aiskylos!
Kropp & hälsa
  1. Moonbeam
    #1

    aiskylos!

    Har du tid att fundera ihop med mig? Jag fick, för 8 år sen i Peru, en medicin som heter Nifurat. Innehåller nifuroxazida och attapulguita. Attapulguita verkar vara det här:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Palygorskite

    Och jag hittade det här om nifuroxazida:
    Es un derivado sintético de los nitro*fu*ranos (det är ett syntetiskt derivat av nifuraner) och det kanske är nitrofurantoin? I så fall fick jag Furadantin mot diarré?!

    Nåväl, jag hittade iaf vad Stesolid heter, och det är viktigare, då jag inte tål det!
  2. 1
    aiskylos! Har du tid att fundera ihop med mig? Jag fick, för 8 år sen i Peru, en medicin som heter Nifurat. Innehåller nifuroxazida och attapulguita. Attapulguita verkar vara det här:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Palygorskite

    Och jag hittade det här om nifuroxazida:
    Es un derivado sintético de los nitro*fu*ranos (det är ett syntetiskt derivat av nifuraner) och det kanske är nitrofurantoin? I så fall fick jag Furadantin mot diarré?!

    Nåväl, jag hittade iaf vad Stesolid heter, och det är viktigare, då jag inte tål det!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    En motsvarande medicin finns (receptfritt!!!) i Frankrike under namnet Ercefuryl, vad jag förstår så är det kemiskt en släkting till furadantin, men inte samma sak. Med reservation för att farmakologi inte är mitt paradämne ...

    Hur som helst, läser man de studier som gjorts på prep verkar det minst sagt meningslöst. En diarré mindre per dag de första dagarna i genomsnitt, därefter ingen skillnad. Ha en trevlig resa - ett fascinerande land!
  4. 2
    En motsvarande medicin finns (receptfritt!!!) i Frankrike under namnet Ercefuryl, vad jag förstår så är det kemiskt en släkting till furadantin, men inte samma sak. Med reservation för att farmakologi inte är mitt paradämne ...

    Hur som helst, läser man de studier som gjorts på prep verkar det minst sagt meningslöst. En diarré mindre per dag de första dagarna i genomsnitt, därefter ingen skillnad. Ha en trevlig resa - ett fascinerande land!
  5. Moonbeam
    #3
    Himla knäppt. Jag fick också diazepam (den gången tålde jag det som tur var!) och en medicin som heter Lomotil (atropin och petidin!!). Inte konstigt att jag mådde tiptop och sov som en gris *s*

    Måste ju fråga en sista fråga-om jag inte tål diazepam, tål jag då inte heller oxazepam?
  6. 3
    Himla knäppt. Jag fick också diazepam (den gången tålde jag det som tur var!) och en medicin som heter Lomotil (atropin och petidin!!). Inte konstigt att jag mådde tiptop och sov som en gris *s*

    Måste ju fråga en sista fråga-om jag inte tål diazepam, tål jag då inte heller oxazepam?
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Omöjligt att säga, det beror på vad som hände - varför du inte tålde det.
  8. 4
    Omöjligt att säga, det beror på vad som hände - varför du inte tålde det.
  9. Moonbeam
    #5
    Andningsdepression av ytterst liten dos, om jag inte missminner mig var det enbart 2.5 mg.
  10. 5
    Andningsdepression av ytterst liten dos, om jag inte missminner mig var det enbart 2.5 mg.

Liknande trådar

  1. Aiskylos!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 18:15
  2. aiskylos!!!
    By malin75 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 20:40
  3. Aiskylos//So
    By Lille Skutt in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 17:44
  4. SO -är du här? (Aiskylos)
    By flerbarnsmamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar