Frusna grönsaker?
Vikt
  1. Mendoza
    #1

    Frusna grönsaker?

    Är djupfrusna frukter och grönsaker och lika bra och nyttigt som färska? Jag skulle kunna köpa hem mer fruset för det håller längre men vill då veta om det är lika "nyttigt" som färska. Alltså skulle man kunna leva enbart på frusen mat? Det samma undrar jag om konserverade frukter och grönsaker.
  2. 1
    Frusna grönsaker? Är djupfrusna frukter och grönsaker och lika bra och nyttigt som färska? Jag skulle kunna köpa hem mer fruset för det håller längre men vill då veta om det är lika "nyttigt" som färska. Alltså skulle man kunna leva enbart på frusen mat? Det samma undrar jag om konserverade frukter och grönsaker.
  3. Ann-Louise
    #2
    Tror det ska vara i det närmsta precis lika bra om färskt. Däremot har konserverade grönsker förlorat en del nyttigheter.
  4. 2
    Tror det ska vara i det närmsta precis lika bra om färskt. Däremot har konserverade grönsker förlorat en del nyttigheter.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Fryst frukt och grönt är bättre än konserverat. Dessutom ligger ofta konserverad frukt i sockerlag vilket ju inte är nån höjdare. Annars finns det ju frukter och rotfrukter som håller sig länge. Potatis, kålrot, lök, morot, blomkål, äpplen...
  6. 3
    Fryst frukt och grönt är bättre än konserverat. Dessutom ligger ofta konserverad frukt i sockerlag vilket ju inte är nån höjdare. Annars finns det ju frukter och rotfrukter som håller sig länge. Potatis, kålrot, lök, morot, blomkål, äpplen...

Liknande trådar

  1. Frusna kanelbullar
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 15:47
  2. Frusna vattenledningar
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 16:42
  3. Frusna män söker...
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 20:05
  4. Frusna män...
    By k m E *E* & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 12:30
  5. Frusna tomater
    By -Maria N- in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 10:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar