5års verksamhet?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    5års verksamhet?

    Min äldsta son ska börja i särskild 5årsverksamhet till hösten, alltså 5årsgruppen är skild från övriga förskolan. Jag undrar om någon vet något om det? Vad utmärker en sådan förskola?
    Vi ska dit på besök nästa vecka men är ändå nyfiken.
    Tove med 2 kex och 1 smula
    Bloggar på http://pandamamman.blogspot.com
  2. 1
    5års verksamhet? Min äldsta son ska börja i särskild 5årsverksamhet till hösten, alltså 5årsgruppen är skild från övriga förskolan. Jag undrar om någon vet något om det? Vad utmärker en sådan förskola?
    Vi ska dit på besök nästa vecka men är ändå nyfiken.
  3. Hervor
    #2
    Vår dotter går i femårsverksamhet just nu. Det är helt suveränt! Femåringarna får vara ifred och bygga relationer på femåringars sätt, utan att behöva ta hänsyn till yngre barns behov. De gör fler utflykter än vad man gör på en vanlig dagisavdelning, de börjar leka fram intresse för bokstäver och siffror (dock inte lika avancerat som i F-klass) och de är själva med på ett helt annat sätt och planerar sina dagar.

    Vi är väldigt nöjda och hoppas verkligen att den typen av verksamhet finns kvar när vår yngsta dotter kommer upp i femårsåldern eftersom vi ser hur roligt vår (numer) sexåriga tjej tycker att det är.
  4. 2
    Vår dotter går i femårsverksamhet just nu. Det är helt suveränt! Femåringarna får vara ifred och bygga relationer på femåringars sätt, utan att behöva ta hänsyn till yngre barns behov. De gör fler utflykter än vad man gör på en vanlig dagisavdelning, de börjar leka fram intresse för bokstäver och siffror (dock inte lika avancerat som i F-klass) och de är själva med på ett helt annat sätt och planerar sina dagar.

    Vi är väldigt nöjda och hoppas verkligen att den typen av verksamhet finns kvar när vår yngsta dotter kommer upp i femårsåldern eftersom vi ser hur roligt vår (numer) sexåriga tjej tycker att det är.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Kul! Tack för svar. Hoppas verkligen att det blir bra.
  6. 3
    Kul! Tack för svar. Hoppas verkligen att det blir bra.

Liknande trådar

  1. 1,5års sprutan!
    By Annamj in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 22:58
  2. 4,5års underbara trotsålder!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 11:09
  3. 2,5års kontroll
    By Malin IGAF in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 12:24
  4. 5års kalas igår!
    By jenny_77 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 21:25
  5. Vår 5års dag idag..
    By YoCheri in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 11:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar