Panel - pah!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 1998
    #1

    Panel - pah!

    Här snackar ni panel ser jag. Nån som har panel i ett rum? Ja, några stycken är ni väl. Nån som har panel på en hel våning? Kanske finns nån...? Nån som har panel i ETT HELT JÄVLA HUS??? Nä, trodde väl inte det. *sätter näsan i vädret*
    Fast nu är det ju inte (som väl är) mitt hus det är frågan om utan mitt föräldrahem. Där kan vi snacka panel.
    Det måste ha varit extra-extra-pris på furu när det huset byggdes. Tamejfan nästan allt är i furu. Timmerhus, furgolv, furuluckor, furugarderober, furupanel på väggar och i tak. I badrummen, tvättstugan och ett förråd är det plastmatta på golven. Överallt annars är det furugolv. I två av rummen är det tapet (ok, ett har panel ½ meter upp...) och i ett rum är panelen vitmålad + att det är liksom ramar/lister och i dem tyg.
    Det är inget fult hus, jag är uppväxt där och det stör mig inte, men jag skulle aldrig i livet välja det själv. Och Ullet - det ÄR väldigt varmt och ombonat...
  2. 1
    Panel - pah! Här snackar ni panel ser jag. Nån som har panel i ett rum? Ja, några stycken är ni väl. Nån som har panel på en hel våning? Kanske finns nån...? Nån som har panel i ETT HELT JÄVLA HUS??? Nä, trodde väl inte det. *sätter näsan i vädret*
    Fast nu är det ju inte (som väl är) mitt hus det är frågan om utan mitt föräldrahem. Där kan vi snacka panel.
    Det måste ha varit extra-extra-pris på furu när det huset byggdes. Tamejfan nästan allt är i furu. Timmerhus, furgolv, furuluckor, furugarderober, furupanel på väggar och i tak. I badrummen, tvättstugan och ett förråd är det plastmatta på golven. Överallt annars är det furugolv. I två av rummen är det tapet (ok, ett har panel ½ meter upp...) och i ett rum är panelen vitmålad + att det är liksom ramar/lister och i dem tyg.
    Det är inget fult hus, jag är uppväxt där och det stör mig inte, men jag skulle aldrig i livet välja det själv. Och Ullet - det ÄR väldigt varmt och ombonat...
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    det blir lätt lite fjällstuga
    jag var på visning i en lägenhet en gång, en trea som hade furupanel runt om i vartenst rum..
  4. 2
    det blir lätt lite fjällstuga
    jag var på visning i en lägenhet en gång, en trea som hade furupanel runt om i vartenst rum..
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Bläää, det är det väl inte alls. Det är fult! *basta* VI har panel ta mig o fan överalt vi också, tak o väggar överallt känns det som. I köket kapade vi den o gjorde bröstpanel o det blev supersnyggt. Nu vill jag ha ett nytt vardagsrum ju!
  6. 3
    Bläää, det är det väl inte alls. Det är fult! *basta* VI har panel ta mig o fan överalt vi också, tak o väggar överallt känns det som. I köket kapade vi den o gjorde bröstpanel o det blev supersnyggt. Nu vill jag ha ett nytt vardagsrum ju!
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Jag skrattar så att jag nästa gråter här - vi har ett 70-talshus och har jagat panel med yxa - vålat taket vitt, för de dj-a hade lackat det så att det inte gick att lasera.. Kastat ut två badrum och och ett kök i furu - där blev det betongrent - lämnat in alla garderobadörrar på vitlackning.. ska jag fortsätta?
  8. 4
    Jag skrattar så att jag nästa gråter här - vi har ett 70-talshus och har jagat panel med yxa - vålat taket vitt, för de dj-a hade lackat det så att det inte gick att lasera.. Kastat ut två badrum och och ett kök i furu - där blev det betongrent - lämnat in alla garderobadörrar på vitlackning.. ska jag fortsätta?
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    vålat = målat
  10. 5
    vålat = målat
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6
    Jag förstår dig. Själv har jag bara liiiite furu. Billybokhyllor, köksbord (som jag fått...), en kista och ett skåp som pappa (who else?) gjort, i furu. Hade jag köpt hyllor o bord idag hade det blivit nåt annat.
    Men konstigt nog tycker jag det ser helt ok ut hos mamma o pappa. Jag är ju van, men hon har också lite stil på det hela. Inte blandat med gråtande barn, porslinshundar osv.
  12. 6
    Jag förstår dig. Själv har jag bara liiiite furu. Billybokhyllor, köksbord (som jag fått...), en kista och ett skåp som pappa (who else?) gjort, i furu. Hade jag köpt hyllor o bord idag hade det blivit nåt annat.
    Men konstigt nog tycker jag det ser helt ok ut hos mamma o pappa. Jag är ju van, men hon har också lite stil på det hela. Inte blandat med gråtande barn, porslinshundar osv.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    nej furu blir väl inne hos våra barn, fast i nytappning antar jag. Allt kommer ju igen.
    Själv är jag uppvuxen bland stilmöbler typ Dallas och chesterfieldsoffor... Ryyys! Där kan man snacka avsmak!
  14. 7
    nej furu blir väl inne hos våra barn, fast i nytappning antar jag. Allt kommer ju igen.
    Själv är jag uppvuxen bland stilmöbler typ Dallas och chesterfieldsoffor... Ryyys! Där kan man snacka avsmak!
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8
    Vi har otroligt mycket vitmålad pärlspont på landet (vissa rum med 4 m takhöjd).
    Hemma har vi gråmålad pärlspont i vår stora entréhall.
  16. 8
    Vi har otroligt mycket vitmålad pärlspont på landet (vissa rum med 4 m takhöjd).
    Hemma har vi gråmålad pärlspont i vår stora entréhall.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    Så snyggt det lät. Älskar målad pärlspont.
  18. 9
    Så snyggt det lät. Älskar målad pärlspont.

Liknande trådar

  1. New England -panel
    By Mia med Amanda 03 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 15:00
  2. Byta Panel
    By Johannaaa in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 14:40
  3. Panel på väggen?
    By smulan25 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 10:25
  4. Lasera panel?
    By Tezzaliza in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 18:10
  5. måla panel.....
    By Miss Piggy in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 19:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar