Smör runt munnen-utslag?
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Smör runt munnen-utslag?

    Hej!
    Min flicka på 3 år är mjölkallergisk. När hon äter smörgås med mjölkfritt smör från Keiju blir hon röd fläckig runt munnen och under hakan. Någon mer som får så?
  2. 1
    Smör runt munnen-utslag? Hej!
    Min flicka på 3 år är mjölkallergisk. När hon äter smörgås med mjölkfritt smör från Keiju blir hon röd fläckig runt munnen och under hakan. Någon mer som får så?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    hmm har för mig att jag läst ngstanns att de gjort ngr förändring i det smöret o att ngn reagerat på det.

    Kan bara inte komma ihåg var jag läste det. Kanske på allergimat.se
  4. 2
    hmm har för mig att jag läst ngstanns att de gjort ngr förändring i det smöret o att ngn reagerat på det.

    Kan bara inte komma ihåg var jag läste det. Kanske på allergimat.se
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
  6. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Jag är mjölkprotein- och cocosproteinsallergiker. Det är cocosfett i Keiju, och man har ofta denna kombinationen av allergi (mjölk och cocos) har jag lärt mig härinne. Har du märkt om hon reagerat på cocos tidigare? Jag kan bara använda Keiju flytande, den innehåller inte cocos.
  7. 4
    Jag är mjölkprotein- och cocosproteinsallergiker. Det är cocosfett i Keiju, och man har ofta denna kombinationen av allergi (mjölk och cocos) har jag lärt mig härinne. Har du märkt om hon reagerat på cocos tidigare? Jag kan bara använda Keiju flytande, den innehåller inte cocos.
  8. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Herregud jag tror jag dör... är dom två allergierna vanlig i kombination? Inte för att måla f*n på väggen men min dotter tål inte något med mjölk och har nästan förstört tarmarna av Nutra för att dom inte trodde på mig på sjukhuset. Nu äter hon Neocate men den innehåller juh coccosolja.... vad gör man om hon blir allergisk mot det med? *funderar på att få panik i förebyggande syfte*
  9. 5
    Herregud jag tror jag dör... är dom två allergierna vanlig i kombination? Inte för att måla f*n på väggen men min dotter tål inte något med mjölk och har nästan förstört tarmarna av Nutra för att dom inte trodde på mig på sjukhuset. Nu äter hon Neocate men den innehåller juh coccosolja.... vad gör man om hon blir allergisk mot det med? *funderar på att få panik i förebyggande syfte*
  10. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6
    Nej, jag tror inte du ska få panik. Har själv en allergisk son som har haft mjölkallergi men har aldrig hört talas om att mjölk och kokos skulle ha något samband däremot är det mycket vanligt att barn med mjölkproteinallergi även utvecklar allergi mot soja. /Susse
  11. 6
    Nej, jag tror inte du ska få panik. Har själv en allergisk son som har haft mjölkallergi men har aldrig hört talas om att mjölk och kokos skulle ha något samband däremot är det mycket vanligt att barn med mjölkproteinallergi även utvecklar allergi mot soja. /Susse
  12. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    TAck...

    intressant!
  13. 7
    TAck... intressant!
  14. Medlem sedan
    Feb 1999
    #8

    Håller med susset

    Jag har heller inte hört något samband mellan kokos och mjölk, men däremot soja och mjölk (och det däremot har vi erfarenhet av i vår familj).
  15. 8
    Håller med susset Jag har heller inte hört något samband mellan kokos och mjölk, men däremot soja och mjölk (och det däremot har vi erfarenhet av i vår familj).
  16. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Jo soja och mjölk har jag tyvärr egen erfarenhet av men det skulle väl bara fattas att det blev cocos också för då finns ingen ersättning att ge...
  17. 9
    Jo soja och mjölk har jag tyvärr egen erfarenhet av men det skulle väl bara fattas att det blev cocos också för då finns ingen ersättning att ge...
  18. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Alltså jag menade inte att det är vanligt med just den kombinationen, ursäkta , det blev lite felformulerat så där sent på natten som jag skrev
    Det är vanligt med en kombination av allergier i vissa grupper, vissa protein tex soja, cocos, ägg osv.
  19. 10
    Alltså jag menade inte att det är vanligt med just den kombinationen, ursäkta , det blev lite felformulerat så där sent på natten som jag skrev
    Det är vanligt med en kombination av allergier i vissa grupper, vissa protein tex soja, cocos, ägg osv.

Liknande trådar

  1. Utslag runt munnen
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 18:15
  2. Utslag runt munnen - allergi?
    By Fideli_76 in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 11:48
  3. Utslag runt munnen
    By Fideli_76 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 08:23
  4. Utslag runt munnen
    By Tintin in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 07:24
  5. En bra salva mot röda utslag runt munnen
    By Killa in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 11:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar