Brännande känsla...
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Brännande känsla...

    Hej alla februarimammor (eller när de nu kommer ;-). Min syster väntar barn i februari och klagade idag på en "brännande känsla" längst upp på magen. Hon har inte tillgång till internet så jag sa att jag skulle fråga om någon annan har upplevt något liknande.
  2. 1
    Brännande känsla... Hej alla februarimammor (eller när de nu kommer ;-). Min syster väntar barn i februari och klagade idag på en "brännande känsla" längst upp på magen. Hon har inte tillgång till internet så jag sa att jag skulle fråga om någon annan har upplevt något liknande.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Halsbränna, som ofta känns i övre delen av magen vid magmunne. beror på att bebin pressar ihop magsäcken så att magsyran kommer närmare övre magmunnen, vilket är obehagligt och ibland smärtsamt. Prova gaviscon eller annat lugnande halsbrännemedicin, samt att inte äta så mycket i taget och se till att det går ett par timmar mellan måltid och horisontalläge!
  4. 2
    Halsbränna, som ofta känns i övre delen av magen vid magmunne. beror på att bebin pressar ihop magsäcken så att magsyran kommer närmare övre magmunnen, vilket är obehagligt och ibland smärtsamt. Prova gaviscon eller annat lugnande halsbrännemedicin, samt att inte äta så mycket i taget och se till att det går ett par timmar mellan måltid och horisontalläge!
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    jo jag har så oxå ligger typ vaken på nätter o så men prova gaviscon finns på apoteket.. hjälper på mig kanske på henne oxå.. lycka till
  6. 3
    jo jag har så oxå ligger typ vaken på nätter o så men prova gaviscon finns på apoteket.. hjälper på mig kanske på henne oxå.. lycka till
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Jag har levt på Rennie ett tag nu. Dricka mineralvatten hjälper också (på mig iaf) om man gillar det.
  8. 4
    Jag har levt på Rennie ett tag nu. Dricka mineralvatten hjälper också (på mig iaf) om man gillar det.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Rennie är gott! Särskilt de där sega tuggtabletterna - smakar som Akomint! ;-)
  10. 5
    Rennie är gott! Särskilt de där sega tuggtabletterna - smakar som Akomint! ;-)
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    ...vilken sida var det nu som var bäst att ligga på? Den motsatta till magmunnen. Har inte sådana problem denna grav, men det hjälpte till viss grad under förra!
  12. 6
    ...vilken sida var det nu som var bäst att ligga på? Den motsatta till magmunnen. Har inte sådana problem denna grav, men det hjälpte till viss grad under förra!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Oj, dem har jag missat! Med tanke på hur mycket Rennie jag äter, skulle lite omväxling inte vara så dumt
  14. 7
    Oj, dem har jag missat! Med tanke på hur mycket Rennie jag äter, skulle lite omväxling inte vara så dumt
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Tack för era svar

    och lycka till med era små. Min lilla är nu 8 månader och är så stor så stor ;-)

    //A
  16. 8
    Tack för era svar och lycka till med era små. Min lilla är nu 8 månader och är så stor så stor ;-)

    //A
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    har kört med gaviscon från apoteket, de funkar bra!
  18. 9
    har kört med gaviscon från apoteket, de funkar bra!

Liknande trådar

  1. Brännande känsla i huden?
    By PetuniaII in forum _1206 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 10:20
  2. Konstig brännande känsla
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 20:29
  3. Brännande känsla i fingertopparna?
    By Linda bf. 30 okt. in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 21:13
  4. Brännande känsla i benet!
    By DaniellaB in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 11:36
  5. brännande, svidande, tung känsla
    By Anna in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 16:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar