Småflugor hur får jag bort dem
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Småflugor hur får jag bort dem

    Skrev för ett tag sen o bad om råd hur jag ska bli av med mina mina otaliga småflugor som uppenbarar sig från ingenstans. Har ringt anticimex som säger att de kläcks i vattenlåsen, så jag har gjort rent i alla vattenlås o hällt i klorin efteråt o städat toaletterna supernoga, men det enda som hänt är att flugorna spridit sig från nedervåningen till övervåningen. De har inte minskat i antal. Jag dammsuger upp flera hundra varje dag. Det tar bara några minuter från det att jag sugit upp alla i ett rum/på en vägg/på en dörr innan det har kommit minst lika många nya.

    Jag har nästan inga krukväxter så därifrån kan de inte komma, de sitter inte heller på frukten så därifrån kommer de inte heller.

    Någon som har någon idé om varifrån de kan komma. funderar på om de kan komma utifrån genom ventilerna, för runt ventilerna sitter det väldigt många, men enligt anticimex så kommer de inte utifrån.

    Jag får nästan panik.
  2. 1
    Småflugor hur får jag bort dem Skrev för ett tag sen o bad om råd hur jag ska bli av med mina mina otaliga småflugor som uppenbarar sig från ingenstans. Har ringt anticimex som säger att de kläcks i vattenlåsen, så jag har gjort rent i alla vattenlås o hällt i klorin efteråt o städat toaletterna supernoga, men det enda som hänt är att flugorna spridit sig från nedervåningen till övervåningen. De har inte minskat i antal. Jag dammsuger upp flera hundra varje dag. Det tar bara några minuter från det att jag sugit upp alla i ett rum/på en vägg/på en dörr innan det har kommit minst lika många nya.

    Jag har nästan inga krukväxter så därifrån kan de inte komma, de sitter inte heller på frukten så därifrån kommer de inte heller.

    Någon som har någon idé om varifrån de kan komma. funderar på om de kan komma utifrån genom ventilerna, för runt ventilerna sitter det väldigt många, men enligt anticimex så kommer de inte utifrån.

    Jag får nästan panik.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Dammsugit upp? Då lägger dom väl bara sina ägg i dammsugarpåsen?
    Det räcker inte med att bara rengöra alla vattenlås, häll kokhett vatten i dem också såvida du inte har plaströr. det fungerar här- anticimex råd alltså men plus kokhett vatten i alla avlopp också, glöm inte badkaret tex..
    Ha frukt i kylen och kolla så att det inte är blomflugor du har- då sitter de i någon gó blomma någonstans..
  4. 2
    Dammsugit upp? Då lägger dom väl bara sina ägg i dammsugarpåsen?
    Det räcker inte med att bara rengöra alla vattenlås, häll kokhett vatten i dem också såvida du inte har plaströr. det fungerar här- anticimex råd alltså men plus kokhett vatten i alla avlopp också, glöm inte badkaret tex..
    Ha frukt i kylen och kolla så att det inte är blomflugor du har- då sitter de i någon gó blomma någonstans..

Liknande trådar

  1. Blöjor & småflugor
    By Omaster in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 01:43
  2. Husmorsknep mot småflugor?
    By --Ia-- in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 08:56
  3. Småflugor i köket?
    By Kajsa-Lisa in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 17:31
  4. småflugor..hjälp!!
    By viret in forum En bra idé
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 12:14
  5. småflugor/bananflugor
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 13:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar