Gammal stil i nyare hus?
Hem & fritid
  1. Sussie B
    #1

    Gammal stil i nyare hus?

    Hej! Jag känner mig lite tjatig nu men vi ska alltså snart flytta. Idag har vi ett hus byggt -47 där vi inrett i lite gammal stil. Tegelvägg, stukaturer, bröstpanel, trägolv etc. Huset vi ska köpa är ett 1-plans byggt -69. Kan man inreda ett så pass "nytt" hus i gammal stil eller ser det konstigt ut? Vi måste renovera det mest så vi kan ju göra hur vi vill. Vi kommer att ha ett ekkök från IKEA, annnars vet vi inte hur vi ska ha det. Vill gärna ha bra och roliga tips på hur man kan inreda. Hälsningar Sussie
  2. 1
    Gammal stil i nyare hus? Hej! Jag känner mig lite tjatig nu men vi ska alltså snart flytta. Idag har vi ett hus byggt -47 där vi inrett i lite gammal stil. Tegelvägg, stukaturer, bröstpanel, trägolv etc. Huset vi ska köpa är ett 1-plans byggt -69. Kan man inreda ett så pass "nytt" hus i gammal stil eller ser det konstigt ut? Vi måste renovera det mest så vi kan ju göra hur vi vill. Vi kommer att ha ett ekkök från IKEA, annnars vet vi inte hur vi ska ha det. Vill gärna ha bra och roliga tips på hur man kan inreda. Hälsningar Sussie
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    I sitt eget hur bestämmer man ju själv hur man ska ha det. Dessutom är det nog svårt att trivas ordentilgt om man försöker följa husets stil utan att det pasar med ens egen smak. Ens boende är ju inte någon smaktävling utan gillar ni bröstpanel och annat så kör det racet!

    Personligen så tycker jag att det kan ge en lite skum känsla med 70-talsstuk utanpå och lantligt inuti men det är ju jag det.
  4. 2
    I sitt eget hur bestämmer man ju själv hur man ska ha det. Dessutom är det nog svårt att trivas ordentilgt om man försöker följa husets stil utan att det pasar med ens egen smak. Ens boende är ju inte någon smaktävling utan gillar ni bröstpanel och annat så kör det racet!

    Personligen så tycker jag att det kan ge en lite skum känsla med 70-talsstuk utanpå och lantligt inuti men det är ju jag det.

Liknande trådar

  1. Kläder i gammal stil?
    By virre_ in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 11:38
  2. Mode och stil-blogg m lite mer alt stil?
    By anemone in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 20:43
  3. Matbord i "gammal stil"!?
    By miller in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 08:20
  4. Gammal stil?
    By tezzina in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 20:09
  5. Garderob/skåp i gammal stil?
    By Mme_Knorr in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar