Tårta till tårta-ogillande???
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Tårta till tårta-ogillande???

    Min son fyller tre år snart, och han är inte jätteförtjust i traditionella tårtor med sockerkaka och grädde. Har ni några förslag på vad jag kan hitta på istället? För han vill ha tårta, eller det ska i alla fall se ut som en... Please help?!
  2. 1
    Tårta till tårta-ogillande??? Min son fyller tre år snart, och han är inte jätteförtjust i traditionella tårtor med sockerkaka och grädde. Har ni några förslag på vad jag kan hitta på istället? För han vill ha tårta, eller det ska i alla fall se ut som en... Please help?!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Glasstårta!
    Eller gör en marängsviss med ett berg av maränger, vaniljglass, grädde och ringlad chokladsås.
  4. 2
    Glasstårta!
    Eller gör en marängsviss med ett berg av maränger, vaniljglass, grädde och ringlad chokladsås.
  5. -Helena-
    #3
    Toppenförslag båda två - har vi kört och kör fortfarande. Jag håller med treåringarna om att vanlig tårta kan vara rätt trist:-)
  6. 3
    Toppenförslag båda två - har vi kört och kör fortfarande. Jag håller med treåringarna om att vanlig tårta kan vara rätt trist:-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4

    Fick variant på

    marängsviss som en tårta i helgen på ett 5-årskalas som sonen var på.

    Dom hade sånna marängbottnar du vet som man kan köpa färdiga, mellan dem hade dom glass, bananer och hemmagjord chokladsås (gudomligt god var den). Tror inte att det var nån grädde med alls faktiskt. Och så uppepå hade dom dekorerat med tårtljus och jordgubbar.

    Det var lite festligt att det ändå såg ut lite som en tårta tycker jag.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  8. 4
    Fick variant på marängsviss som en tårta i helgen på ett 5-årskalas som sonen var på.

    Dom hade sånna marängbottnar du vet som man kan köpa färdiga, mellan dem hade dom glass, bananer och hemmagjord chokladsås (gudomligt god var den). Tror inte att det var nån grädde med alls faktiskt. Och så uppepå hade dom dekorerat med tårtljus och jordgubbar.

    Det var lite festligt att det ändå såg ut lite som en tårta tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Pannkakstårta såklart Precis som Gubben Pettson& Findus
  10. 5
    Pannkakstårta såklart Precis som Gubben Pettson& Findus
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Ta bort grädden

    Fyll tårtan med chokladpudding istället och gör mörka bottnar (förslagsvis drömtårtebotten som du delar på mitten för att få en tårta för 10-12). Chokladfromage med eller utan crisp gillar många barn, eller nutellagrädde. Och fromage och nutellagrädde går lysande att täcka tårtan med också. Har du adressen till min tårtsida? Annars kikar du i mitt info om mina jobb och går in på "det ena" och tittar under kurser, så ser du länken där. Långt ner finns en "skattkista" som var en total succé bland småbarnen, den är fylld med fromage med bananbitar och kolasås.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  12. 6
    Ta bort grädden Fyll tårtan med chokladpudding istället och gör mörka bottnar (förslagsvis drömtårtebotten som du delar på mitten för att få en tårta för 10-12). Chokladfromage med eller utan crisp gillar många barn, eller nutellagrädde. Och fromage och nutellagrädde går lysande att täcka tårtan med också. Har du adressen till min tårtsida? Annars kikar du i mitt info om mina jobb och går in på "det ena" och tittar under kurser, så ser du länken där. Långt ner finns en "skattkista" som var en total succé bland småbarnen, den är fylld med fromage med bananbitar och kolasås.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    TACK ALLA! Marängsviss går bort eftersom han skyr grädde som pesten och älskar glass men endast isglass (bortbyting?) men marängtårta utan grädde kan ju funka... och lite pudding och sådär... hmm...
    Och ME, jag har varit och gluttat lite på dina sidor, men jag ska nog ta mig en ny koll! =)

    Tack så hemskt mycket för era tips!
  14. 7
    TACK ALLA! Marängsviss går bort eftersom han skyr grädde som pesten och älskar glass men endast isglass (bortbyting?) men marängtårta utan grädde kan ju funka... och lite pudding och sådär... hmm...
    Och ME, jag har varit och gluttat lite på dina sidor, men jag ska nog ta mig en ny koll! =)

    Tack så hemskt mycket för era tips!
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Tack för tipset. Ja, nån variant av detta kanske det kan bli. Han vill ju så gärna ha en _tårta_, men han vill ha en GOD. *svettas*
  16. 8
    Tack för tipset. Ja, nån variant av detta kanske det kan bli. Han vill ju så gärna ha en _tårta_, men han vill ha en GOD. *svettas*

Liknande trådar

  1. Tårta till 30?
    By Anne med britterna in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 07:19
  2. Tårta till jul
    By Skrållan med Elsa in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 22:25
  3. Till dig som frågade om tårta..
    By YoCheri in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 19:34
  4. Tårta till fars dag...
    By IdaFrida in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 22:56
  5. Oblat till tårta?
    By Rödluvan in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 12:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar