Det som inte dödar en
Vikt
  1. Moonbeam
    #1

    Det som inte dödar en

    härdar en sägs det ju...Har haft natten från helvetet med en patient i delirium. Inget roligt alls och TUR att övriga 10 patienter sov som små bebisar! Gillar inte deliriumpatienter, de kan bli riktigt farliga för min fysiska hälsa. Vi har ju lugnande att ge, men vi kan inte ge hur mycket som helst utan möjligheter till övervakning så som de har på IVA, så det blev till att sitta och vaka över patienten hela natten. Jag och uskan turades om. Så fort patienten vaknade skulle en till hästdos av lugnande ges. Vi gjorde slut på vårt förråd av Stesolid den här natten...och patienten är kvar nu när jag kommer, så jag får väl börja med att gå runt och låna knark. Tjohooo! vad jag gillar mitt jobb
    Jag överlevde natten i vilket fall. Vaknade för dryga halvtimmen sen, dvs jag har sovit från 8 till 18.30! I ett sträck! Inte ätit nåt och är totalt ohungrig nu när jag vaknat. Kokar ändå gröna linser, ska göra bulgur också innan jag går och ta med mig. Kanske hungern kommer vid 22-23-snåret? Måste väl börja göra mig iordning.

    Hur har er dag varit då?
  2. 1
    Det som inte dödar en härdar en sägs det ju...Har haft natten från helvetet med en patient i delirium. Inget roligt alls och TUR att övriga 10 patienter sov som små bebisar! Gillar inte deliriumpatienter, de kan bli riktigt farliga för min fysiska hälsa. Vi har ju lugnande att ge, men vi kan inte ge hur mycket som helst utan möjligheter till övervakning så som de har på IVA, så det blev till att sitta och vaka över patienten hela natten. Jag och uskan turades om. Så fort patienten vaknade skulle en till hästdos av lugnande ges. Vi gjorde slut på vårt förråd av Stesolid den här natten...och patienten är kvar nu när jag kommer, så jag får väl börja med att gå runt och låna knark. Tjohooo! vad jag gillar mitt jobb
    Jag överlevde natten i vilket fall. Vaknade för dryga halvtimmen sen, dvs jag har sovit från 8 till 18.30! I ett sträck! Inte ätit nåt och är totalt ohungrig nu när jag vaknat. Kokar ändå gröna linser, ska göra bulgur också innan jag går och ta med mig. Kanske hungern kommer vid 22-23-snåret? Måste väl börja göra mig iordning.

    Hur har er dag varit då?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Oj vad jobbigt det låter! Hur fort kan delirium gå över månne? Låter varken kul att ha eller att vaka över.

    Jag har varit hemma och vilat, inget annat. Mycket elak och stygg hosta, snuva, lock för örat (sedan öroninflammationen) och trött. Nån gång ska jag väl få bli frisk?
  4. 2
    Oj vad jobbigt det låter! Hur fort kan delirium gå över månne? Låter varken kul att ha eller att vaka över.

    Jag har varit hemma och vilat, inget annat. Mycket elak och stygg hosta, snuva, lock för örat (sedan öroninflammationen) och trött. Nån gång ska jag väl få bli frisk?
  5. Moonbeam
    #3
    Jag kan ju gå in i vårt läkemedelsrum och se om jag hittar några friskusbaciller där som jag kan skicka till dig?
    Jag är inte jättehaj på delirium, men det verkar som om det värsta gick över under natten, men våra doktorer rekommenderade stora doser Stesolid för att hålla patienten mer eller mindre sovandes under ett dygn. Skitlätt när man inte har övervakning som på IVA... Känns läskigt också med dessa jättedoser, då jag själv slutade andas av bara 2.5 mg! Gav över 100 mg under natten *iih*
    Nu måste jag pysa och jobba. Hoppas VERKLIGEN du blir frisk inom det snaraste, du ska ju få en bebis snart ju *blänger på bacillerna som härjar i mrshyde*
  6. 3
    Jag kan ju gå in i vårt läkemedelsrum och se om jag hittar några friskusbaciller där som jag kan skicka till dig?
    Jag är inte jättehaj på delirium, men det verkar som om det värsta gick över under natten, men våra doktorer rekommenderade stora doser Stesolid för att hålla patienten mer eller mindre sovandes under ett dygn. Skitlätt när man inte har övervakning som på IVA... Känns läskigt också med dessa jättedoser, då jag själv slutade andas av bara 2.5 mg! Gav över 100 mg under natten *iih*
    Nu måste jag pysa och jobba. Hoppas VERKLIGEN du blir frisk inom det snaraste, du ska ju få en bebis snart ju *blänger på bacillerna som härjar i mrshyde*
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Nämen fy då vilket eländ epå jobbet.
    Jag ha rju en karl som är uska, å idag satt han extravak åt en gubbe som hade amputerat benet och hade nåt slags dillerium, och när han sket kladdade han in hela såret med det, så jag förstår att ni inte har det lätt

    JAg har cyklat på motionscykeln i morse, bråkat på ungarna, städat lite, promenerat till marknad i värsta snöstormen(4 km ), fy.
    Fick iaf skjuts hem av gubben då han slutat jobba.

    Sett Melodifestivalen ikväll*hejja Andreas*
    Å mina toliga tjejer(framförallt den lilla) sover å de tär lugnt, ska äta Gino med glass å se film.
  8. 4
    Nämen fy då vilket eländ epå jobbet.
    Jag ha rju en karl som är uska, å idag satt han extravak åt en gubbe som hade amputerat benet och hade nåt slags dillerium, och när han sket kladdade han in hela såret med det, så jag förstår att ni inte har det lätt

    JAg har cyklat på motionscykeln i morse, bråkat på ungarna, städat lite, promenerat till marknad i värsta snöstormen(4 km ), fy.
    Fick iaf skjuts hem av gubben då han slutat jobba.

    Sett Melodifestivalen ikväll*hejja Andreas*
    Å mina toliga tjejer(framförallt den lilla) sover å de tär lugnt, ska äta Gino med glass å se film.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Haft en bra dag. Sovmorgon, åkt och storhandlat, röjt i garaget, byggt en bostad där till kaninen, slappat i soffan med hemmalagad pizza och vin och nu har jag precis avslutat en drink
    Nu ska jag snart gå och sova. Hoppas patienten antingen har flyttat vidare eller lugnat ner sig till inatt.
    Kram
  10. 5
    Haft en bra dag. Sovmorgon, åkt och storhandlat, röjt i garaget, byggt en bostad där till kaninen, slappat i soffan med hemmalagad pizza och vin och nu har jag precis avslutat en drink
    Nu ska jag snart gå och sova. Hoppas patienten antingen har flyttat vidare eller lugnat ner sig till inatt.
    Kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Sluta andas på 2,5 mg? Herregud det var ju vad jag gav Madde när hon skulle lugnas inför ett tandläkarbesök och vi såg ingen effekt alls

    Nu när hon sövdes och drog ut 5 tänder så gav de henne Dormikum innan och det reagerade hon på iallafall
  12. 6
    Sluta andas på 2,5 mg? Herregud det var ju vad jag gav Madde när hon skulle lugnas inför ett tandläkarbesök och vi såg ingen effekt alls

    Nu när hon sövdes och drog ut 5 tänder så gav de henne Dormikum innan och det reagerade hon på iallafall
  13. Moonbeam
    #7
    Jupp. Men så blir jag full bara av att lukta på korken till tequilan också

    Jag fick 15 mg morfin på akuten när jag åkte in i november, och vaknade av att jag hade syrgasgrimma på mig. Hade visst dippat rejält i saturation och haft väldigt låg andningsfrekvens...
  14. 7
    Jupp. Men så blir jag full bara av att lukta på korken till tequilan också

    Jag fick 15 mg morfin på akuten när jag åkte in i november, och vaknade av att jag hade syrgasgrimma på mig. Hade visst dippat rejält i saturation och haft väldigt låg andningsfrekvens...
  15. Moonbeam
    #8
    Jo, vissa nätter är inte roliga. Satt ju extravak förra veckan *huuu*

    Låter som om du haft en bra dag!
  16. 8
    Jo, vissa nätter är inte roliga. Satt ju extravak förra veckan *huuu*

    Låter som om du haft en bra dag!
  17. Moonbeam
    #9
    Du har ju fått massor gjort!
    Patienten är kvar, men lugnare än igår natt!
  18. 9
    Du har ju fått massor gjort!
    Patienten är kvar, men lugnare än igår natt!
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ojojoj, då är du billig att bjuda på fest Lite läbbigt det där att man reagerar på mediciner, det gäller ju att sjukvårdspersonalen är på alerten och har koll på sina patienter.
  20. 10
    Ojojoj, då är du billig att bjuda på fest Lite läbbigt det där att man reagerar på mediciner, det gäller ju att sjukvårdspersonalen är på alerten och har koll på sina patienter.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Men jobbar du inte på kirurgen?
    Trodde psyk tog hand om dillena? När jag gjorde min psykplacering för typ 8 år sen så gav dom Heminevrin. Och senare på mitt första jobb så hamnade dillena på IVA. Men så är det väl i dagens sjukvård det finns inte plats där dom eg hör hemma.
    Stackars dig!
    Själv fick jag sova på jobbet inatt. Men hann precis svälja sista tuggan av taccosen vi åt till melodifestivalen så fick vi iväg på mindre kul uppdarag, but thats life. eller not life eg.

    Hoppas denna natt blev lugnare.

    Kram
  22. 11
    Men jobbar du inte på kirurgen?
    Trodde psyk tog hand om dillena? När jag gjorde min psykplacering för typ 8 år sen så gav dom Heminevrin. Och senare på mitt första jobb så hamnade dillena på IVA. Men så är det väl i dagens sjukvård det finns inte plats där dom eg hör hemma.
    Stackars dig!
    Själv fick jag sova på jobbet inatt. Men hann precis svälja sista tuggan av taccosen vi åt till melodifestivalen så fick vi iväg på mindre kul uppdarag, but thats life. eller not life eg.

    Hoppas denna natt blev lugnare.

    Kram

Liknande trådar

  1. Vem dödar du?
    By Mamman*3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-03-23, 21:00
  2. Hemtentan dödar mig..
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 13:40
  3. Det som inte dödar härdar?
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 20:28
  4. Fotboll dödar !
    By Pacman in forum Sport
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 09:55
  5. Nån som läst De som dödar?
    By Bealina in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 14:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar