Ont bakom örat...
Ordet är fritt
  1. Monica-VV
    #1

    Ont bakom örat...

    Hejsan på er allihopa!
    Jag har en liten fråga, jag har hela helgen varit öm bakom ena örat... det är en punkt som är skitöm och jag är lite svullen. När jag vrider huvudet så känns stelt. Någon som har någon idé om vad det kan vara?
  2. 1
    Ont bakom örat... Hejsan på er allihopa!
    Jag har en liten fråga, jag har hela helgen varit öm bakom ena örat... det är en punkt som är skitöm och jag är lite svullen. När jag vrider huvudet så känns stelt. Någon som har någon idé om vad det kan vara?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Tja är du förkyld? Då kan det vara en lymfkörtel som är lite svullen och öm?? Ananrs kanske du sträckt nån muskel och blivit öm i muskelfästet? Sovit snett?? Tittat snett på nån kurs?
  4. 2
    Tja är du förkyld? Då kan det vara en lymfkörtel som är lite svullen och öm?? Ananrs kanske du sträckt nån muskel och blivit öm i muskelfästet? Sovit snett?? Tittat snett på nån kurs?
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3

    svullen lymf

    kan man få närman är förkyld och före å för den delen
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  6. 3
    svullen lymf kan man få närman är förkyld och före å för den delen
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Jag tror att din översta nackkota, atlaskotan, hamnat lite skevt, dess utskott sticker då ut lite på ena sidan. Om du försiktigt med fingret känner på precis samma ställe på vid andra örat, känner du då som en liten grop där?
    Om du är frisk i övrigt tror jag detta går tillbaka av sig själv, ha det varmt och lugnt omkring dig, duscha varmt och så.
    Jag som inte är frisk i övrigt måste då gå till typ osteopat.
  8. 4
    Jag tror att din översta nackkota, atlaskotan, hamnat lite skevt, dess utskott sticker då ut lite på ena sidan. Om du försiktigt med fingret känner på precis samma ställe på vid andra örat, känner du då som en liten grop där?
    Om du är frisk i övrigt tror jag detta går tillbaka av sig själv, ha det varmt och lugnt omkring dig, duscha varmt och så.
    Jag som inte är frisk i övrigt måste då gå till typ osteopat.

Liknande trådar

  1. En räv bakom örat
    By mamma-66 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 20:19
  2. Bula bakom örat
    By Anonym in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 18:24
  3. Ont i örat+bakom
    By pudding* in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 23:35
  4. Knölar bakom örat
    By Elinen in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 18:47
  5. Sår bakom örat...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 22:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar