E förstoppad
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    E förstoppad

    vad sjutton ska jag göra? Hon hâller emot och blir ännu mer förstoppad. jag har plockat henne i badkaret (ja vet men vad ska jag göra) smâ smâ kulor som kommer ut. Jag har försökt allt men nu mâste jag nog bestâlla tid hos farbror Dr. Igâr fick hon ut värsta cacan efter 5(FEM) dagar!!!
  2. 1
    E förstoppad vad sjutton ska jag göra? Hon hâller emot och blir ännu mer förstoppad. jag har plockat henne i badkaret (ja vet men vad ska jag göra) smâ smâ kulor som kommer ut. Jag har försökt allt men nu mâste jag nog bestâlla tid hos farbror Dr. Igâr fick hon ut värsta cacan efter 5(FEM) dagar!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Lactulos, har du provat det? Ska vara effektivt har jag hört. Man får ha det i maten preventivt så gott som alltid eller i alla fall under lång period. Har ingen erfarenhet tyvärr, här är det ofta motsatta problemet...
  4. 2
    Lactulos, har du provat det? Ska vara effektivt har jag hört. Man får ha det i maten preventivt så gott som alltid eller i alla fall under lång period. Har ingen erfarenhet tyvärr, här är det ofta motsatta problemet...
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Fy vad jobbigt. Dricker hon tillrackligt? Torkad frukt kor vi med har hemma nar det borjar ga for manga dagar.
  6. 3
    Fy vad jobbigt. Dricker hon tillrackligt? Torkad frukt kor vi med har hemma nar det borjar ga for manga dagar.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Jag fick importal när E var bebis men jag vill inte börja ge henne massa mediciner redan nu. Problemet är psykologiskt och jag vet inte hur jag ska lösa det. Hon hâller sig och blir alldeles röd i ansiktet.
  8. 4
    Jag fick importal när E var bebis men jag vill inte börja ge henne massa mediciner redan nu. Problemet är psykologiskt och jag vet inte hur jag ska lösa det. Hon hâller sig och blir alldeles röd i ansiktet.
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5
    Hon dricker dâligt men äter mycket frukt och grönt. Päron och vindruvor kör vi hârt med.
  10. 5
    Hon dricker dâligt men äter mycket frukt och grönt. Päron och vindruvor kör vi hârt med.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Superjobbigt. Har en kompis i Sverige som har haft samma problem med sin son, de fick laxermedel som de anvande med jamna mellanrum.
  12. 6
    Superjobbigt. Har en kompis i Sverige som har haft samma problem med sin son, de fick laxermedel som de anvande med jamna mellanrum.
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    nej usch. Det är jättejobbigt för barnen.
  14. 7
    nej usch. Det är jättejobbigt för barnen.
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8

    Ge henne stora doser

    jus de pomme.
    Garanterat resultat
  16. 8
    Ge henne stora doser jus de pomme.
    Garanterat resultat
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Pamperyl har gâtt i vinst tack vare oss
  18. 9
    Pamperyl har gâtt i vinst tack vare oss
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10
    Hur gammal är E??

    Sonen hade samma problem när han var 3. Det berodde på ljumskbråck, det gjorde alltså ont när det tryckte på... Men försök förklara det för en 3-åring. Han opererades, men problemet fortsatta eftersom han trodde att det fanns kvar.

    Vi försökte också med Lactulos, men det var en ständig kamp, toan typ var 5:e dag.

    Åkte till Thailand och sa att han inte fick bada i poolen om han inte gick på toa. han äääälskar att bada och simma. Då fick han till det är med toan.

    Hot och mutor, alltså!
  20. 10
    Hur gammal är E??

    Sonen hade samma problem när han var 3. Det berodde på ljumskbråck, det gjorde alltså ont när det tryckte på... Men försök förklara det för en 3-åring. Han opererades, men problemet fortsatta eftersom han trodde att det fanns kvar.

    Vi försökte också med Lactulos, men det var en ständig kamp, toan typ var 5:e dag.

    Åkte till Thailand och sa att han inte fick bada i poolen om han inte gick på toa. han äääälskar att bada och simma. Då fick han till det är med toan.

    Hot och mutor, alltså!
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Färskpressad apelsinjuice, c-vitamin är bra!
  22. 11
    Färskpressad apelsinjuice, c-vitamin är bra!
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12
    Aha?! Fast Emma är bara 26 mânader sâ jag vet inte om det kan funka pâ henne. Men tack för tipset.
  24. 12
    Aha?! Fast Emma är bara 26 mânader sâ jag vet inte om det kan funka pâ henne. Men tack för tipset.
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13
    Men kolla så det inte är bråck! Viktigt!
  26. 13
    Men kolla så det inte är bråck! Viktigt!

Liknande trådar

  1. När förstoppad?
    By aek82 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 14:04
  2. Förstoppad?
    By Lovisa07 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 20:42
  3. förstoppad... BLÄ
    By sarah* in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 09:09
  4. nån mer som är förstoppad?
    By lärka in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 18:55
  5. Förstoppad??
    By Anpeli och William in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar