Någon som testat VVV?
Vikt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Någon som testat VVV?

    Våga vägra vårstäda alltså? Jag insåg precis att jag testar det just nu och det fungerar rätt bra. Lyser solen allt för avslöjande på fönstren så drar jag bara ner persiennerna, känns det alltför grusigt under fötterna så tar man på sig tofflorna.

    Iofs så har jag gjort ett städbelöningssystem så döttrarna har gjort lite städ här hemma nu under påsklovet men inte sjutton är det som när jag var "hemma-mamma" inte och något påskpynt har vi inte lyckats få fram heller.

    Kram Åse
  2. 1
    Någon som testat VVV? Våga vägra vårstäda alltså? Jag insåg precis att jag testar det just nu och det fungerar rätt bra. Lyser solen allt för avslöjande på fönstren så drar jag bara ner persiennerna, känns det alltför grusigt under fötterna så tar man på sig tofflorna.

    Iofs så har jag gjort ett städbelöningssystem så döttrarna har gjort lite städ här hemma nu under påsklovet men inte sjutton är det som när jag var "hemma-mamma" inte och något påskpynt har vi inte lyckats få fram heller.

    Kram Åse
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    OOOOJJJJAAAAA!!! Skönt att höra att det finns fler
    Påskpyntet åkte fram häromdagen bara för att sonen ville men putsa fönster *S* det kommer vi göra när vi flyttar om 4 veckor. Just nu städar vi bara undan det värsta. Vo längtar till vårt nya boende och börjar liksom ge upp det här stället
  4. 2
    OOOOJJJJAAAAA!!! Skönt att höra att det finns fler
    Påskpyntet åkte fram häromdagen bara för att sonen ville men putsa fönster *S* det kommer vi göra när vi flyttar om 4 veckor. Just nu städar vi bara undan det värsta. Vo längtar till vårt nya boende och börjar liksom ge upp det här stället
  5. ÅJ67 m 3 kidz
    #3

    Ja men då har du ju

    åtminstone en ursäkt. Vi skall ju bo kvar, tror jag... Äsch jag får nog ett ryck så småningom men det får bli när jag vill. Jag förstår inte riktigt det där med att städa bara för att det är vår eller en viss helg.

    Kram Åse
  6. 3
    Ja men då har du ju åtminstone en ursäkt. Vi skall ju bo kvar, tror jag... Äsch jag får nog ett ryck så småningom men det får bli när jag vill. Jag förstår inte riktigt det där med att städa bara för att det är vår eller en viss helg.

    Kram Åse
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Äsch...låt du bli fönstren nu!!! Se det som insynsskydd

    Håller med. Det finns en massa krav och måsten som gör att helgerna blir stressigare än det måste bli.

    Såg på TV runt jul en präst som intervjuades i TV4's morgonsoffa som sa att vi måste släppa på kraven. Vad gör det om man inte dammsugit på julafton?? Vid 3 är det ju så mörkt att man inte ser det i alla fall
    Klok man tycker jag
  8. 4
    Äsch...låt du bli fönstren nu!!! Se det som insynsskydd

    Håller med. Det finns en massa krav och måsten som gör att helgerna blir stressigare än det måste bli.

    Såg på TV runt jul en präst som intervjuades i TV4's morgonsoffa som sa att vi måste släppa på kraven. Vad gör det om man inte dammsugit på julafton?? Vid 3 är det ju så mörkt att man inte ser det i alla fall
    Klok man tycker jag
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Absolut! I morgon är det tre veckor sedan vi kom hem från BB så vi är solklara medlemmar i VVV-klubben.

    Fast dammråttorna ser bra fula ut där de ligger på golvet...
  10. 5
    Absolut! I morgon är det tre veckor sedan vi kom hem från BB så vi är solklara medlemmar i VVV-klubben.

    Fast dammråttorna ser bra fula ut där de ligger på golvet...
  11. ÅJ67 m 3 kidz
    #6

    Skräm dem!

    Gå fram till dem och säg dammssssugaren kommer så skall du se att de flyr in i vrårna.

    Kram Åse
  12. 6
    Skräm dem! Gå fram till dem och säg dammssssugaren kommer så skall du se att de flyr in i vrårna.

    Kram Åse
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Givetvis!

    Putsa fönster, vad är det?Är inte gjort sedan vi flyttade in i huset, och det är 5 år sedan.....
    Vill inte prioritera det helt enkelt.
    Sätter fjädrar i en buske utanför dörren, hänger upp en liten påskkärring,ställer fram en tupp på bordet, hänger upp några träägg i några pinnar i en vas i köket - KLART, tar typ en kvart och lika fort går det att plocka undan, mer gör jag inte.
    Är inte ngn pysslig typ överhuvudtaget iochförsig,
    kram,Bea
  14. 7
    Givetvis! Putsa fönster, vad är det?Är inte gjort sedan vi flyttade in i huset, och det är 5 år sedan.....
    Vill inte prioritera det helt enkelt.
    Sätter fjädrar i en buske utanför dörren, hänger upp en liten påskkärring,ställer fram en tupp på bordet, hänger upp några träägg i några pinnar i en vas i köket - KLART, tar typ en kvart och lika fort går det att plocka undan, mer gör jag inte.
    Är inte ngn pysslig typ överhuvudtaget iochförsig,
    kram,Bea

Liknande trådar

  1. Någon som testat?
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 16:28
  2. Någon som testat någon alternativ...
    By Anonym in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 18:43
  3. Har någon testat
    By xzxz in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 15:34
  4. Någon som testat?
    By Aleandra in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-07, 16:29
  5. Någon som har testat...
    By Marie in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 15:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar