Mer om dödsannonser
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Mer om dödsannonser

    Är dödsannonser ett led i sorgearbetet?

    För mig är en dödsannons ett sätt att meddela omvärlden att någon har dött utan att behöva tala om det för alla personligen. I dödsannonsen kan man också meddela när begravningen äger rum så att de som vill har en chans att komma. Helt enkelt en plats för meddelanden.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  2. 1
    Mer om dödsannonser Är dödsannonser ett led i sorgearbetet?

    För mig är en dödsannons ett sätt att meddela omvärlden att någon har dött utan att behöva tala om det för alla personligen. I dödsannonsen kan man också meddela när begravningen äger rum så att de som vill har en chans att komma. Helt enkelt en plats för meddelanden.
  3. -liten-
    #2
    Jag tror att det är väldigt olika det där. När min far dog och vi satte in en annons om det så var det i alla fall för mig ett sätt att visa hur mycket jag älskade honom. Inte för att andra skulle veta det, utan jag kände det som "en länk till honom i hans andra värld". Som att han skulle se det liksom... Av samma anledning skickar jag fortfarande mail till hans gamla adress när jag känner att jag måste nå honom. Galet kanske, men så är det...
  4. 2
    Jag tror att det är väldigt olika det där. När min far dog och vi satte in en annons om det så var det i alla fall för mig ett sätt att visa hur mycket jag älskade honom. Inte för att andra skulle veta det, utan jag kände det som "en länk till honom i hans andra värld". Som att han skulle se det liksom... Av samma anledning skickar jag fortfarande mail till hans gamla adress när jag känner att jag måste nå honom. Galet kanske, men så är det...
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3
    Så tänker jag också. För att man ska slippa folk som ringer och frågar efter den avlidne, t.ex. Däremot finns det ju de som sätter in en annons på årsdagen efter en anhörigs bortgång och då antar jag att syftet är ett annat. Det är ju inte så jättevanligt, dock.
  6. 3
    Så tänker jag också. För att man ska slippa folk som ringer och frågar efter den avlidne, t.ex. Däremot finns det ju de som sätter in en annons på årsdagen efter en anhörigs bortgång och då antar jag att syftet är ett annat. Det är ju inte så jättevanligt, dock.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Galet och galet. Jag vet inte om jag tycker det är galet. Inte mer galet än att prata med sig själv. Om det gör att man mår bättre och ingen annan mår sämre är det ju bara toppen.

    Jag har inte själv förlorat någon så nära, och det färgar nog mina tankar en del.
  8. 4
    Galet och galet. Jag vet inte om jag tycker det är galet. Inte mer galet än att prata med sig själv. Om det gör att man mår bättre och ingen annan mår sämre är det ju bara toppen.

    Jag har inte själv förlorat någon så nära, och det färgar nog mina tankar en del.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Måste bara fråga. Har du förlorat någon nära anhörig? Det har nämligen inte jag och därför undrar jag ibland om jag är lite "kall" och inte förstår detta med dödsannonser och annat.
  10. 5
    Måste bara fråga. Har du förlorat någon nära anhörig? Det har nämligen inte jag och därför undrar jag ibland om jag är lite "kall" och inte förstår detta med dödsannonser och annat.
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6

    Nej, inte närmare än...

    morfar och farfar. En kusin till mig dog som 7-åring, (när jag var 12 år själv) det var riktigt jobbigt för alla naturligtvis. Men de enda jag gråtit _massor_ över de senaste åren är faktiskt mina katter.
    Well, it's been one long goddamn hot miserable shit-ass fuckin' day every inch of the way.

    http://odietamo-karo.blogspot.com
  12. 6
    Nej, inte närmare än... morfar och farfar. En kusin till mig dog som 7-åring, (när jag var 12 år själv) det var riktigt jobbigt för alla naturligtvis. Men de enda jag gråtit _massor_ över de senaste åren är faktiskt mina katter.

Liknande trådar

  1. I dödsannonser ser man
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 18:40
  2. Läser du dödsannonser?
    By Ben Dover in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 21:55
  3. på tal om dödsannonser, bebis död
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 17:43
  4. Angående dödsannonser
    By Kotthare in forum Ordet är fritt
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 17:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar