Korv Stroganoff
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Korv Stroganoff

    Ska försöka göra med bologna-korv som någon tipsade om. Vad är era godaste korv stroganoff tips??
  2. 1
    Korv Stroganoff Ska försöka göra med bologna-korv som någon tipsade om. Vad är era godaste korv stroganoff tips??
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Korv stekta i stänger eller tärningar, lök, champinjoner, krossade tomater, lite fransk senap, kanske lite basilika - och gärna en skvätt grädde!
  4. 2
    Korv stekta i stänger eller tärningar, lök, champinjoner, krossade tomater, lite fransk senap, kanske lite basilika - och gärna en skvätt grädde!
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Jag tycker det är godare om man tar tomatpure och späder med vatten och lite mjöl. E ingen fantast av krossade tomater.

    Det åt vi häromdagen.
  6. 3
    Jag tycker det är godare om man tar tomatpure och späder med vatten och lite mjöl. E ingen fantast av krossade tomater.

    Det åt vi häromdagen.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    japp, tomat pure blir det, det använder min mamma..
  8. 4
    japp, tomat pure blir det, det använder min mamma..
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Men man kan faktiskt mixa även korv stroganoff! Då går det lättare ner här.
  10. 5
    Men man kan faktiskt mixa även korv stroganoff! Då går det lättare ner här.
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    urk - vad menar du med mixa? Ser framför mig en stroganoff-pure
  12. 6
    urk - vad menar du med mixa? Ser framför mig en stroganoff-pure
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Nu hänger jag inte med. Mixa korv stroganoff?..jag e nog trött. För att förklara min antitomatkross, så gillar jag inte varma tomater och därav inte krossad tomat.
  14. 7
    Nu hänger jag inte med. Mixa korv stroganoff?..jag e nog trött. För att förklara min antitomatkross, så gillar jag inte varma tomater och därav inte krossad tomat.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Det gör inte maken heller - men det är ju sååååå gott!!! "har du verkligen provat?", som min mamma envisas till att säga till mig fortfarande trots att jag flyttade hemifrån för typ 20 år sen... *fniss*
  16. 8
    Det gör inte maken heller - men det är ju sååååå gott!!! "har du verkligen provat?", som min mamma envisas till att säga till mig fortfarande trots att jag flyttade hemifrån för typ 20 år sen... *fniss*
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9
    Jo och jag erkänner att nu när jag var gravid med L kunde jag äta varma tomater ett par gånger, men helst inte. Petar inte bort mycket från tallriken, men det åker åt sidan.
  18. 9
    Jo och jag erkänner att nu när jag var gravid med L kunde jag äta varma tomater ett par gånger, men helst inte. Petar inte bort mycket från tallriken, men det åker åt sidan.
  19. Medlem sedan
    Feb 1999
    #10
    korv, lök, tomatpure.
    Korven i stänger, hacka löken. Fräs. Häll i tomatpure och blanda ut med lite vatten eller mjölk till rätt konsistens.
    Voila.
  20. 10
    korv, lök, tomatpure.
    Korven i stänger, hacka löken. Fräs. Häll i tomatpure och blanda ut med lite vatten eller mjölk till rätt konsistens.
    Voila.

Liknande trådar

  1. Korv stroganoff på påse??
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 22:01
  2. Frysa korv stroganoff?
    By euxmix in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 18:08
  3. Äter korv stroganoff
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 05:36
  4. Tål inte korv stroganoff?????
    By Anna m Ida o Gustav in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 08:02
  5. Korv stroganoff
    By gladgravid in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar