Tankarna snurrar
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Tankarna snurrar

    Har suttit och tittat på radhus. Är så sugen. Men blir jag lyckligare? Blir allt bättre bara jag har ett radhus? Blir jag frisk om jag har en tomt att vara på? Funkar vårt äktenskap bättre om vi har ett rum till? Blir E lyckligare om hon fått två våningar att leka på? Blir vi lyckligare om vi har knappt om pengar för att vi bor i radhus?

    Just nu bor vi i lgh, på nedre botten. Liten uteplats och en nygjord rabatt med fina blommor i och en lekpark precis utanför lgh. Har bastu och tvättstuga i grannhuset. Es mormor har ett stuga ute på landet där hon kan vara hela somrarna, hennes farmor och farfar har en villa i Sverige och en villa i Finland. Hennes mormor har, tillsammans med sina syskon, en stuga uppe i Norrland som står tom mest hela året. Där kan vi vara på somrarna och på sportloven.

    Om vi bor billigt kan vi unna oss mer saker, kanske lägga undan till en resa varje sommar. Inga dyra men kanske åka med bilen runt i Norden och Europa. Kanske tom längre, kanske charterresor. Om vi har en dyrt radhus kan vi inte göra mycket mer än att sitta där hela året då vi inte har pengar till annat.

    Trots allt så är det bara för mamma och syrran ska acceptera mig som jag vill ha det finare och bättre.

    Skrev den här till min familj, funderar allvarligt på att låt syrran och mamma läsa den så kanske de fattar hur jag mår och vad det är som gör mig deprimerad

    Om jag varit normal
    om jag varit smart
    om jag varit snäll
    om jag varit begåvad
    om jag varit motiverad
    om jag varit som er
    hade ni älskat mig då?

    Kram från snurrhuvudet
  2. 1
    Tankarna snurrar Har suttit och tittat på radhus. Är så sugen. Men blir jag lyckligare? Blir allt bättre bara jag har ett radhus? Blir jag frisk om jag har en tomt att vara på? Funkar vårt äktenskap bättre om vi har ett rum till? Blir E lyckligare om hon fått två våningar att leka på? Blir vi lyckligare om vi har knappt om pengar för att vi bor i radhus?

    Just nu bor vi i lgh, på nedre botten. Liten uteplats och en nygjord rabatt med fina blommor i och en lekpark precis utanför lgh. Har bastu och tvättstuga i grannhuset. Es mormor har ett stuga ute på landet där hon kan vara hela somrarna, hennes farmor och farfar har en villa i Sverige och en villa i Finland. Hennes mormor har, tillsammans med sina syskon, en stuga uppe i Norrland som står tom mest hela året. Där kan vi vara på somrarna och på sportloven.

    Om vi bor billigt kan vi unna oss mer saker, kanske lägga undan till en resa varje sommar. Inga dyra men kanske åka med bilen runt i Norden och Europa. Kanske tom längre, kanske charterresor. Om vi har en dyrt radhus kan vi inte göra mycket mer än att sitta där hela året då vi inte har pengar till annat.

    Trots allt så är det bara för mamma och syrran ska acceptera mig som jag vill ha det finare och bättre.

    Skrev den här till min familj, funderar allvarligt på att låt syrran och mamma läsa den så kanske de fattar hur jag mår och vad det är som gör mig deprimerad

    Om jag varit normal
    om jag varit smart
    om jag varit snäll
    om jag varit begåvad
    om jag varit motiverad
    om jag varit som er
    hade ni älskat mig då?

    Kram från snurrhuvudet
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Jag tycker att du är snäll, smart, begåvad och motiverad nu i alla fall
    Normal.....? Det är väl dina diagnoser som gjort dig lite annorlunda i så fall, men i mina ögon är de det där lila extra som gör dig unik. Sen vet jag ju att de ställt till det för dig i livet....

    Skippa radhuset och ha extra pengar i stället, tycker jag !

    KRAM
  4. 2
    Jag tycker att du är snäll, smart, begåvad och motiverad nu i alla fall
    Normal.....? Det är väl dina diagnoser som gjort dig lite annorlunda i så fall, men i mina ögon är de det där lila extra som gör dig unik. Sen vet jag ju att de ställt till det för dig i livet....

    Skippa radhuset och ha extra pengar i stället, tycker jag !

    KRAM
  5. pytteliten
    #3

    Jag tänker

    så här:

    ett radhus i sig gör en inte automatiskt lyckligare. Tyvärr finns det inga sådana universal piller för lycka som att göra en specifik sak. Däremot fungerar åtminstonde jag så att jag växer med mina beslut. När jag beslutar mig för något stort som jag vill ( t ex flytt, utbildning osv) så blir jag starkare som människa. När jag sedan genomför mina beslut så känner jag mig än mer levande och stärks lite till. Att bestämma mig för att arbeta mot ett mål, i med- och motvind stärker en klen person som jag

    Så alltså, är radhus din/er dröm, något ni vill och önskar så tycker jag ni ska överväga det. Jämför för och nackdelar och bestäm er för det som väger tyngst. INGET är helt lätt och okomplicerat, man får nästan aldrig något utan att offra något annat, det är aldrig helt "perfekt" (ngt som jag haft mycket svårt att inse). Det viktigaste för mig är att fatta beslutet och inte stå och vela och oroa mig och bygga upp min ångest.
    Och kom ihåg; nästan alla beslut går att ändra på om det skulle visa sig att det inte fungerar. Det är trots allt ytterst sällan man sitter så i hissen att det inte finns ngn utväg.

    Lycka till och hoppas ni kommer fram till det som är bäst!
  6. 3
    Jag tänker så här:

    ett radhus i sig gör en inte automatiskt lyckligare. Tyvärr finns det inga sådana universal piller för lycka som att göra en specifik sak. Däremot fungerar åtminstonde jag så att jag växer med mina beslut. När jag beslutar mig för något stort som jag vill ( t ex flytt, utbildning osv) så blir jag starkare som människa. När jag sedan genomför mina beslut så känner jag mig än mer levande och stärks lite till. Att bestämma mig för att arbeta mot ett mål, i med- och motvind stärker en klen person som jag

    Så alltså, är radhus din/er dröm, något ni vill och önskar så tycker jag ni ska överväga det. Jämför för och nackdelar och bestäm er för det som väger tyngst. INGET är helt lätt och okomplicerat, man får nästan aldrig något utan att offra något annat, det är aldrig helt "perfekt" (ngt som jag haft mycket svårt att inse). Det viktigaste för mig är att fatta beslutet och inte stå och vela och oroa mig och bygga upp min ångest.
    Och kom ihåg; nästan alla beslut går att ändra på om det skulle visa sig att det inte fungerar. Det är trots allt ytterst sällan man sitter så i hissen att det inte finns ngn utväg.

    Lycka till och hoppas ni kommer fram till det som är bäst!

Liknande trådar

  1. Tankarna snurrar
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 11:50
  2. Tankarna snurrar
    By Sessan77 in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 18:26
  3. Tankarna snurrar i 310
    By anonymt namn in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 09:07
  4. Tankarna snurrar
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 15:55
  5. Tankarna snurrar
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 18:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar