Tankarna snurrar
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Tankarna snurrar

    Har ringt runt till olika vårdboende om tim vikariat. Mest rädd är jag om mannen, som har ett jobb som är för stressigt för honom och har blivit erbjuden en lön som är aldeles för lån för att motsvara den stressen han utsätts för. Hoppas han får något av jobben har ska på intervju för, ett i morgon. Natt men det får jag väl ta. Det kommer bli jobbigt på helgerna när E inte är på dagis och han sover, då är det jag som får ta henne. Men det ska väl gå, får väl åka till mamma. Jag tänker jobba på timmar även i fortsättningen så jag inte börjar jobba innan M har kommit hem, vem ska ta hand om E? Med timmar kan jag jobba som jag vill, när jag vill. Det blir inga kollitioner t.ex om båda ska jobba kväll,helger, eller storhelger. Hur får man tag på en som vill sitta barnvakt, på julaftonskväll eller nyårsaftonskväll? Jag meare vi kan inte vara beroende av mamma hela livet. Och kan man verkligen lämna sin dotter ensam på julaftonskväll även om hon är stor nog att vara hemma ensam?
    Timmar då kan jag välja hur mycket jag vill jobba och kan byta arbetsgivare, har ingen skyldighet att jobba ett visst antal dagar/timmar osv. Kanske kan gå på ett schema om jag får lägga mitt schema utifrån min man schema.
    Kommer jag att orka jobba?
    Jag vill ju inte jobba på caféet då jag tycker det är för många timmar, men jag kan tänka mig jobba som undersköterska. Hur går det ihop?
    Nu kommer M hem, jag håler på att ringa min arbetsträning för att säga att jag inte kommer då jag trol brutit tån.

    Tack för att ni orkat läsa hit

    Kram
  2. 1
    Tankarna snurrar Har ringt runt till olika vårdboende om tim vikariat. Mest rädd är jag om mannen, som har ett jobb som är för stressigt för honom och har blivit erbjuden en lön som är aldeles för lån för att motsvara den stressen han utsätts för. Hoppas han får något av jobben har ska på intervju för, ett i morgon. Natt men det får jag väl ta. Det kommer bli jobbigt på helgerna när E inte är på dagis och han sover, då är det jag som får ta henne. Men det ska väl gå, får väl åka till mamma. Jag tänker jobba på timmar även i fortsättningen så jag inte börjar jobba innan M har kommit hem, vem ska ta hand om E? Med timmar kan jag jobba som jag vill, när jag vill. Det blir inga kollitioner t.ex om båda ska jobba kväll,helger, eller storhelger. Hur får man tag på en som vill sitta barnvakt, på julaftonskväll eller nyårsaftonskväll? Jag meare vi kan inte vara beroende av mamma hela livet. Och kan man verkligen lämna sin dotter ensam på julaftonskväll även om hon är stor nog att vara hemma ensam?
    Timmar då kan jag välja hur mycket jag vill jobba och kan byta arbetsgivare, har ingen skyldighet att jobba ett visst antal dagar/timmar osv. Kanske kan gå på ett schema om jag får lägga mitt schema utifrån min man schema.
    Kommer jag att orka jobba?
    Jag vill ju inte jobba på caféet då jag tycker det är för många timmar, men jag kan tänka mig jobba som undersköterska. Hur går det ihop?
    Nu kommer M hem, jag håler på att ringa min arbetsträning för att säga att jag inte kommer då jag trol brutit tån.

    Tack för att ni orkat läsa hit

    Kram
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Många funderingar.... Du ska nog inte ta nåt beslut alls just nu utan passa på att rehabelitera(?) dig. SEN när du hittat en bra balans kan du ta tag i jobbsituationen.

    Nu hoppas jag att du inte blir arg på mig men jag vill bara påpeka en sak för dig som du bör bära med dig. Läs det du skriver om E och er tid... Du ska nog inte i dagsläget ha fler barn. (syftar till ett inlägg du hade härom dagen) Det tror jag skulle stressa sönder dig och ge M ännu mer migrän... Men som jag brukar säga, ni vet inte vad framtiden har att ge. Kanske en dag.... Blir du sur på mig för det här hoppas jag du säger till, för jag vill absolut inte såra.

    Ta hand om tån och dig själv.
    Kram
  4. 2
    Många funderingar.... Du ska nog inte ta nåt beslut alls just nu utan passa på att rehabelitera(?) dig. SEN när du hittat en bra balans kan du ta tag i jobbsituationen.

    Nu hoppas jag att du inte blir arg på mig men jag vill bara påpeka en sak för dig som du bör bära med dig. Läs det du skriver om E och er tid... Du ska nog inte i dagsläget ha fler barn. (syftar till ett inlägg du hade härom dagen) Det tror jag skulle stressa sönder dig och ge M ännu mer migrän... Men som jag brukar säga, ni vet inte vad framtiden har att ge. Kanske en dag.... Blir du sur på mig för det här hoppas jag du säger till, för jag vill absolut inte såra.

    Ta hand om tån och dig själv.
    Kram

Liknande trådar

  1. Tankarna snurrar
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 11:50
  2. Tankarna snurrar
    By Sessan77 in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 18:26
  3. Tankarna snurrar i 310
    By anonymt namn in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 09:07
  4. Tankarna snurrar
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:13
  5. Tankarna snurrar
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 18:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar