Bra till nyfödd?
Bebissnack
  1. Bra till nyfödd?
    #1

    Bra till nyfödd?

    Fungerar det med en MeiTai (eller Kozy Carrier som jag fastnat för) till en nyfödd? Jag har en Ringo sen tidigare, fungerar den till nyfödd? Om man ska bära "bara ibland" dvs mest ha vagn, räcker det med en MeiTai då tycker ni eller bör jag köpa en trikåsjal också? Maken är inte så pigg på sjal men MeiTai verkar gå bra av någon konstig anledning.
  2. 1
    Bra till nyfödd? Fungerar det med en MeiTai (eller Kozy Carrier som jag fastnat för) till en nyfödd? Jag har en Ringo sen tidigare, fungerar den till nyfödd? Om man ska bära "bara ibland" dvs mest ha vagn, räcker det med en MeiTai då tycker ni eller bör jag köpa en trikåsjal också? Maken är inte så pigg på sjal men MeiTai verkar gå bra av någon konstig anledning.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Har inte haft mei tai själv till nyfödd men har det nu när han är 10 mån. Rekomenderar en trikåsjal till början och om man kämpar med att knyta den några gånger så är det väl värt mödan och man lär sej snabbt och vår bebbe stortrivdes! Lycka till!
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  4. 2
    Har inte haft mei tai själv till nyfödd men har det nu när han är 10 mån. Rekomenderar en trikåsjal till början och om man kämpar med att knyta den några gånger så är det väl värt mödan och man lär sej snabbt och vår bebbe stortrivdes! Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Om du bär nyfödd i MT så knyter om ryggen på bebin istället för under rumpan på henne/honom. Då går det jättebra.
    Googlade mig till den här bilden:
  6. 3
    Om du bär nyfödd i MT så knyter om ryggen på bebin istället för under rumpan på henne/honom. Då går det jättebra.
    Googlade mig till den här bilden:

Liknande trådar

  1. dunkudde till nyfödd?
    By Nilsson_84 in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 15:21
  2. Overall till nyfödd??
    By jossan81 in forum Bebiskläder
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:30
  3. P&T till nyfödd?
    By Flundran in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 08:00
  4. Ytterkläder till nyfödd?
    By MissW in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 22:38
  5. Sjal till nyfödd
    By Hemlig idag in forum Föräldraskap
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 23:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar