Utslag efter feber?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Utslag efter feber?

    Våra kidz har haft feber, rätt hög feber, i tre dagar nu .. äter och dricker ganska dåligt men hänger med fortfarande. Tänkte avvakta tills måndag o se ifall febern är borta, annars blire väl ett besök hos läkaren på BVC. I alla fall så har Linus fått småsmåsmå röda utslag/prickar på nästan hela kroppen .. vi tror att det är värmeutslag .. visst kan de väl få sånt när kroppen har feber? Har för mig att Linus hade det när han var liten .. har inte sett nåt på Ida men det kanske kommer där också .. nån som är "expert" på feber o sånt?
  2. 1
    Utslag efter feber? Våra kidz har haft feber, rätt hög feber, i tre dagar nu .. äter och dricker ganska dåligt men hänger med fortfarande. Tänkte avvakta tills måndag o se ifall febern är borta, annars blire väl ett besök hos läkaren på BVC. I alla fall så har Linus fått småsmåsmå röda utslag/prickar på nästan hela kroppen .. vi tror att det är värmeutslag .. visst kan de väl få sånt när kroppen har feber? Har för mig att Linus hade det när han var liten .. har inte sett nåt på Ida men det kanske kommer där också .. nån som är "expert" på feber o sånt?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    tredagarsfebern är sådan, hög feber i tre dagar och sedan utslag över hela kroppen. Utslagen kommer när febern är borta, man är alltså "frisk" när man får dem, stämmer det så är det tredagarsfebern
  4. 2
    tredagarsfebern är sådan, hög feber i tre dagar och sedan utslag över hela kroppen. Utslagen kommer när febern är borta, man är alltså "frisk" när man får dem, stämmer det så är det tredagarsfebern
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    De kan säkert få värmeutslag av hög feber, det har nog Elias fått nån gång tror jag. Annars om febern försvinner pang bom efter 3 dagar och de får utslag så är det rätt säkert tredagarsfebern. Hoppas att de har kryat på sig nu!
    Kram!
  6. 3
    De kan säkert få värmeutslag av hög feber, det har nog Elias fått nån gång tror jag. Annars om febern försvinner pang bom efter 3 dagar och de får utslag så är det rätt säkert tredagarsfebern. Hoppas att de har kryat på sig nu!
    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Jag tror också på tredagarsfeber (spec om de inte är förkylda förövrigt?). Utslag är nog rätt typiskt för det.

    /Anna
  8. 4
    Jag tror också på tredagarsfeber (spec om de inte är förkylda förövrigt?). Utslag är nog rätt typiskt för det.

    /Anna

Liknande trådar

  1. Feber och utslag?
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 12:34
  2. utslag efter feber??
    By zandra85 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 07:05
  3. Feber, förkyld & utslag?
    By ElinNils in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 23:10
  4. Utslag efter feber
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 09:54
  5. Utslag i & runt mun + feber (barn)
    By Linda med 5 solar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar