4:an i tankarna
Många barn
  1. anonymt namn
    #1

    4:an i tankarna

    Hej.
    Hur vanligt är det att man först får tre av samma kön och sedan en fjärde med motsatt kön?
    Inte för att det är så viktigt med könet, men jag skulle faktisk vilja ha en av det andra könet också.
    Bara funderar lite...
    Älskar mina barn och skulle älska ett fjärde precis lika mycket oavsätt kön!
  2. 1
    4:an i tankarna Hej.
    Hur vanligt är det att man först får tre av samma kön och sedan en fjärde med motsatt kön?
    Inte för att det är så viktigt med könet, men jag skulle faktisk vilja ha en av det andra könet också.
    Bara funderar lite...
    Älskar mina barn och skulle älska ett fjärde precis lika mycket oavsätt kön!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Jag tror det är hyffsat vanligt iaf. Här var det sexan som var av annat kön men..
    Samtidigt inbillar jag mig att fyra pojkar är rätt vanligt när det gäller just antalet fyra. Har dock inga faktabelägg för att det skulle vara så.
  4. 2
    Jag tror det är hyffsat vanligt iaf. Här var det sexan som var av annat kön men..
    Samtidigt inbillar jag mig att fyra pojkar är rätt vanligt när det gäller just antalet fyra. Har dock inga faktabelägg för att det skulle vara så.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Dom jag känner som inte har avikande kön på nr 3 har även samma kön på nr 4.
    Och det är faktiskt pojkar (tänker på inlägget gjort ovan).
  6. 3
    Dom jag känner som inte har avikande kön på nr 3 har även samma kön på nr 4.
    Och det är faktiskt pojkar (tänker på inlägget gjort ovan).
  7. Ulrica med 4 killar
    #4
    Egentligen är jag helt fel person att svara men jag tiillhör dem som har 4 barn av samma kön!

    Det jag hört är att om man får 2 barn av samma kön så kan det vara slumpen. Får man däremot 3 av samma kön så betyder det att man av någon anledning har lättare för att få barn av just det könet. Så om den teorin stämmer så är nog chansen stor att du får samma kön även på ditt fjärde barn.
  8. 4
    Egentligen är jag helt fel person att svara men jag tiillhör dem som har 4 barn av samma kön!

    Det jag hört är att om man får 2 barn av samma kön så kan det vara slumpen. Får man däremot 3 av samma kön så betyder det att man av någon anledning har lättare för att få barn av just det könet. Så om den teorin stämmer så är nog chansen stor att du får samma kön även på ditt fjärde barn.
  9. Anonym
    #5
    Kunde ha varit
    jag som skrivit ditt inlägg! Jag har också tre killar och vill gärna ha en flicka. Men jag känner mig 100% säker på att det skulle bli en fjärde kille... Vet ju en del som har tre och fyra tjejer också, men håller med om att det verkar vanligare killar. Jag vet en som har sju killar...Kan väl inte vara slump då längre som alla läkare och barnmorskor säger att det är när barnet avgörs?
    Fast om man singlar slant kan man ju ibland få fyra i rad av t ex klave...
  10. 5
    Kunde ha varit
    jag som skrivit ditt inlägg! Jag har också tre killar och vill gärna ha en flicka. Men jag känner mig 100% säker på att det skulle bli en fjärde kille... Vet ju en del som har tre och fyra tjejer också, men håller med om att det verkar vanligare killar. Jag vet en som har sju killar...Kan väl inte vara slump då längre som alla läkare och barnmorskor säger att det är när barnet avgörs?
    Fast om man singlar slant kan man ju ibland få fyra i rad av t ex klave...
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Hej, jag har flicka, pojke, pojke och flicka. Klart att du kan få en flicka. Visst älskar man sina barn vad de än är, men det är roligt med lite av varje.
  12. 6
    Hej, jag har flicka, pojke, pojke och flicka. Klart att du kan få en flicka. Visst älskar man sina barn vad de än är, men det är roligt med lite av varje.

Liknande trådar

  1. Så mycket i tankarna
    By Shaylagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 17:55
  2. Tankarna maler
    By MYZOXE! in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 11:22
  3. Tankarna snurrar i 310
    By anonymt namn in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 09:07
  4. Tankarna far... Vad kan det va
    By Kuben1 in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 19:33
  5. Dom där tankarna
    By starlet1 in forum Änglabarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 20:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar