datan till tv.
Hem & fritid
  1. lady_black
    #1

    datan till tv.

    hur funkar det?

    Här e min dator.
    http://www.ciao.co.uk/Acer_Aspire_3613WLMi__6268673

    Kan jag koppla min dator till tvn tror ni?

    Jag har köpt en sladd. En med taggar och skruver (jättebra på att förklara i know)

    Går det utifrån de beskrivningarna eller behövs nåt mer?
  2. 1
    datan till tv. hur funkar det?

    Här e min dator.
    http://www.ciao.co.uk/Acer_Aspire_3613WLMi__6268673

    Kan jag koppla min dator till tvn tror ni?

    Jag har köpt en sladd. En med taggar och skruver (jättebra på att förklara i know)

    Går det utifrån de beskrivningarna eller behövs nåt mer?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    beror på vad du har för tv, datorn verkar inte ha någon tv-ut, men har du en platt tv med vga ingång så kan du ansluta datorn till den
  4. 2
    beror på vad du har för tv, datorn verkar inte ha någon tv-ut, men har du en platt tv med vga ingång så kan du ansluta datorn till den
  5. lady_black
    #3
    O HUR SER DENNA VGA INGÅNGEN UT?
  6. 3
    O HUR SER DENNA VGA INGÅNGEN UT?
  7. lady_black
    #4
    oj caps sorry, men jag sitter med manualen framför mig.
  8. 4
    oj caps sorry, men jag sitter med manualen framför mig.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    som vga utgången du har på baksidan av din bärbara, en sådan som man kopplar en skärm till
  10. 5
    som vga utgången du har på baksidan av din bärbara, en sådan som man kopplar en skärm till
  11. lady_black
    #6
    säger mig väldigt lite i min datadumma hjärna. Men jag har en sladd som påminner lite om en scart, fast den är mindre. Och grön istället för svart.
    Oh så måste man skruva i två små skruvar fast i datan och tvn. E det den du menar?
  12. 6
    säger mig väldigt lite i min datadumma hjärna. Men jag har en sladd som påminner lite om en scart, fast den är mindre. Och grön istället för svart.
    Oh så måste man skruva i två små skruvar fast i datan och tvn. E det den du menar?
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    kan vara, men lättst är om du skriver vilken tv du har, märke och modell så kan någon svara direkt, är lite svårt att sitta här och gissa
  14. 7
    kan vara, men lättst är om du skriver vilken tv du har, märke och modell så kan någon svara direkt, är lite svårt att sitta här och gissa
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Se här:
    http://www.answers.com/topic/vga-port

    Den blå lite ned på sidan.
  16. 8
    Se här:
    http://www.answers.com/topic/vga-port

    Den blå lite ned på sidan.
  17. lady_black
    #9
    en sån har jag ja!!! En på datorn och på tvn, och jag var på CO och köpte en sladd som nu alltså sitter i.
  18. 9
    en sån har jag ja!!! En på datorn och på tvn, och jag var på CO och köpte en sladd som nu alltså sitter i.
  19. lady_black
    #10
    se vad jag svarade Fredde_H
  20. 10
    se vad jag svarade Fredde_H
  21. lady_black
    #11
    ok jag har min skärmsläckare på tvn, längre än så kommer jag inte!
    Jag ser inte startmenyn, inte pilen ingenting förutom bakgrundsbilden på mitt skrivbord.
  22. 11
    ok jag har min skärmsläckare på tvn, längre än så kommer jag inte!
    Jag ser inte startmenyn, inte pilen ingenting förutom bakgrundsbilden på mitt skrivbord.
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Skulle tippa på att du måse starta om datorn med kabeln till tv:n i.

    Sedan kan du med en tangentkombination växla mellan bild på datorn, tv:n eller båda.

    Ett problem som kan uppstå kan vara att din upplösning på datorn inte passar för tv:n. Men det brukar datorn känna av och anpassa sig till den som tv:n vill ha.
  24. 12
    Skulle tippa på att du måse starta om datorn med kabeln till tv:n i.

    Sedan kan du med en tangentkombination växla mellan bild på datorn, tv:n eller båda.

    Ett problem som kan uppstå kan vara att din upplösning på datorn inte passar för tv:n. Men det brukar datorn känna av och anpassa sig till den som tv:n vill ha.
  25. lady_black
    #13
    ok, och viken e tangentkombinationen?
    Jag har gjort allt som stod i manualen till tvn, men det enda som syns som sagt är min bakgrundsbild på skrivbordet, inga ikoner, ingen startmeny.
  26. 13
    ok, och viken e tangentkombinationen?
    Jag har gjort allt som stod i manualen till tvn, men det enda som syns som sagt är min bakgrundsbild på skrivbordet, inga ikoner, ingen startmeny.
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Det beror på vilket märke och vilken modell av bärbar du har. Och borde stå i instruktionsboken till datorn.

    Kan också vara så att du i egenskaper för bildskärm måste ange storlek och typ på din andre bildskärm, dvs. tv:n.
  28. 14
    Det beror på vilket märke och vilken modell av bärbar du har. Och borde stå i instruktionsboken till datorn.

    Kan också vara så att du i egenskaper för bildskärm måste ange storlek och typ på din andre bildskärm, dvs. tv:n.

Liknande trådar

  1. Mattespel för datan till 7 år och upp
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 20:11
  2. Album på datan
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:19
  3. NU ska jag blåsa ut datan !
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 18:43
  4. Otrogen via datan??
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 13:10
  5. Nu har jag nya datan!!!
    By j med 4 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar