Tips och råd inför The last
Vikt
  1. Moonbeam
    #1

    Tips och råd inför The last

    supper

    Vi äter sista middagen den 16/3 här hemma. Vi vill nog äta nån hämtmat, för att slippa ha saker i kylen. Till barnen har jag lovat chips (inte till middag!) för det var så länge sen de fick. Så, vad är minst hemskt av följande alternativt, och vilken maträtt skulle DU välja:



    McDonald's
    Indiskt
    Sushi (vet jag ju iofs att det är rätt harmlöst)
    Kinamat
    Kebab
    Pizza

    Och sen då, dagen efter, dagen D, då vi reser iväg. Frukost? Kanske smart att köpa hem färdiga förpackningar med yoghurt till barnen, så vi inte har en liter vaniljyoghurt ståendes....Och köpa ett litet 6-pack ägg, så det inte känns övermäktigt att äta upp alla på en gång *s*

    Tips-råd-input? Ni är så kloka här inne, eller VI rättare sagt, jag är ju med här i gänget *känner gemenskap*

    Kram på er!
  2. 1
    Tips och råd inför The last supper

    Vi äter sista middagen den 16/3 här hemma. Vi vill nog äta nån hämtmat, för att slippa ha saker i kylen. Till barnen har jag lovat chips (inte till middag!) för det var så länge sen de fick. Så, vad är minst hemskt av följande alternativt, och vilken maträtt skulle DU välja:



    McDonald's
    Indiskt
    Sushi (vet jag ju iofs att det är rätt harmlöst)
    Kinamat
    Kebab
    Pizza

    Och sen då, dagen efter, dagen D, då vi reser iväg. Frukost? Kanske smart att köpa hem färdiga förpackningar med yoghurt till barnen, så vi inte har en liter vaniljyoghurt ståendes....Och köpa ett litet 6-pack ägg, så det inte känns övermäktigt att äta upp alla på en gång *s*

    Tips-råd-input? Ni är så kloka här inne, eller VI rättare sagt, jag är ju med här i gänget *känner gemenskap*

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Jag skulle skippat McD, pizza och friterat.

    Indick kan väl fungera men det är ju en massa vitt ris men du skulle kanske kunna koka lite bulgur. Detsamma gäller ju kinamat. Kebabköttet är ju ok att äta men pommes och feta dressingar går ju bort.

    Sen angående frukosten, varför inte köpa en naturell youghurt och äta det som går åt och slänga resten. Oftast är det billigare än att köpa småyoghurtar, eller ät gröt med mjölk dvs köp en 3 dl mjölk. Och några ägg är ju koka ett par extra och ha på resan.

    /Therese
  4. 2
    Jag skulle skippat McD, pizza och friterat.

    Indick kan väl fungera men det är ju en massa vitt ris men du skulle kanske kunna koka lite bulgur. Detsamma gäller ju kinamat. Kebabköttet är ju ok att äta men pommes och feta dressingar går ju bort.

    Sen angående frukosten, varför inte köpa en naturell youghurt och äta det som går åt och slänga resten. Oftast är det billigare än att köpa småyoghurtar, eller ät gröt med mjölk dvs köp en 3 dl mjölk. Och några ägg är ju koka ett par extra och ha på resan.

    /Therese
  5. Moonbeam
    #3
    Om man ens FÅR ha med sig ägg? Jag kanske har preppat dem med sprängdeg *duuuuh* Blir så trött på dessa säkerhetsregler!
    Indiskt kanske vore nåt, och att be dem göra bulgur åt mig *namn namn* Äter jag kebab blir det kycklingkebab. Och du har ju rätt, det är ingen höjdare om man tittar på hela måltiden.
    Ungarna äter inte naturell yoghurt. Jag kan käka gröt, nemas problemas. Men de äter inte sånt. Fast de gillar ju stekt ägg med bacon! Tack för idéer!
  6. 3
    Om man ens FÅR ha med sig ägg? Jag kanske har preppat dem med sprängdeg *duuuuh* Blir så trött på dessa säkerhetsregler!
    Indiskt kanske vore nåt, och att be dem göra bulgur åt mig *namn namn* Äter jag kebab blir det kycklingkebab. Och du har ju rätt, det är ingen höjdare om man tittar på hela måltiden.
    Ungarna äter inte naturell yoghurt. Jag kan käka gröt, nemas problemas. Men de äter inte sånt. Fast de gillar ju stekt ägg med bacon! Tack för idéer!
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Om jag ska se till.....

    ..vad jag blir mest sugen på av det du skriver så är det indiskt. Gott gott!

    Jag är ju lite "grön" härinne så jag måste fråga. Vart ska ni resa? Och hur länge?
    LenaH Michelle-01&Tove-03, (-11kg sen januari 2007)
  8. 4
    Om jag ska se till..... ..vad jag blir mest sugen på av det du skriver så är det indiskt. Gott gott!

    Jag är ju lite "grön" härinne så jag måste fråga. Vart ska ni resa? Och hur länge?
  9. Moonbeam
    #5
    Vi åker till Peru en månad nästa lördag! *spänd*
  10. 5
    Vi åker till Peru en månad nästa lördag! *spänd*
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Åh, låter alldeles underbart! Önskar er en trevlig semester!
  12. 6
    Åh, låter alldeles underbart! Önskar er en trevlig semester!

Liknande trådar

  1. Tips inför ÄL
    By malin27 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 17:38
  2. Tips inför vul
    By Cilla v.7 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 10:00
  3. tips inför Ge-kås?
    By Li med Amanda+3 till in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 11:02
  4. Tips inför UL...
    By NillaNin in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 12:38
  5. ***Bra tips inför ÄL***
    By Happy in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar