Kan man skriva så här (OT)
Vikt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Kan man skriva så här (OT)

    Chefen skall gå i pension om en vecka och jag vill skriva en personlig hälsning till honom i den minnes-boken han skall få. Kan man skriva så här?

    NN,

    Sista dagen i ett långt arbetsliv är snart till ända. Framför dig ligger en lång rad outforskade dagar, som ett orört snötäcke, som skall fyllas med innehåll. Nu är det dags att sänka livstempot, att släppa alla krav och måsten, att passa på att bara vara här och nu. Saker behöver inte göras i dag utan det kan göras i morgon eller nästa vecka.

    Istället för att bara snabbt konstaterat att våren är på väg så kan du följa björkarnas växling från den första grönvioletta skiftningen till dess att bladen är fullt utslagna. Du kommer få tid att prata med bekanta vid brevlådan, sitta och fika länge, försjunka i utsikten över havet, baka med barnbarnen. De små vardagsnära tingen som man underskattar när man stressar från det ena engagemanget till det andra men som kan vara väl så mycket värda som en weekendresa till Provence.

    Hoppas att du får en riktigt härlig pension.

    kram Åse
  2. 1
    Kan man skriva så här (OT) Chefen skall gå i pension om en vecka och jag vill skriva en personlig hälsning till honom i den minnes-boken han skall få. Kan man skriva så här?

    NN,

    Sista dagen i ett långt arbetsliv är snart till ända. Framför dig ligger en lång rad outforskade dagar, som ett orört snötäcke, som skall fyllas med innehåll. Nu är det dags att sänka livstempot, att släppa alla krav och måsten, att passa på att bara vara här och nu. Saker behöver inte göras i dag utan det kan göras i morgon eller nästa vecka.

    Istället för att bara snabbt konstaterat att våren är på väg så kan du följa björkarnas växling från den första grönvioletta skiftningen till dess att bladen är fullt utslagna. Du kommer få tid att prata med bekanta vid brevlådan, sitta och fika länge, försjunka i utsikten över havet, baka med barnbarnen. De små vardagsnära tingen som man underskattar när man stressar från det ena engagemanget till det andra men som kan vara väl så mycket värda som en weekendresa till Provence.

    Hoppas att du får en riktigt härlig pension.

    kram Åse
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Oh, vad bra och personligt skrivet. Jag skulle uppskatta det enormt!
  4. 2
    Oh, vad bra och personligt skrivet. Jag skulle uppskatta det enormt!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Håller helt med...

    föregående talare. Jättefint skrivet
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  6. 3
    Håller helt med... föregående talare. Jättefint skrivet

Liknande trådar

  1. CV-vad ska jag skriva???
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 12:29
  2. Vad ska jag skriva?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 16:46
  3. Hur ska jag skriva?
    By cathis in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 14:27
  4. Separation - vad skriva/inte skriva?
    By time to say goodbye in forum Separation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 19:29
  5. E på skriva skriva humör
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar