det nu, ska köpa sån där lactulos som Bennie tipsade om!
  20. 10
    skönt att det finns fler även om det är trist för dig! Är såååå trött på det nu, ska köpa sån där lactulos som Bennie tipsade om!

Liknande trådar

  1. När förstoppad?
    By aek82 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 14:04
  2. Förstoppad?
    By Lovisa07 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 20:42
  3. E förstoppad
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 18:58
  4. förstoppad... BLÄ
    By sarah* in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 09:09
  5. Förstoppad??
    By Anpeli och William in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar