Streptokocker!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Streptokocker!

    Usch och fy för att vara sjuk och gravid.
    Blev smittad av yngsta barnet som var hos doktorn i fredags och det konstaterades streptokocker. Själv insjuknade jag i söndags. Jag antar att jag skyndade på det hela med att först bli kall i bassängbad, för att sedan låta bakterierna växa och frodas i varma bastun!
    Jaja, nu är jag inne på andra dan (av tio) med kåvepennin, så jag borde snart vara piggelin igen. Men jag får mer och mer ont i örat...konstigt.

    Jag tycker att alla beskriver sin magvärk som molande mensvärk, typ. Men min magvärk är mer vanligt ont i magen och mest på natten. Är det bara jag som har så??
  2. 1
    Streptokocker! Usch och fy för att vara sjuk och gravid.
    Blev smittad av yngsta barnet som var hos doktorn i fredags och det konstaterades streptokocker. Själv insjuknade jag i söndags. Jag antar att jag skyndade på det hela med att först bli kall i bassängbad, för att sedan låta bakterierna växa och frodas i varma bastun!
    Jaja, nu är jag inne på andra dan (av tio) med kåvepennin, så jag borde snart vara piggelin igen. Men jag får mer och mer ont i örat...konstigt.

    Jag tycker att alla beskriver sin magvärk som molande mensvärk, typ. Men min magvärk är mer vanligt ont i magen och mest på natten. Är det bara jag som har så??
  3. Medlem sedan
    Apr 1999
    #2
    Usch att vara sjuk och gravid! Tycker synd om dig och hoppas du blir bra snart.

    Vet inte riktigt hur jag ska beskriva mitt onda i magen men det är en blandning av ont i hela magen och mensvärk som nästan gör att jag får frossa. Känns som jag har feber ibland...

    Nån som vet om man kan ta Alvedon när det är som värst? Jag har svårt att somna av det onda och det är som värst på kvällen...
  4. 2
    Usch att vara sjuk och gravid! Tycker synd om dig och hoppas du blir bra snart.

    Vet inte riktigt hur jag ska beskriva mitt onda i magen men det är en blandning av ont i hela magen och mensvärk som nästan gör att jag får frossa. Känns som jag har feber ibland...

    Nån som vet om man kan ta Alvedon när det är som värst? Jag har svårt att somna av det onda och det är som värst på kvällen...
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Nog måste du kunna ta alvedon? Alvedon har i allafall inga missgynnande effekter på bebben i magen står det på förpackningen!
  6. 3
    Nog måste du kunna ta alvedon? Alvedon har i allafall inga missgynnande effekter på bebben i magen står det på förpackningen!

Liknande trådar

  1. Streptokocker har jag
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 17:08
  2. Streptokocker?
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 11:18
  3. Kan streptokocker ge...
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 19:15
  4. Streptokocker
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 16:00
  5. Streptokocker
    By anonymt namn in forum Komplikationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 15:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar