Blomnamn,
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Blomnamn,

    om nån är bra på blomnamn kanske ni känner igen de lila blommorna i mitt album? Den heter rakefet på hebreiska, men jag skulle vilja veta vad den heter på svenska.
  2. 1
    Blomnamn, om nån är bra på blomnamn kanske ni känner igen de lila blommorna i mitt album? Den heter rakefet på hebreiska, men jag skulle vilja veta vad den heter på svenska.
  3. rubinen
    #2
    om nån är bra på blomnamn kanske ni känner igen de lila blommorna i mitt album? Den heter rakefet på hebreiska, men jag skulle vilja veta vad den heter på svenska.
    liknar en cyklamen
  4. 2
    om nån är bra på blomnamn kanske ni känner igen de lila blommorna i mitt album? Den heter rakefet på hebreiska, men jag skulle vilja veta vad den heter på svenska.
    liknar en cyklamen
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    De lila är Cyklamen IMT

    vvv
    aka Sulan
  6. 3
    De lila är Cyklamen IMT vvv
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Och vilken

    underbar svart Iris!
    aka Sulan
  8. 4
    Och vilken underbar svart Iris!
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    tack, ni var

    snabba!
  10. 5
    tack, ni var snabba!
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    hur växer den? Håller med om att det liknar en cyklamen, men "strået" tvärs över bilden få rmig fundersam.
    Cyklamen har man i Svergie som krukväxt, en liten "bullig" sak. Bilden få rmig att tänka på klängväxt?
  12. 6
    hur växer den? Håller med om att det liknar en cyklamen, men "strået" tvärs över bilden få rmig fundersam.
    Cyklamen har man i Svergie som krukväxt, en liten "bullig" sak. Bilden få rmig att tänka på klängväxt?
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    visst är den vacker,

    vi var i ett naturreservat förra veckan och tittade på blommor. Jag älskar irisarna och de vilda tulpanerna!
  14. 7
    visst är den vacker, vi var i ett naturreservat förra veckan och tittade på blommor. Jag älskar irisarna och de vilda tulpanerna!
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    De växer helst skuggigt

    finns överallt i skogen. De växer i stora klasar , låg växt. Det finns vita, lila och rosa.
  16. 8
    De växer helst skuggigt finns överallt i skogen. De växer i stora klasar , låg växt. Det finns vita, lila och rosa.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Då låter det som vår krukväxt cyklamen! Lite roligt när något som är krukväxt här växer vilt hos er!
  18. 9
    Då låter det som vår krukväxt cyklamen! Lite roligt när något som är krukväxt här växer vilt hos er!
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Även julrosor växer

    vilt här. Jag tycker de ser så kul ut i naturen. Fast alla krukväxter växer väl vilt nånstans i världen. Jag älskar blommor i naturen och vi är ofta ute i olika naturreservat och tittar på ovanliga sorter. I kruka lyckas jag dock aldrig hålla nåt vid liv!
  20. 10
    Även julrosor växer vilt här. Jag tycker de ser så kul ut i naturen. Fast alla krukväxter växer väl vilt nånstans i världen. Jag älskar blommor i naturen och vi är ofta ute i olika naturreservat och tittar på ovanliga sorter. I kruka lyckas jag dock aldrig hålla nåt vid liv!
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Min faster i Portugal hade en enorm trädgård med snår av julrosor...
    I Skottland växer rhododenron som sly...

    Mina krukväxter inne är sådana som tål att vattnas en gång/månad.
  22. 11
    Min faster i Portugal hade en enorm trädgård med snår av julrosor...
    I Skottland växer rhododenron som sly...

    Mina krukväxter inne är sådana som tål att vattnas en gång/månad.

Liknande trådar

  1. Blomnamn
    By annaLovisa in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 21:00
  2. blomnamn
    By -AT- in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:42
  3. blomnamn?
    By -AT- in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 22:19
  4. Blomnamn
    By A-K in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 23:10
  5. blomnamn
    By nina in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 14:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar