tyg, teutonia?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    tyg, teutonia?

    Står mellan valet och kvalet. Vagnen ska vara svart, så mycket vet jag. Men vilket är bäst? Fashion eller vanligt techno-tyg?
    *Fashion verka vara något kraftigare och av blixtlåsen i sufletten att döma, så går tyget att ta av och tvätta. ca 500 kr dyrare
    *Vanligt technotyg:Kraftigt, innertyg i sufletten(känns lite mer ombonat).MEN, går det att ta av suflett-tyget och tvätta? i såfall, hur gör man då?
    Technotyget är väl fortfarande ett kraftigt tyg som inte blir rispigt?
  2. 1
    tyg, teutonia? Står mellan valet och kvalet. Vagnen ska vara svart, så mycket vet jag. Men vilket är bäst? Fashion eller vanligt techno-tyg?
    *Fashion verka vara något kraftigare och av blixtlåsen i sufletten att döma, så går tyget att ta av och tvätta. ca 500 kr dyrare
    *Vanligt technotyg:Kraftigt, innertyg i sufletten(känns lite mer ombonat).MEN, går det att ta av suflett-tyget och tvätta? i såfall, hur gör man då?
    Technotyget är väl fortfarande ett kraftigt tyg som inte blir rispigt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Allt tyg på Tetutnias vagnar går att ta av och tvätta oavsett tygsort.

    Kan inte uttala mig om skillnaderna på de nya tygerna rent kvalitetsmässigt tyvärr.
  4. 2
    Allt tyg på Tetutnias vagnar går att ta av och tvätta oavsett tygsort.

    Kan inte uttala mig om skillnaderna på de nya tygerna rent kvalitetsmässigt tyvärr.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Ok, men hur tar man loss suflett-tyget, då? Nån skruv som ska lossas, eller nåt?
    Jag har bara haft gamla Emmaljunga-vagnar tidigare, och det var istort sett omöjligt att ta loss.
    Då blir det nog ett vanligt technotyg, då
    Tack för hjälpen
  6. 3
    Ok, men hur tar man loss suflett-tyget, då? Nån skruv som ska lossas, eller nåt?
    Jag har bara haft gamla Emmaljunga-vagnar tidigare, och det var istort sett omöjligt att ta loss.
    Då blir det nog ett vanligt technotyg, då
    Tack för hjälpen
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Vad jag förstår är det de enfärgade klädslarna som är kraftigaste.
  8. 4
    Vad jag förstår är det de enfärgade klädslarna som är kraftigaste.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Först kopplar man bort suffletten. Sedan längst ned på suffletten så finns det som en rund bricka med en skåra i. Den tar man enklast en tång och en femkrona och öppnar precis som om man skruvad en skruv. Det kan vara trögt men ett halvt varv öppnar brickan.

    Ett tips är att bara öppna ena sidan så man ser hur det ska vara och inte får problem att sätta ihop delarna sen. Jag tog isär allt första gången och det blev lite knepigt. *s*
  10. 5
    Först kopplar man bort suffletten. Sedan längst ned på suffletten så finns det som en rund bricka med en skåra i. Den tar man enklast en tång och en femkrona och öppnar precis som om man skruvad en skruv. Det kan vara trögt men ett halvt varv öppnar brickan.

    Ett tips är att bara öppna ena sidan så man ser hur det ska vara och inte får problem att sätta ihop delarna sen. Jag tog isär allt första gången och det blev lite knepigt. *s*
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    ok, tack. det lät ju inte såå bökigt iaf. Förutsatt att jag bara öppnar på ena sidan
  12. 6
    ok, tack. det lät ju inte såå bökigt iaf. Förutsatt att jag bara öppnar på ena sidan

Liknande trådar

  1. teutonia?
    By Ginis in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 20:07
  2. Teutonia?
    By Empa in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 18:51
  3. Ni som har Teutonia S3
    By -LillaMy- in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 13:22
  4. Teutonia?
    By Cinnah in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 21:28
  5. Teutonia Fun
    By Hanna in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar