Blandade Känslor
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Blandade Känslor

    Jaha nu börjar det närma sig och det är bara 7 veckor kvar, det är en massa tankar i huvet och ibland får jag riktigt dåligt samvete . Nu senaste tiden känns det som allt är bara fel jag har börjat få ångest och undrar dagligen om det verkligen va så smart att behålla barnet, när jag läser och hör hur andra har det blir jag orolig över att ja aldrig kommer få tid för mig själv eller göra allt som jag tycker om att göra. Jag känner också redan nu att ja får ofta lust att dricka festa och ha det som förr, men sedan bara efter några minuter känner jag inte så längre och allt känns underbart och jag längtar bara att hon födds.

    aja... undrar om det är någon annan som känner eller har kännt så?
  2. 1
    Blandade Känslor Jaha nu börjar det närma sig och det är bara 7 veckor kvar, det är en massa tankar i huvet och ibland får jag riktigt dåligt samvete . Nu senaste tiden känns det som allt är bara fel jag har börjat få ångest och undrar dagligen om det verkligen va så smart att behålla barnet, när jag läser och hör hur andra har det blir jag orolig över att ja aldrig kommer få tid för mig själv eller göra allt som jag tycker om att göra. Jag känner också redan nu att ja får ofta lust att dricka festa och ha det som förr, men sedan bara efter några minuter känner jag inte så längre och allt känns underbart och jag längtar bara att hon födds.

    aja... undrar om det är någon annan som känner eller har kännt så?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Hej!

    Jo det e klart jag har kännt så ibland men jag anser att det är fullt normalt. Det är en sån enorm omställning att vara gravid och inse att man faktiskt ska ha barn. Dagar då man helt och hållet bestämmde själv vad man ville göra är snart över, och det är klart att det är en process. Kan också känna att jag vill festa osv ibland. Men det kommer jag ju kunna göra sen också fast mer sällan och det blir säkert roligare att festa då också=) GRATTIS och Lycka till!
  4. 2
    Hej!

    Jo det e klart jag har kännt så ibland men jag anser att det är fullt normalt. Det är en sån enorm omställning att vara gravid och inse att man faktiskt ska ha barn. Dagar då man helt och hållet bestämmde själv vad man ville göra är snart över, och det är klart att det är en process. Kan också känna att jag vill festa osv ibland. Men det kommer jag ju kunna göra sen också fast mer sällan och det blir säkert roligare att festa då också=) GRATTIS och Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Tjohoo...=)

    Jag fick min lilla pöjk för 13 dagar sen. och jag är ensamstående. Jag kände okså sådär väldigt ofta när jag var gravid. Men tiden till mej själv får jag iaf... fast jag är själv till och med. visst känner jag så även nu att man vill dra ut som förut, men man prioriterar sin lilla framför de sen iaf. Man sitter hellre hemma och myser med sin ögonsten än att sitta med vänner. De bara blir så...=)
    kram
  6. 3
    Tjohoo...=)

    Jag fick min lilla pöjk för 13 dagar sen. och jag är ensamstående. Jag kände okså sådär väldigt ofta när jag var gravid. Men tiden till mej själv får jag iaf... fast jag är själv till och med. visst känner jag så även nu att man vill dra ut som förut, men man prioriterar sin lilla framför de sen iaf. Man sitter hellre hemma och myser med sin ögonsten än att sitta med vänner. De bara blir så...=)
    kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2001
    #4

    Känner igen

    Det är nog helt normalt att man börjar fundera på vad man gett sig in på, speciellt mot slutet när man börjar inse att det inte är så långt kvar. Och att det kommer att komma en liten BEBIS om bara några veckor!

    Jag kände inte direkt att jag var sugen på att gå ut och festa. Men när jag väl gick ut första gången så var det inte samma sak som förr. Visst det var trevligt att dricka lite vin och sådär men sen längtade jag ändå bara hem. Det var svårt att koppla bort pyret där hemma...
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  8. 4
    Känner igen Det är nog helt normalt att man börjar fundera på vad man gett sig in på, speciellt mot slutet när man börjar inse att det inte är så långt kvar. Och att det kommer att komma en liten BEBIS om bara några veckor!

    Jag kände inte direkt att jag var sugen på att gå ut och festa. Men när jag väl gick ut första gången så var det inte samma sak som förr. Visst det var trevligt att dricka lite vin och sådär men sen längtade jag ändå bara hem. Det var svårt att koppla bort pyret där hemma...
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Hejsan!

    Jag har kännt så flera gånger. Speciellt då vänner eller grannarna festar! Men festa finns det tid för att göra sen, inte kanske så jätteofta, men jag brukar inte festa så ofta ändå. Kanske 4 gånger per år ^^ hihi

    Jag har funderat ibland på om jag verkligen var så smart när jag behöll bebben.. Men andra sekunden vet jag att jag gjorde rätt för då längtar jag så otroligt mycket. Allt är ju nytt, o då är det vanligt att man är lite orolig.
  10. 5
    Hejsan!

    Jag har kännt så flera gånger. Speciellt då vänner eller grannarna festar! Men festa finns det tid för att göra sen, inte kanske så jätteofta, men jag brukar inte festa så ofta ändå. Kanske 4 gånger per år ^^ hihi

    Jag har funderat ibland på om jag verkligen var så smart när jag behöll bebben.. Men andra sekunden vet jag att jag gjorde rätt för då längtar jag så otroligt mycket. Allt är ju nytt, o då är det vanligt att man är lite orolig.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6

    Livet är inte slut

    Ditt roliga liv är inte slut. Ditt nya liv börjar. Det kommer att bli fester med sprit fler gånger, framöver. Men det man inte riktigt begriper innan man fått barn är hur KÄR man är i den där lilla söta babyn! Upp över öronen kär! Och för kärlek offrar man mycket utan att lida av det.
  12. 6
    Livet är inte slut Ditt roliga liv är inte slut. Ditt nya liv börjar. Det kommer att bli fester med sprit fler gånger, framöver. Men det man inte riktigt begriper innan man fått barn är hur KÄR man är i den där lilla söta babyn! Upp över öronen kär! Och för kärlek offrar man mycket utan att lida av det.
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    Tror det är vanligt med sådana tankar och känslor när man väntar sitt första barn. Jag kan känna igen mig i det du skriver. Jag hade en en liten personlighetskris när jag var gravid med Jacob och tänkte: jaha, nu är mitt liv slut och min karriär över... - detta tänkte jag hur än planerad barnet i magen var!

    Nu kan jag säga att jag inte fattar hur jag kunde tänka så! Jacob är 14 månader. Jag träffar fortfarande mina kompisar, går ut och just nu jobbar jag även heltid då Jacobs pappa är pappaledig. Livet är bra och jag fattar inte hur vad livet hade för mening innan Jacob kom till oss! Lite mer planering krävs, men annars kan ju bebisen följa med (när den blivit lite större) och träffa kompisar, äta ute på restaurang osv!

    Lycka till!
  14. 7
    Tror det är vanligt med sådana tankar och känslor när man väntar sitt första barn. Jag kan känna igen mig i det du skriver. Jag hade en en liten personlighetskris när jag var gravid med Jacob och tänkte: jaha, nu är mitt liv slut och min karriär över... - detta tänkte jag hur än planerad barnet i magen var!

    Nu kan jag säga att jag inte fattar hur jag kunde tänka så! Jacob är 14 månader. Jag träffar fortfarande mina kompisar, går ut och just nu jobbar jag även heltid då Jacobs pappa är pappaledig. Livet är bra och jag fattar inte hur vad livet hade för mening innan Jacob kom till oss! Lite mer planering krävs, men annars kan ju bebisen följa med (när den blivit lite större) och träffa kompisar, äta ute på restaurang osv!

    Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    vet precis kände så med. men när det gäller fester kan du fortfarande festa. okej du kan inte ha vilda fester hemma eller gå ut när du vill. ,men ha du en pappa till barnet kanse han kan va hemma då? jag har varit ute fler gånger sen jag blev mamma.

    Sen är babyn det bästa som finns när den väl kommer och de första månaderna kommer du inte hinna tänka så mkt me än de
  16. 8
    vet precis kände så med. men när det gäller fester kan du fortfarande festa. okej du kan inte ha vilda fester hemma eller gå ut när du vill. ,men ha du en pappa till barnet kanse han kan va hemma då? jag har varit ute fler gånger sen jag blev mamma.

    Sen är babyn det bästa som finns när den väl kommer och de första månaderna kommer du inte hinna tänka så mkt me än de

Liknande trådar

  1. Blandade känslor.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 20:20
  2. blandade känslor vid RUL
    By Mella in forum _1007 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 16:34
  3. Blandade känslor...
    By Kanske? in forum _1007 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 14:13
  4. Blandade känslor...
    By Jeanne1 in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:40
  5. Blandade känslor
    By tänker vidare in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 14:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar