vätskeblåsa
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    vätskeblåsa

    Är det någon här på AFF som hört talas om att bäbisen kan få en stor vätskeblåsa på huvudet när såret efter sugklockan läkt? Min åtta veckors bäbis har en blåsa som växer och växer, nu ca fyra cm i diameter. Ingen sköterska eller läkare på BVC har sett nått liknande. Läkaren har dock konstaterat att det inte är farligt och att blåsan inte kan trycka mot hjärnan, den sitter utanför skallbenet. Nu ska vi avvakta ett tag och se vad som händer. Min dotter mår bara bra och verkar inte störas av den.
    Någon som varit med om nått liknande???
  2. 1
    vätskeblåsa Är det någon här på AFF som hört talas om att bäbisen kan få en stor vätskeblåsa på huvudet när såret efter sugklockan läkt? Min åtta veckors bäbis har en blåsa som växer och växer, nu ca fyra cm i diameter. Ingen sköterska eller läkare på BVC har sett nått liknande. Läkaren har dock konstaterat att det inte är farligt och att blåsan inte kan trycka mot hjärnan, den sitter utanför skallbenet. Nu ska vi avvakta ett tag och se vad som händer. Min dotter mår bara bra och verkar inte störas av den.
    Någon som varit med om nått liknande???
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    ja nästan...

    Min dotter hade en sån blåsa, trots att hon inte kom med sugklocka... Den "vandrade" sakta bakåt på huvudet samtidigt som den blev mindre för att sen försvinna. Men fast den blev mindre så såg det ut som om den växte. Skitläskigt. Men ingen tyckte det var konstigt av bvc el läk på den tiden. Men nu är det ju 10 år sen...
    Mamma till 4 barn + 1 bonus.
    http://doftranka.blogspot.com/
  4. 2
    ja nästan... Min dotter hade en sån blåsa, trots att hon inte kom med sugklocka... Den "vandrade" sakta bakåt på huvudet samtidigt som den blev mindre för att sen försvinna. Men fast den blev mindre så såg det ut som om den växte. Skitläskigt. Men ingen tyckte det var konstigt av bvc el läk på den tiden. Men nu är det ju 10 år sen...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar