Tvätt, tvätt och mera tvätt
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Tvätt, tvätt och mera tvätt

    Jag ska nu gå ner och tömma min femte maskin för dagen. Sen har jag en kvar och sen är tvätten äntligen klar. Jag har fuskat lite förra veckan med tvätten och då blir det så här. Men tvättstugan som inte har något element är varm och skönt pga all torktumling.

    Undrar vad jag ska laga till middag ikväll???
  2. 1
    Tvätt, tvätt och mera tvätt Jag ska nu gå ner och tömma min femte maskin för dagen. Sen har jag en kvar och sen är tvätten äntligen klar. Jag har fuskat lite förra veckan med tvätten och då blir det så här. Men tvättstugan som inte har något element är varm och skönt pga all torktumling.

    Undrar vad jag ska laga till middag ikväll???
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Det tar aldrig slut......
  4. 2
    Det tar aldrig slut......
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jag tvättar nästan varje dag, lite här och lite där. Ibland önskar jag att jag kunde vara lite mer organiserad och göra det ordentligt en eller två gånger i veckan. Oh well, det ligger säkert en maskin och väntar på mig i torktumlaren just nu aaaawww!!
  6. 3
    Jag tvättar nästan varje dag, lite här och lite där. Ibland önskar jag att jag kunde vara lite mer organiserad och göra det ordentligt en eller två gånger i veckan. Oh well, det ligger säkert en maskin och väntar på mig i torktumlaren just nu aaaawww!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Ja, alltså, jag förstår inte hur det kan bli så mycket tvätt bara man fuskar en ynklig dag.

    Vi åt fiskpinnar (gjorde själv) och ris, och så gjorde jag majonäs till det, mums tyckte alla, tom mina kräsna barn. De gillar inte fisk men fiskpinnar är ju inte fisk...Men det var igår det. Satt just och funderade på vad vi ska ha ikväll?
  8. 4
    Ja, alltså, jag förstår inte hur det kan bli så mycket tvätt bara man fuskar en ynklig dag.

    Vi åt fiskpinnar (gjorde själv) och ris, och så gjorde jag majonäs till det, mums tyckte alla, tom mina kräsna barn. De gillar inte fisk men fiskpinnar är ju inte fisk...Men det var igår det. Satt just och funderade på vad vi ska ha ikväll?
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Jag avskyr tvätt... "The Lanudry Attacks" känns det som om filmen om mitt liv skulle heta... det tar aldrig slut - trots att jag trimmat maken i att sortera sin tvätt i färghögar... I min dröm har jag ett hus med en tvättstuga på andra våningen där sovrummen är. Hatar att släpa tvätt upp och ner...

    Just det... måste ju faktiskt lägga i en maskin i kväll... lillebrors har ju fått nya talanger sen han började äta mat utan att gå in på detaljer...
  10. 5
    Jag avskyr tvätt... "The Lanudry Attacks" känns det som om filmen om mitt liv skulle heta... det tar aldrig slut - trots att jag trimmat maken i att sortera sin tvätt i färghögar... I min dröm har jag ett hus med en tvättstuga på andra våningen där sovrummen är. Hatar att släpa tvätt upp och ner...

    Just det... måste ju faktiskt lägga i en maskin i kväll... lillebrors har ju fått nya talanger sen han började äta mat utan att gå in på detaljer...
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Här snackar vi tvättstuga, egen maskin vore lyyyx.
    Det tar sån tid. Jag är som Gestapo på stackars maken när han försöker slänga kläder i tvättkorgen, -är det verkligen smutsigt? ah det där kan S ha en dag till.
    När mannen klagar hotar jag med att han får sköta tvätten. ;-)
    Tvätt och matlagning och städning. Sisyfosarbete säger jag! Syns bara när man inte gör det.
  12. 6
    Här snackar vi tvättstuga, egen maskin vore lyyyx.
    Det tar sån tid. Jag är som Gestapo på stackars maken när han försöker slänga kläder i tvättkorgen, -är det verkligen smutsigt? ah det där kan S ha en dag till.
    När mannen klagar hotar jag med att han får sköta tvätten. ;-)
    Tvätt och matlagning och städning. Sisyfosarbete säger jag! Syns bara när man inte gör det.

Liknande trådar

  1. tvätt, disk, tvätt, mathandling
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 20:37
  2. På tal om tvätt
    By SessanP,del II in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 17:06
  3. Tvätt
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 15:52
  4. tvätt
    By anonymt namn in forum Bebiskläder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 16:38
  5. Vikt tvätt, burit ut ren tvätt, tvättar.
    By Pebbles m nya bilder på hemmisen in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 09:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar