Operation vid EDS
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Operation vid EDS

    Finns det någon här som har erfarenhet av hur det är/går att opereras då man har diagnosen EDS???
    Vår son har ju denna diagnos och nu ska dom operera bort hans halsmandlar.
    Är så nervös och spänd inför detta. Blir ju inte mindre nervös av att få reda på att han kommer hamna på intensiven 1 dygn efter operationen (vet ej om han blir kvar längre, men det beror kanske på hur han mår).
    Jag hoppas det finns möjlighet att få stanna kvar med honom på sjukhuset.
    Han ´är nämligen sådan att han inte berättar för någon annan än oss att han inte mår bra, har ont eller liknande. Och då han berättar så viskar han alltid så att ingen annan ska höra.
    Vill ju ha honom nära efter en sådan stor sak och vi har nästan 1 timmes resväg till sjukhuset eftersom vi ingen bil har.
  2. 1
    Operation vid EDS Finns det någon här som har erfarenhet av hur det är/går att opereras då man har diagnosen EDS???
    Vår son har ju denna diagnos och nu ska dom operera bort hans halsmandlar.
    Är så nervös och spänd inför detta. Blir ju inte mindre nervös av att få reda på att han kommer hamna på intensiven 1 dygn efter operationen (vet ej om han blir kvar längre, men det beror kanske på hur han mår).
    Jag hoppas det finns möjlighet att få stanna kvar med honom på sjukhuset.
    Han ´är nämligen sådan att han inte berättar för någon annan än oss att han inte mår bra, har ont eller liknande. Och då han berättar så viskar han alltid så att ingen annan ska höra.
    Vill ju ha honom nära efter en sådan stor sak och vi har nästan 1 timmes resväg till sjukhuset eftersom vi ingen bil har.
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2

    Min syster som vi tror har

    EDS, har opererat sig två gånger. Det enda som har hänt är att hon vaknat ganska fort efteråt och ej varit speciellt trött. Varför ska din son få stanna på intensiven? På vårt sjukhus behöver man bara ligga kvar tills på eftermiddagen när man har opererat bort tonsillerna.
  4. 2
    Min syster som vi tror har EDS, har opererat sig två gånger. Det enda som har hänt är att hon vaknat ganska fort efteråt och ej varit speciellt trött. Varför ska din son få stanna på intensiven? På vårt sjukhus behöver man bara ligga kvar tills på eftermiddagen när man har opererat bort tonsillerna.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Han ska ligga kvar på intensiven pga sin eds. Dom vill ha extra kontroll på honom pga blödningsrisk och risk för svullnad sa dom.
  6. 3
    Han ska ligga kvar på intensiven pga sin eds. Dom vill ha extra kontroll på honom pga blödningsrisk och risk för svullnad sa dom.
  7. m00n
    #4
    Jag har EDS och opererat bort tonsillerna. Då hade jag ingen diagnos och inget speciellt gjordes. Efter det har jag alltid fått ett läkemedel som heter Octostim vid de operationer jag gjort. Det gör att man blöder mindre, så fråga om det läkemedlet!

    Det gör ont efteråt såklart, men inte så många dagar och det finns bra smärtstillande.
  8. 4
    Jag har EDS och opererat bort tonsillerna. Då hade jag ingen diagnos och inget speciellt gjordes. Efter det har jag alltid fått ett läkemedel som heter Octostim vid de operationer jag gjort. Det gör att man blöder mindre, så fråga om det läkemedlet!

    Det gör ont efteråt såklart, men inte så många dagar och det finns bra smärtstillande.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Kan inte tänka mig annat än att ni får stanna med honom, han är ju så pass liten, men ring och fråga på sjukhuset så slipper du oroa dig.
  10. 5
    Kan inte tänka mig annat än att ni får stanna med honom, han är ju så pass liten, men ring och fråga på sjukhuset så slipper du oroa dig.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6

    Vår son opererades just

    En av föräldrarna kan alltid stanna kvar på sjukhuset vad jag vet. Vår son (10 år) opererade bort halsmandlarna för två månader sedan och det gick bra. Han gick hem nästa dag med penicillin för att undvika infektion och allt läkte bra. Men, det tog två veckor innan han kunde äta ordentligt. Och flera dagar innan han kunde dricka ordentligt eller prata. I 10 dagar var han riktigt skruttig. Kom ihåg att barnet måste ta det lugnt ett par veckor efter operation, för springa omkring ökar blödningsrisken.
    Lycka till, det går nog bra.
  12. 6
    Vår son opererades just En av föräldrarna kan alltid stanna kvar på sjukhuset vad jag vet. Vår son (10 år) opererade bort halsmandlarna för två månader sedan och det gick bra. Han gick hem nästa dag med penicillin för att undvika infektion och allt läkte bra. Men, det tog två veckor innan han kunde äta ordentligt. Och flera dagar innan han kunde dricka ordentligt eller prata. I 10 dagar var han riktigt skruttig. Kom ihåg att barnet måste ta det lugnt ett par veckor efter operation, för springa omkring ökar blödningsrisken.
    Lycka till, det går nog bra.

Liknande trådar

  1. Då var operation...
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 15:06
  2. EDS, operation och IVA
    By cillan in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 15:03
  3. Operation
    By Anna med A & W & Tim in forum _0407 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 18:33
  4. Operation
    By Anna med A & W & Tim in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 18:39
  5. Tid för operation!
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar