Ang smittorisk
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Ang smittorisk

    Idag har Nora fått hänga med på Elins lekgympa(hade henne i bärsjalen) bland massor av barn, sedan en sväng till BVC(hon väger nu 5050!), sedan till centrum för att hinna få i Elin ngn lunch, sedan till skolan för att hämta killarna. Det var första gången jag gick in i skolan med henne sedan hon föddes. Vill ju helst inte vara bland så mycket barn och människor, men jag måste ju det. Imorgon måste jag dessutom ta mig iväg och handla, det går ju inte att skjuta på hur länge som helst och maken är bortrest för tillfället.

    Håller tummarna att hon inte åker på några nya baciller, men å andra sidan drar ju barnen säkert hem det mesta ändå:-(.

    Kram Åsa
    Nu stolt mamma till 4:-)
  2. 1
    Ang smittorisk Idag har Nora fått hänga med på Elins lekgympa(hade henne i bärsjalen) bland massor av barn, sedan en sväng till BVC(hon väger nu 5050!), sedan till centrum för att hinna få i Elin ngn lunch, sedan till skolan för att hämta killarna. Det var första gången jag gick in i skolan med henne sedan hon föddes. Vill ju helst inte vara bland så mycket barn och människor, men jag måste ju det. Imorgon måste jag dessutom ta mig iväg och handla, det går ju inte att skjuta på hur länge som helst och maken är bortrest för tillfället.

    Håller tummarna att hon inte åker på några nya baciller, men å andra sidan drar ju barnen säkert hem det mesta ändå:-(.

    Kram Åsa
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    ja man kan ju inte stänga in sig.
    vi var på barnrytmiken i måndags och ja Matilda var/är ju inte ens en månad gammal men vi kan inte isolera oss storasyskonen behöver sin aktivitet ändå
    det var inte många barn i gruppen de flesta var redan sjuka en pojk hade lite rinn från näsan men jag anser att de flesta föräldrarna i den gruppen vi går i är noga med att ha friska barn med sig så jag är inte så orolig
    Till dagis går vi varje dag men Matilda har inte behöft följa med in där ännu dock drar ju barnen hem bacillerna ändå.
    Man kan helt enkelt inte skydda sig helt. och jag tror inte det är meningen man ska skydda sig helt heller
  4. 2
    ja man kan ju inte stänga in sig.
    vi var på barnrytmiken i måndags och ja Matilda var/är ju inte ens en månad gammal men vi kan inte isolera oss storasyskonen behöver sin aktivitet ändå
    det var inte många barn i gruppen de flesta var redan sjuka en pojk hade lite rinn från näsan men jag anser att de flesta föräldrarna i den gruppen vi går i är noga med att ha friska barn med sig så jag är inte så orolig
    Till dagis går vi varje dag men Matilda har inte behöft följa med in där ännu dock drar ju barnen hem bacillerna ändå.
    Man kan helt enkelt inte skydda sig helt. och jag tror inte det är meningen man ska skydda sig helt heller

Liknande trådar

  1. Smittorisk?
    By Mimisoul in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 10:13
  2. Smittorisk??
    By anonymt namn in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 19:40
  3. Vattkoppor smittorisk
    By anonymt namn in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 19:30
  4. Magsjuka - smittorisk.
    By mantra in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 19:48
  5. Enkammarcirk.-om smittorisk
    By lias mamma in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 07:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar