Prinsesskalas tips?
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Prinsesskalas tips?

    Elin fyller 4 snart och ska ha prinsesskalas för några tjejer från dagis. Har ni några bra förslag på lekar mm. Allt som har med prinsessor att göra. Inbjudningskort är fixade, de får gärna komma som prinsessor. Godispåsar med disneyprinsessorna är inhaandlade, tårta är fixad. Men mera?! Överös mig med förslag och ideér!
  2. 1
    Prinsesskalas tips? Elin fyller 4 snart och ska ha prinsesskalas för några tjejer från dagis. Har ni några bra förslag på lekar mm. Allt som har med prinsessor att göra. Inbjudningskort är fixade, de får gärna komma som prinsessor. Godispåsar med disneyprinsessorna är inhaandlade, tårta är fixad. Men mera?! Överös mig med förslag och ideér!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2

    kanske

    kan dom göra halsband/armband o en prinsesskrona.
    pärlor behövs o "snöre". till kronorna behövs lite tjockare guldpapper o gummiband (att ha under hakan så kronan sitter på plast), det behövs även "ädelstenar" såklart
    låt dem leka fritt sen, tycker de är lite för små för att ha ordnade lekar, de tröttnar snabbt - men det är min erfarenhet förståss.
    ha så skoj,
    kramar från oss
  4. 2
    kanske kan dom göra halsband/armband o en prinsesskrona.
    pärlor behövs o "snöre". till kronorna behövs lite tjockare guldpapper o gummiband (att ha under hakan så kronan sitter på plast), det behövs även "ädelstenar" såklart
    låt dem leka fritt sen, tycker de är lite för små för att ha ordnade lekar, de tröttnar snabbt - men det är min erfarenhet förståss.
    ha så skoj,
    kramar från oss
  5. Linn m. 3 små
    #3
    Här har jag precis tvärtom erfarenhet. Har man inga lekar i reserv, så spårar det ofta ur helt! De första kalasen vi hade... så hade vi inga planerade lekar... och hjälp vilket liv det blev. Som tur var så fanns min påhittiga mamma med på kalaset och började leka följa John i sofforna!
    På våra kalas slåss dom vilt med ballongerna, springer runt och åker kana genom hela lokalen, river runt med soffkuddarna osv. Hahaahh... man är helt slut efteråt.
    Men med lite lekar i bagaget, så har det funkat mkt mkt bättre! Behöver inte vara något avancerat alls.
    Men har man typ pysselhörna... så har man ju någon aktivitet förstås!

    Har iofsig kommit på att det kanske blir mer stök på våra kalas, eftersom att vi har dom i kvarterslokalen. Hemma, finns det ju ett betydligt större utbud av leksaker som kanske uppehåller dom. Problemet är ju att vi inte har något yta hemma :0/

    Får se nu när vi iaf får ett mer rum... om det kanske funkar att ha kalaset hemma! Kanske flyter det på bättre då, utan 15-20 barn låter som 100! :0)
  6. 3
    Här har jag precis tvärtom erfarenhet. Har man inga lekar i reserv, så spårar det ofta ur helt! De första kalasen vi hade... så hade vi inga planerade lekar... och hjälp vilket liv det blev. Som tur var så fanns min påhittiga mamma med på kalaset och började leka följa John i sofforna!
    På våra kalas slåss dom vilt med ballongerna, springer runt och åker kana genom hela lokalen, river runt med soffkuddarna osv. Hahaahh... man är helt slut efteråt.
    Men med lite lekar i bagaget, så har det funkat mkt mkt bättre! Behöver inte vara något avancerat alls.
    Men har man typ pysselhörna... så har man ju någon aktivitet förstås!

    Har iofsig kommit på att det kanske blir mer stök på våra kalas, eftersom att vi har dom i kvarterslokalen. Hemma, finns det ju ett betydligt större utbud av leksaker som kanske uppehåller dom. Problemet är ju att vi inte har något yta hemma :0/

    Får se nu när vi iaf får ett mer rum... om det kanske funkar att ha kalaset hemma! Kanske flyter det på bättre då, utan 15-20 barn låter som 100! :0)
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    lekar behövs (ibland)

    Jag har också erfarenheten att man behöver ha lekar, eller i alla fall ha lekar på lager om det behövs.
    Vi har haft kalasen hemma, och alltså tillgång till leksaker. Och inte har det varit jätte många barn heller. Men ändå har det haft en tendens att spåra ur. Kanske inte varje gång, men några gånger, så har det varit just som Linn skrev: så fort man inte har organiserade lekar på gång så spårar det ur.

    (Vendla har inte haft något kalas än, och jag tror inte det blir något i år heller. Men Hugo har haft varje år sedan han fyllde 4.)
  8. 4
    lekar behövs (ibland) Jag har också erfarenheten att man behöver ha lekar, eller i alla fall ha lekar på lager om det behövs.
    Vi har haft kalasen hemma, och alltså tillgång till leksaker. Och inte har det varit jätte många barn heller. Men ändå har det haft en tendens att spåra ur. Kanske inte varje gång, men några gånger, så har det varit just som Linn skrev: så fort man inte har organiserade lekar på gång så spårar det ur.

    (Vendla har inte haft något kalas än, och jag tror inte det blir något i år heller. Men Hugo har haft varje år sedan han fyllde 4.)
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    Tack för era synpunkter

    Det blir bara 5 barn på kalaset och de kommer att få leka fritt är tanken. Kanske någon aktivitet på lut att ha för att styra upp det hela med. Behöver tips på detta. Elin har bara ett önskemål och det är att vi ska ha vit pappersduk på bordet som de får rita på!
  10. 5
    Tack för era synpunkter Det blir bara 5 barn på kalaset och de kommer att få leka fritt är tanken. Kanske någon aktivitet på lut att ha för att styra upp det hela med. Behöver tips på detta. Elin har bara ett önskemål och det är att vi ska ha vit pappersduk på bordet som de får rita på!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Här blir det också prinsesskalas!!
    Har ingen lek att tipsa om men rita tycker ju alla små prinsessor om!!
    Fick tips av en kompis att ha en vit pappersduk på bordet och låta tjejerna måla fritt på den innan framdukning av tårta och saft!
    Det ska vi göra på L:s kalas!
  12. 6
    Här blir det också prinsesskalas!!
    Har ingen lek att tipsa om men rita tycker ju alla små prinsessor om!!
    Fick tips av en kompis att ha en vit pappersduk på bordet och låta tjejerna måla fritt på den innan framdukning av tårta och saft!
    Det ska vi göra på L:s kalas!
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Ja men nu ser jag ju att ni redan har tänkt på detta!!
    Dans-stopp är ju annars en lek som barn brukar gilla.
    Spela musik - barnen dansar - när musiken tystnar ska alla sätta sig ner. Sisten ner får sätta sig åtsidan tills det bara är en vinnare kvar.
  14. 7
    Ja men nu ser jag ju att ni redan har tänkt på detta!!
    Dans-stopp är ju annars en lek som barn brukar gilla.
    Spela musik - barnen dansar - när musiken tystnar ska alla sätta sig ner. Sisten ner får sätta sig åtsidan tills det bara är en vinnare kvar.

Liknande trådar

  1. Nu har vi haft Prinsesskalas!
    By Jenny_ in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 19:21
  2. Nu har vi haft Prinsesskalas!
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 10:02
  3. Prinsesskalas!!
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 11:52
  4. Prinsesskalas i morgon
    By Lox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 01:23
  5. inbjudningskort till prinsesskalas
    By malin in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 13:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar